Това става ясно от ново проучване на Американската автомобилна асоциация (AAA). Шофьорите, използващи адаптивен круиз контрол са най-склонни да изпитват проблеми. Оказва се, че шофьорите са склонни да се доверяват на възможностите на тази система повече от необходимото, което влияе негативно на тяхната безопасност.
Например, някои шофьори вярват, че колата ще спре сама, когато открие неподвижен обект на платното, докато други са сигурни, че адаптивният круиз контрол също ще може да избегне неподвижно препятствие с маневра. А както е добре известно не всички автомобили са обучени да правят това.
Според експертите от AAA причината за подобни проблеми се крие във факта, че шофьорите не преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана на съвременен автомобил, пълен с електронни помощници.
Информацията, предоставена от дилъра за адаптивната система за круиз контрол например, обикновено е изключително ограничена. А формулата „учи чрез практика“ не работи в този случай, защото шофьорите не могат да разберат напълно технологията сами.
„Това проучване показва, че днешните автомобилни технологии изискват нещо повече от учене в движение“, каза Джийн Ладосер, регионален директор по връзки с обществеността на AAA. „Собствениците на нови превозни средства трябва да получат безопасно и ефективно обучение, преди да използват тези системи на пътя.
За да попречи на шофьорите да направят фатални грешки, AAA предлага всички собственици на нови автомобили с електронни асистенти да следват следния план:
Разберете предварително предназначението на технологията в представителството и след това прочетете ръководството за употреба на автомобила.
Не правете никакви предположения за това какво може и какво не може да направи технологията.
Системата за подпомагане на шофирането не трябва да се бърка със системата за автономно управление.
След като сте запознати с теорията, тествайте системата на пътя във възможно най-безопасните ситуации.
Никога не разчитайте на тази технология; вместо това, действайте така, сякаш колата я няма - тоест, водачът винаги трябва да е готов да поеме управлението, ако е необходимо.