10 Април, 2022 10:30 11 850 13

Шофьорите не разбират как работят техните коли

  • круиз контрол-
  • системи за безопасност-
  • инструкции за употреба

Основно, водачите на съвременните автомобили не са на ясно с работата на круиз контрола

Шофьорите не разбират как работят техните коли - 1

Това става ясно от ново проучване на Американската автомобилна асоциация (AAA). Шофьорите, използващи адаптивен круиз контрол са най-склонни да изпитват проблеми. Оказва се, че шофьорите са склонни да се доверяват на възможностите на тази система повече от необходимото, което влияе негативно на тяхната безопасност.

Например, някои шофьори вярват, че колата ще спре сама, когато открие неподвижен обект на платното, докато други са сигурни, че адаптивният круиз контрол също ще може да избегне неподвижно препятствие с маневра. А както е добре известно не всички автомобили са обучени да правят това.

Според експертите от AAA причината за подобни проблеми се крие във факта, че шофьорите не преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана на съвременен автомобил, пълен с електронни помощници.

Информацията, предоставена от дилъра за адаптивната система за круиз контрол например, обикновено е изключително ограничена. А формулата „учи чрез практика“ не работи в този случай, защото шофьорите не могат да разберат напълно технологията сами.

„Това проучване показва, че днешните автомобилни технологии изискват нещо повече от учене в движение“, каза Джийн Ладосер, регионален директор по връзки с обществеността на AAA. „Собствениците на нови превозни средства трябва да получат безопасно и ефективно обучение, преди да използват тези системи на пътя.

За да попречи на шофьорите да направят фатални грешки, AAA предлага всички собственици на нови автомобили с електронни асистенти да следват следния план:

Разберете предварително предназначението на технологията в представителството и след това прочетете ръководството за употреба на автомобила.

Не правете никакви предположения за това какво може и какво не може да направи технологията.

Системата за подпомагане на шофирането не трябва да се бърка със системата за автономно управление.

След като сте запознати с теорията, тествайте системата на пътя във възможно най-безопасните ситуации.

Никога не разчитайте на тази технология; вместо това, действайте така, сякаш колата я няма - тоест, водачът винаги трябва да е готов да поеме управлението, ако е необходимо.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 име

    21 2 Отговор
    Тия експерти да дойдат да поизследват в БГ да видят ,че ние изобщо не признаваме физичните закони и равила.
  • 2 кънчо

    27 5 Отговор
    Съвременните автомобили са нафрашкани с много асистенти и системи някои от които са излишни.
    Някои дори пречат и дразнят и намаляват удоволствието от шофирането.
    Поради тази причина и цените на автомобилите се вдигнаха .
  • 3 Аз...

    18 5 Отговор
    Хахаха....тези американците още си пият и белината.
  • 4 Коджа Бангиев

    31 5 Отговор
    Основният проблем е , че вече не караме автомобили , ами караме лаптопи с прикрепен автомобил към тях. Ако някой може да обясни , с какво претъпканата с електроника нова кола е по добра от старите , класически автомобили - много ще ме зарадва. По безопасни (може би) , по надеждни (твърдо-не) , по екологични (абеее ... може би) , по икономични (пак , може би) , по лесни за обслужване и ремонт ( абсолютно твърдо-не) , по дълговечни и дълготрайни (абсолютно твърдо-не) , държат добра цена на вторичният пазар (абсолютно твърдо-не) , по лесни за управление (пак , твърдо-не) , по лесни за поддръжка (и тук - твърдо-не). Така че - чакам някой да обясни.

    Коментиран от #6

  • 5 Стефан Петров

    22 2 Отговор
    Наскоро немско автоиздание направи класация на системите в автомобила по полезност. Оказа се,че 10 системи или са малко полезни или не работят поради например износване хоризонталната маркировка, при мъгла или силен сняг, преуморяват водача с данни и т.н. Да си го кажем направо доста от тези "екстри" са създадени единствено да направят колата по-скъпа като цена и поддръжка за купувача
  • 6 Има един проблем

    3 10 Отговор

    До коментар #4 от "Коджа Бангиев":

    Автомобилите наистина станаха лаптопи на колела. По принцип всичко което си написал е вярно, но повечето проблеми идват от един-единствен възел който няма никакво място в един лаптоп и това е ДВГ.


    Няма лаптоп с ДВГ. Ако замениш това ДВГ с електрически двигател, изведнъж повечето може би ще се превърнат в твърдо да в сравнение със старите автомобили.

    По-безопасни, по-надеждни, по-екологични, по-икономични, за ремонт според зависи, но за обслужване със сигурност е по-лесно, за дълговечност и дълготрайност пак зависи.

    Ако говорим за километри без ремонти, има една Тесла която измина 1,5 милиона километра, като за първите 500 хиляди километра смени три двигателя и и беше ремонтирана батерията, като за известно време кара с оборотна батерия, а после и върнаха ремонтираната.

    Това бяха детски болести на първите модел S, но очевидно са ги направили, защото за последните милион километра не е имало никакви ремонти или обслужване на двигателя и батериите.

    Въпросът с дълговечността остава отворен, защото най-старите смислени електромобили са на възрастта на онази Тесла с 1,5 милиона километра пробег, която продължава да се движи, но никой не може да каже колко време ще продължи това.

    Но пък единственото което е вероятно да се скапе са батериите. А като всеки лаптоп, хардуера ще е остарял преди да е нужна смяна на батериите и първият собственик отдавна ще е забравил за този автомобил. Да му мислят тези, които искат да го карат 20-30 -годишен

    Коментиран от #11, #12

  • 7 Егати американците

    11 2 Отговор
    Ако си мислят, че най-обикновен адаптивен круиз контрол може да прави толкова неща, вече разбирам защо смятат, че могат да легнат да спят докато шофират, а после когато автопилота на Тесла се блъсне след няколко десетки километра сън на шофьора, автопилота излиза виновен.
  • 8 Марин

    6 3 Отговор
    А защо изобщо са тези системи.Водач научен да кара с тяхна помощ е опасен за себе си и другите при отказ или когато седне на нормален автомобил
  • 9 Абе

    9 2 Отговор
    Зад кормилото устройство не е ли в ред,другите системи са безполезни.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 искам да те видя

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Има един проблем":

    как се щупуваш батерия за колата си как я плащаш и как броиш парите за монтажа й за да се покефя на това колко си заблуден че зелена енергия наистина е зелена
  • 12 wdefgrth

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Има един проблем":

    И ти кога за последно отваря двигател или скоростна кутия поради МЕХАНИЧЕН проблем в него/нея? Най-много да издуха гарнитура, което почти винаги идва след прегряване, т.е. задкурмилното устройство е било тотален "80-процентник".

    Много добре знаеш, че в днешно време ако ти се наложи да ходиш "на майстор" заради проблем в двигателя или кутията, то почти винаги е заради проблем "в електрониката". Я някой потенциометър се бъзика, я накой от безбройните датчици, я някой кабел, я настойките на "адресите по мрежата". Най-близкото до проблем с механиката е някой соленоид примерно, което пак спада по-скоро към "електрическата" част.

    Изобщо тая приказка за малки деца за това как електричките си вървят ли вървят, защото са с "една движеща се част" я разправяйте на някой, на който не му се е налагало да си смени телефона, лаптопа или дори принтера, защото той просто спря, а ремонта е 80% от стойността на новия продукт. Ако изобщо може да се ремонтира, де!
  • 13 'къф ви е проблема

    0 0 Отговор
    Технологиите може да са умни, но не е разумно да се ползват от тъпаци, касто американците!