ФАКТИ.БГ

Системите за безопасност ще заличат механичната скоростна кутия?

Ще продължат ли да се продават автомобили с три педала и "ръчка"?

Публикувана: 31 Май, 2021 15:44
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4314
Системите за безопасност ще заличат механичната скоростна кутия?
Снимки: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.

В последните години виждаме, че доста автомобилни производители предлагат голяма част от автомобилите си само с автоматични трансмисии или пък механичните такива са предлагани при базовата моторизация и оборудване.

Това от части се дължи на намаляващия интерес към традиционните „ръчки“, но също така и от чисто технически инженерни и технически решения, които производителите трябва да правят, за да са актуални.

Именно такова може да заличи съществуването на механичната трансмисия в автомобилите, още в следващите години, ако системата за аварийно спиране бъде направена задължителна за всички автомобили. Съчетаването на системата с механична трансмисия ще изисква повече средства за производителите, които от своя страна едва ли ще бъдат оправдани.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Bai Nudals
1 Отговор
Еми кеф,и без това съм ги забравил вече скоростите...

Коментиран от #3


Оценка:
-43 +18

Вужъсть
2 Отговор
Върти се засукан джендърсвят !

Оценка:
-6 +47

амиии
3 Отговор

До коментар #1 от "Bai Nudals":


Сигурно си забравил и че си мъж ?

Коментиран от #4, #7


Оценка:
-15 +55

Bai Nudals
4 Отговор

До коментар #3 от "амиии":


Нищо общо не виждам...

Оценка:
-19 +10

DrivingPleasure
5 Отговор
Не че е лош автомата, но си има коли, които си плачат за ръчка. За съжаление не толкова системите за безопасност колкото най-обикновената некадърност на взимащите книжка е причина за умирането на механиката...

Оценка:
-3 +48

Иванчо l-ви
6 Отговор
Не знаех че ръчката е символ на Мъжественост
. Хахах

Коментиран от #10


Оценка:
-29 +17

Bai Nudals
7 Отговор

До коментар #3 от "амиии":


Тъй де не бъди краен,имам и случаи когато съм сменял и половата ориентация на такива "мъже" като теб. Така че тихо и си трай.

Оценка:
-20 +6

Иванчо l-ви
8 Отговор
За мен, ръчката е излишна в ежедневието.

Оценка:
-21 +12

МВР
9 Отговор
Дам, ръчкането в час пик е досадно.

Коментиран от #22


Оценка:
-10 +14

Кокал
10 Отговор

До коментар #6 от "Иванчо l-ви":


Е как... Не си истински мъж, ако не караш "ръчка" на 22 години и не биеш жена си... Ако покриваш тези изисквания си алфа мъжкар.

Коментиран от #12


Оценка:
-12 +17

Мнение
11 Отговор
Ще спрат да произвеждат автомобили на двг с ръчка, не щото некви там системи за безопасност били в противоречие с нея, а защото болшинството купуващи неуки джендъри с изкуствена покупателна способност (принтирани долари на кредит без покритие), са толкова прости и неспособни, че дори крадците им като тръгнат да крадат нов автомобил с ръчка, се нуждаят от помощ (справка ютуб)!
Сиреч, искат да спират ръчката поради доста по-голямата й надежност спрямо автоматите (демек по-малко в сервиза по-малко разходи), както и необходимостта от минимално количество работещ мозък за да бъдат шофирани!!!

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +38

Хахахаха
12 Отговор

До коментар #10 от "Кокал":


Или, просто си Ганьо! 😂😂

Оценка:
-2 +3

СДС ваксиниран
13 Отговор
човек качи ли се на автомат повече никога не иска и да чуе за ръчка. та толкоз за тия долу дето възхваляват ръчката. няма НИТО 1 предимство пред автоматика.. кажи-речи са и еднакво скъпи при ремонт, поне за автомобилите по нашите ширини.

Коментиран от #19


Оценка:
-35 +11

Мммммм
14 Отговор

До коментар #11 от "Мнение":


Ръчките и те са често в сервиза, заради демпферите! Но като си караш 20 годишна кола, няма проблеми! Те нямат демпферен маховик!

Коментиран от #15, #21, #32


Оценка:
-13 +7

Мнение
15 Отговор

До коментар #14 от "Мммммм":


Мхммм, ама на колко км сменяш демпферен маховик, спрямо масло и филтър на автоматична ск кутия?! Изобщо има ли аналог?!
Освен това автомобилите с ръчка са осезаемо по-евтини спрямо тези с автомат (поне в Европа, за сащ може и да е обратното), т.е. най-малкото производителите трябва да оставят опцията за ръчна ск кутия за тези, които я предпочитат, а не да ги премахват всичките, тъй като джендерастите не са на кеф!!!

Оценка:
-2 +25

Гост
16 Отговор
Добре де, как на мен не ми пречи механичната кутия? А карам за ежедневен работен кола с ДСГ от години...ами не става... ако знаеш какво, защо и как се случва с ръгачката - кефа е несравним....на технически изправна кола с "тежък" съединител (освен ако не е "бегачка" с керамика) или скорости не съм попадал в последните 20-на години, независимо от марката....

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +10

2323
17 Отговор
На ръчната кутия лоста и е по-гоУем. Друго си е жигата с 40 санта тояга, мадамите като явидят и се разтапят

Оценка:
-4 +9

Гост
18 Отговор
За какви мадами, за какви 5 лв говорите? Ако си автомобилист, карането ти идва от вътре и гориш за автомобилите-избора е ясен!
За останалите ватмани-автомати и електровози....

Оценка:
-2 +19

Мнение
19 Отговор

До коментар #13 от "СДС ваксиниран":


Качвал съм се на доста автомати и не ги предпочитам!
Да по-лесно се шофира на автомат, не мислиш на коя скорост си, не мислиш и за оборотите, НО никой автомат не може да ти даде усещането за контрол над автомобила, така както ръчната ск кутия! Ръчката ти позволява да забавяш осезаемо скоростта с двигателя, потегля когато ти решиш (а не да подскача кат пуснеш спирачка без газ), и не на последно място е доста по-икономична откъм разход на гориво!!!

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +29

мани мани
20 Отговор
автоматичната трансмисия е направена за инвалиди, олигофрени и
за пълни некадърници, които за нищо не стават! жалко, че някои професионални шофьори минаха на такава транмисия и я величаят, срамота! истината е, че просто им се налага, а не че я искат :) едни ще си признаят, а други просто не са свикнали да си признават за каквото и да било! с тая олигофренясала бг кретения, нямате напълно контрол над автомобила! харчи повече гориво и ремонта е по-скъп, по-трошлива е! все пак има замесен бг в т'ва творение за примитивни американски уроди!

Коментиран от #24, #29


Оценка:
-7 +23

Някой си
21 Отговор

До коментар #14 от "Мммммм":


На 140хил не е проблем да се дадат едни хиляда лева за смяна на маховик, съединител, лагер и притискателен диск.

Оценка:
-0 +9

hweealehawljkh
22 Отговор

До коментар #9 от "МВР":


Не е, често съм бил в задръстване. Единствено дразни това че не се движиш, може би донякъде монотонността на първа-неутрална, ама то и при автоматите е добра идея да се изключва от скорост когато е на място, иначе някои прегряват.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +2

Бг Батка
23 Отговор
Удобство си е автоматика , но наистина ми прави кеф да карам ръчни скорости. Самия контрол върху колата е по директен и наистина човек усеща , че самия той си кара и владее автомобила .
Автоматика е за спокойно пътуване и конфорт и най вероятно в бъдеще всички коли ще са автоматици

Оценка:
-0 +9

Автоматичен кол
24 Отговор

До коментар #20 от "мани мани":


Всичко изредено от теб се отнася за старите автомати. Не злобей и не обиждай. Това си е лично твой избор, не ми го налагай на мен. Аз не плюя по твоя избор, уважи и моето предпочитание. Бъдещето е това..., безскоростни, вариаторни, автоматични, електрични. Ще те оборя, че автомата се чупи, гори много, има скъп ремонт. Говоря за съвременен автоматик със софтуер, тракшън контрол, круиз контрол, кикдаунсистем, ръчно превключване на спортен режим, екорежим и т.н. При теб въпроса е друг, искаш 20 годишна барака с ръчка и 300000км. на гърба. Еми карай си такава и не пречи на другите.

Коментиран от #33


Оценка:
-5 +5

Отговарям
25 Отговор

До коментар #22 от "hweealehawljkh":


В грешка си колега. Автомат не се изключва от скорост, защото има охладителна система която също се изключва. Това е пагубно за кутията, прегряване и се чупи.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +7

Ръждива пръчка
26 Отговор

До коментар #19 от "Мнение":


Качвал си се на остарели модели автомати и затова имаш такова мнение. Автоматика не "подскача кат пуснеш спирачка без газ" защото си има елекртонно управление което синхронизира механичното движение със софтуер. Пожелавам ти да пробваш 6 степенен Geartronic , истинско удоволствие...

Оценка:
-3 +4

qwerty
27 Отговор

До коментар #25 от "Отговарям":


предполагам, че пише за кутията DP0 на рено, която се вгражда и на ситроен, а може би и в други марки. е като загрееше ставаше голямо шоу по светофарите. хахаха

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +2

Ми пробвай
28 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


Само на боб не става, пробвай и нещо друго... Не ти пречи, чудесно. Пробвай пък може да ти хареса. Навремето ТВ нямаха дистанционни, но това не ни пречеше. Сега имат, ползваме ги, доволни сме. Еми нещо такова е...

Оценка:
-0 +5

Селска пръчка
29 Отговор

До коментар #20 от "мани мани":


Сигурно държиш волана с едната ръка отгоре, другата на лоста, главата настрани и гледаш лошо. Еми...алфа мъжкар си, спор няма. Бе-ен-ве-то ти връи много, Найките скачат по педалите , пърфюмче, гел, игра си голяма. Речника ти беден и брутален, но нали няма вече училища в селата... Не си виновен ти, съчувствам ти.

Оценка:
-2 +4

Враната
30 Отговор
За всички знаещи и компетентни...гроздето е кисело. Не го яжте!

Оценка:
-2 +3

кдодйекдйсх
31 Отговор

До коментар #27 от "qwerty":


Тя тая DP0 е автоматик на фв от времето на голф 2 и джета 2. Французите я купуват и става още по-зле

Оценка:
-0 +0

Грета Тунберг
32 Отговор

До коментар #14 от "Мммммм":


Чакам те гост в Швеция!Не се ли зареди Теслата?

Оценка:
-1 +1

Иванчо l-ви
33 Отговор

До коментар #24 от "Автоматичен кол":


За съжаление, няма да те разбере.

Оценка:
-1 +1

Бай Стою касапина
34 Отговор
Който не е карал автоматик не знае какво е изпуснал.

Оценка:
-1 +2

Гост
35 Отговор
Какво е изпуснал? Карал съм 6-7 степенни ДСГ,5-7 степенни автоматаци на Мерцедес; 6-степенния автомат ZF при малко по-старите Мазерати-та, както и роботозирината Duo Select (малко своенравна)...та не разбрах, какво толкова има да им се изпуска..десетки хиляди километри при всякакви условия ми се е налагало да ги карам, за да им видя “адекватността”.....винаги ще предпочета класическа Н-образна подредена механична кутия с правилно подбрани предавателни числа и стегнато превключване!!! Ако някой кара кола по задължение и си пада по трамваите-Ок, нека си е вартман!!! Не е нужно да дава наклон на другите, които изпитват удоволоствие, те да водят автомобила, а не той тях....
И престанете да избивате комплекси с това кой с какво се чувствал повече или по-малко мъж...ако с ръчна или автоматична кутия и по-нова или стара кола си докарвате усещане за “мъжественост”-жалко за вас.... Тук става дума само и единствено за процеса-управление на МПС!!! За мен колото по-тежко и предизвикателно-толкова по-добре!!!

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +7

Hellish
36 Отговор
Имам бензиново БМВ с ръчна кутия и дизелов Мерцедес с автоматична кутия. Все тая, колата е да ти върши работа. Автомата е по-айляшки, механиката ти дава повече контрол над автомобила. При нормално не психарско каране и грамотен шофьор разлика няма. Не виждам какво толкова сложно и трудно има в това да сменяш скорости. Като изкоментира някой, че следял обороти и трябвало да мисли на коя скорост е, ами не ставаш брат. Кола се кара на слух и усет. А защо ръчните кутии замират. Защото автоматите почнаха да стават с по 8-9-10 предавки. От там разхода е по-нисък, ускорението е по-добро и покриват по лесно тъпанарските еко норми. Плюс това неграмотниците на запад масово се учат на автомат и не могат да карат ръчка. Пройзводителите пройзвеждат това което се купува. Ако се купуваха коли с механични кутии, това щеше да се пройзвежда. Уви, явно се търсят автоматите.
Така или иначе, ако сме реалисти до 10-15 години коли с двигател с вътрешно горене няма да се пройзвеждат и скоростни кутии няма са има. Ще имат напред, назад и до там

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +7

оня с коня
37 Отговор
Никога не съм карал Автоматик и НЕ ЗНАЯ КАК СЕ КАРА!Знам обаче че НЕ е "Хубаво нещо" за разлика от Ръчката защото:1/По-сложен е и логично по-често се чупи.2/Не може да се изключва от скорост по време на движение/при мен почти 30% от движението е "по инерция"- просто такъв ми е стила на Каране основно в Града при наближаване на Светофар,а извън града - при застигане на друго МПС,зад което трябва да изчакам насрещаидваща кола преди да го задмина/.А неизключването от Скорост води до Преразход на гориво и по-бърза амортизация на Двигатела. 3/Честа смяна на маслото на Автомата/при ръчката Стотици хил. Километри могат да се изминат без смяна/.4/И последно,но не и най-маловажно:непрекъснато ще се чудя къде да си дяна свободната дясна ръка!

Коментиран от #40, #43


Оценка:
-5 +2

Споко, пич...
38 Отговор

До коментар #35 от "Гост":


Не се пени толкова, ще направиш някой инсулт. Та темата беше" Системите за безопасност ще заличат механичната скоростна кутия?" Не виждам някой да избива комплекси, но виждам хора като теб които налагат мнението си. Всеки си има предпочитание и всяко мнение трябва да е в добрия тон. Е Вашия Не е...

Оценка:
-1 +3

Моето мнение
39 Отговор

До коментар #36 от "Hellish":


Точен коментар. Бъдещето идва и щем, не щем трябва да се нагаждаме. Мисля си, че ръчки ще продължава да има за любителите на спортни автомобили. Така че .... споровете са безмислени.

Оценка:
-0 +3

Технически грамотен
40 Отговор

До коментар #37 от "оня с коня":


Така...1/ По-сложен е..ама при правилна и редовна поддръжка не се чупи логично. 2/ Не се изключва в движение, но не натоварва двигателя и затова не гори повече и двигателя няма да се счупи. 3/ Смяната на маслото се извършва на 60000км. както и на ръчката. Това, че някои карат "стотици км." говори за стистнатост а не за здрави кутии. 4/ С дясната ръка шофираш, като държиш волана ниско долу ( всички автомобили са доста маневрени и не са нужни много усилия) а с лявата ръка ако искаш си помагаш или се отпускаш и наслаждаваш... Дано съм ти бил полезен.

Оценка:
-2 +3

Кеф и то какъв...
41 Отговор
Преди да си купя автоматик бях силно против. От приятели и познати знаех, че се чупят, скъп ремонт, скъпо масло,много горят абе не стават. От две години карам автомат еми ... няма такова удоволствие. Все още не се е счупил, смених масло/ оригинално за кутията/ скъпо е, но мога да си го позволя. Имам и ръчка, карам си я и нея без да ми пречи смяната на скоростите, но не е същото. Кефа не е същия. При мен е така и мога да кажа, че автоматиците стават и моето мнение е важно а не на другите. Пожелавам ви изборът да си е ваш и да не пречете на другите.

Оценка:
-3 +4

Hoho Boho
42 Отговор
Скоро автономните автомобили ще ги продават без волан.

Оценка:
-0 +2

Хахахаха
43 Отговор

До коментар #37 от "оня с коня":


Кое води до преразход бе момче? При отнемането на газта на включена предавка, разхода ти пада на нула, а при изключване от скорост, разхода ти е 700 грама на час! Ако извършваш движение с 10 километра в час на изключена от скорост, разхода ти е 7/100! При 20 км/ч ти излиза 3.5 на 100! И т. н.! Когато отнемеш газта и си на скорост, разхода става нула, колелата развъртат мотора!

Коментиран от #44


Оценка:
-2 +4

адсдада12
44 Отговор

До коментар #43 от "Хахахаха":


Сметките са ти верни, ама на практика грешиш.

Не можеш навсякъде да пуснеш без газ да караш на скорост, защото нямаш наклон и колата ще спре.
Ръчката дори можеш да я пуснеш по нанагорнище без скорост да върви ако има инерция.
Карането по инерция в града спестява прилично много гориво.
А че има модерни и читави автоматици - така е, но не са за българския джоб, ще ги караме след 5-10 години.

А смяната на масло на автоматична и ръчна кутия разликата е голяма, защото автоматика има поне 10 литра масло, а ръчката 1.5-2 литра, та сравнението някак не е на място.

Коментиран от #45


Оценка:
-2 +2

Шопландец
45 Отговор

До коментар #44 от "адсдада12":


ПОНЕ 10 литра масло???

ти ме закопа :D

А за тия дето карат в София на инерция да пестят - можете да ме цунете отазд

Оценка:
-2 +4

Монтьор в Germany
46 Отговор
Автоматика има от 3 до 5 литра масло в зависимост от модела. Но, при смяна на маслото се правят две промивки с ново масло за да се оберат всички твърди частици от износването. След това се налива маслото и плащаш три пъти масло а оригиналното е скъпо. Така е в Германия. Сега се сети, защо си чупят в България. Непранилно обслужване, без промивка, евтино масло, на всичкото отгоре прескъпо. Не е проблема в автомата а в безпаричието.

Коментиран от #49


Оценка:
-0 +5

Мисля, следователно съществувам...
47 Отговор
Разбира се, че ще заличат механичната трансмисия. Еко нормите задължават производителите да намалят емисиите което е свързано с разхода на гориво. Повече предавки означава намаляване на оборотите, по-спокоен двигател, по-нисък разход но поддържане на висока скорост. Развитието на ръчката е дотук/6 скорости/ но при автоматика развитието продължава/има 8 скорости в серийното производство/ има и разработена с 9. Затова разчитат на софтуер за плавно и бързо превключване а удобството важен елемент за продажбата на тези скъпи автомобили.

Оценка:
-1 +3

asdf
48 Отговор
Еми пичове трябва да си го признаем че днешно време модерния автомат върши много повече работа особено тези с двоен съедините там да се разцепиш няма да смениш по-бързо от него ама не трябва да забравяме и ръчката друго си е да върнеш една две с междинна газ за това за всеки ден едни модерен автомат и в гаража една пъргава готина колица с ръчни скорости за кефа нали ако можете да си го позволите аз уви не мога

Оценка:
-0 +0

asdf
49 Отговор

До коментар #46 от "Монтьор в Germany":


Налей 5 литра в едно 7g и само гледай как ще го счупиш от липса на масло като развиеш пробката и ти изтече 3 литра не значи че е толкова смъкни и мозъка и гледай колко още ще изтече

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Мевлют Чавушоглу
Думи на турския външен министър Мевлют Чавушоглу
Арменци управляват руските медии. Немските медии също не са свободни"

Още бисери
ТОП 5