Кога не помага?
Въпреки че съвременните модели с круиз контрол имат много автоматични функции за безопасност, все още има моменти, когато те не помагат.
Шофиране из града
Както споменахме по-рано, круиз контролът е най-подходящ за шофиране на дълги разстояния. Придвижването по градските улици има много нюанси: пешеходци, които се движат напред-назад, велосипедисти и т.н. В резултат на това активирането на круиз контрола по време на шофиране с ниска скорост може да не е безопасно.
Шофьорът е сънлив или уморен
Някои може да си помислят, че круиз контролът улеснява шофирането, когато водачът е уморен. Това обаче не е вярно. Тъй като АСС поема някои от футкциите на шофьора, той неизбежно увеличава риска от заспиване по време на шофиране.
Пътищата са мокри или заледени
Дори ако колата ви е оборудвана с много асистенти за безопасност, ще бъде по-безопасно да шофирате без круиз контрол при неблагоприятни метеорологични условия. Използването му може да причини злополука, като завърти колелата по-бързо, когато те не получават сцепление, а в много сценарии използването му на път с локви води и до аквапланинг.
Шофиране по криволичещи пътища
На път с остри завои спецификата на карането е такава, че трябва да намалите предварително, за да запазите контрол над превозното средство. А повечето темпомати не правят това, като поддържат постоянна скорост.
Интензивен трафик
Активно използвайки стандартен круиз контрол не е препоръчително да се използва на магистрала в интензивен трафик. Условията на магистралата могат да се променят по всяко време, така че трябва да сте нащрек веднага щом има промяна в пътната обстановка.
Заключение
Накратко, круиз контролът не е опасен по своята същност, но не винаги е и най-безопасният вариант. Ако сте на дълго пътуване и магистралата е сравнително права, темпоматът наистина може да помогне за намаляване на умората на крака.
Ако обаче вали или има трафик по пътя, най-добре е сте без "круиз". Разбирането на всички тези нюанси е от съществено значение и ви позволява да вземате по-безопасни решения по време на шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #2
17:35 31.03.2022
2 Съгласен
До коментар #1 от "Име":
Ползвам го много често на дълги разстояния и съм съгласен с всичко казано. Ще допълня, че задните накладки се изтъркаха доста по-бързо от предните, поради автоматичното спиране за запазване на дистанцията от предната кола. Особено непршятно е, когато предната кола започне рязко да спира. Но много често ме изпреварва с част от секундата, преди да натисна спирачката. От тази гледна точка е много полезен. Също и за пешеходци, защото някои рязко излизат на платното на пешеходна без да се оглеждат и си говорят по телефона. Като цяло съм доволен. Не е добър на резки завои, защото колата влиза в насрещното. Да заспиването е 100% така. Предоверих се в началото, като купих колата и одрасках мантинелата на магистралата след задрямване. Оттогава имам едно наум. Поздрави!18:26 31.03.2022
3 Someone
Карах зад една приятелка от Търново до Габрово и голяма част от участъка беше слизане от планината. Бях цъкнал Круиз контрола и си викам "Ех, че кеф, поддържа си скорост".
На влизане в града го спрях и на първия светофар щях да се забия в нея. Натискам спирачката, а колата не спира. Тъпия круиз контрол по надолнището си държи леко спирачка, колкото да трие накладките в дисковете и да забавя. Дисковете червени, накладките миришат на изгоряло, а спирачката трябва да се натисне до долу, че да забави автомобила...
Коментиран от #6
20:19 31.03.2022
4 Boxer EZ 3.0
21:54 31.03.2022
5 Частен случай
09:31 01.04.2022
6 Xda
До коментар #3 от "Someone":
При нормалните коли, при спускане просто превишава зададената скорост и не натиска спирачки21:01 01.04.2022