Отидете към основна версия

12 500 17

Най-евтиното ново VW: ето как ще изглежда

  • volkswagen-
  • i.d. 2-
  • евтин електромобил

Концепцията ще се превърне в производствен модел до средата на десетилетието

Преди година Volkswagen официално потвърди намерението си да пусне достъпен електрически автомобил, който е по-малък от сегашния ID.3, като това трябва да се случи до средата на десетилетието. Очаква се дори да има две разновидности: хечбек ID.2 Urban и SUV ID.2 X. Или иначе казано това ще са електромобили, които ще са аналози на на моделите с ДВГ Polo и T-Cross.

Миналата есен производителят показа грандиозна концепция за въпросното ID в Мюнхен. Тогава стана ясно, че прототипът Life е доста близък до серийната версия. И изглежда логично да предположим, че тази кола със своя ъглов дизайн и 190 мм просвет не е предвестник на обичайния градски хечбек, а на неговият повдигнат брат. Художникът на Motor1 разви идеята, като си представи как може да изглежда такъв автомобил в комерсиалната си версия.

Той придава на минималистичната предна част по-традиционен вид с чифт конвенционални фарове и черна "решетка" между тях и добавя вентилационни отвори, които напълно липсват на шоу колата. Мекият прибиращ се покрив отстъпва място на фиксиран таван, а камерите за обратно виждане сменя с познатите ни огледала, чиито тела, както и редица други външни детайли, са боядисани в черно за контраст.

Въз основа на гореспоменатия Volkswagen ID. Life, ID.2 X ще получи нова, опростена версия на платформата MEB с предно предаване и цял мост вместо независимо задно окачване. Батерията от 57 киловатчаса, ще позволява пробег до 400 км с едно зареждане в цикъла WLTP. Но мощността на електродвигателя, който развива 234 к.с. на концепцията и 290 Нм със сигурност ще бъдат намалени. За сравнение, кросоувърът ID.4 със задно предаване, дори и в топ версията си с по-голямата батерия, произвежда само 204 к.с. и 310 Нм.

Навлизайки на пазара, Volkswagen ID.2 може да се конкурира с модели като Renault 5 и все още хипотетичните евтини електромобили от Hyundai и Tesla. Германският производител обяви и приблизителната си първоначална цена. Тя ще възлиза на 20 хиляди евро, като към момента по-евтина е единствено Dacia Spring.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 24 гласа.

Свързани новини