Първото закрито показване на флагманския високопроходим автомобил Hongqi LS7 се състоя миналата есен, но едва сега концернът FAW представи серийната кола на живо и разказа техническите подробности за нея. Това е най-големият, най-луксозният и най-скъп китайски автомобил с повишена проходимост, тоест един вид аналог на BMW X7 или на Mercedes-Benz GLS, въпреки че технически тези автомобили са доста различни. Hongqi LS7 вече е напълно готов за производство.
Китайската кола има структура на рама и наистина е огромна. Hongqi LS7 е сравним по размер с американските SUV-та с дълга база Cadillac Escalade ESV, Lincoln Navigator L или Jeep Grand Wagoneer L. Дължина - 5 695 мм, широчина - 2 095 мм, височина - 1 985 мм. Съответно междуосие: 3 309 мм. Другите параметри също са впечатляващи: обемът на резервоара за гориво е 120 литра, а собственото тегло е 3 100 кг.
Шасито е с независима предно окачване непрекъсната ос отзад. Основното оборудване включва 22 цолови колела и въздушно окачване, въпреки че се споменава само една клиренс - 246 мм. Всички външни оптики са LED, като в екстериора впечатление правят брандирани елементи на марката Hongqi („Червено знаме“) - големи табели с имена под формата на развяващи се знамена отстрани. Срещу доплащане можете да поръчате двуцветна окраска.
Под капака е монтиран V8 мотор с обем 4.0 литра. Този бензинов двигател е с директно впръскване и с турбокомпресор. Разработен е от FAW съвместно с Централния изследователски институт на Китай. Максималната мощност на този мотор е 360 к.с., а пиковият въртящ момент е 500 Нм. Трансмисията е осемстепенна автоматична ZF и задвижва всички колела със съединител за свързване на предния мост (няма информация за допълнителни "офроуд" джаджи).
Максималната скорост достига 200 км/ч, а времето за ускорение от място до 100 км/ч е 9,1 секунди. Средният разход на гориво по паспортни данни е 16.4 л/100 км според цикъла WLTC. Впоследствие този V8 двигател ще стане основен за цялата гама на Hongqi L-серията и ще замени атмосферния V12, а най-форсираните версии ще произвеждат до 660 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Но втората модификация на всъдехода Hongqi LS7 ще бъде хибрид.
Както беше обявено , титулярната топ версия има строго четириместен интериор. Всички седалки са оборудвани с отопление, вентилация и електрическо задвижване, освен това задните седалки имат прибиращи се поставки за крака, а между тях има кутия с хладилник и контролно табло за всички „комфортни“ системи. Оборудването включва и монитори за задните пасажери.
Но гамата предвижда и по-просто оборудване с трети ред седалки, който представлява обикновен „диван“. Такова SUV има различна организация и на втория ред. Там няма централна кутия и телевизори, седалките са лишени от подложки за крака и имат надлъжно регулиране, а климатичният панел е разположен на конзолата между предните седалки.
Във всеки случай, интериорът на Hongqi LS7 е с щедра облицовка от естествена кожа и лакиран дървен фурнир, а позлатените дръжки на вратите и централната конзола се предлагат срещу допълнително заплащане. Екраните за устройства и медийни системи са огромни - всеки с диагонал 12.3 инча. Воланът с две спици е в стила на стария Hongqi и, противно на тенденциите на китайската автомобилна индустрия, тук са запазени аналоговите копчета и бутони на предния панел.
Концернът FAW вече отвори поръчки за всъдеходите Hongqi LS7, през лятото се очакват и първите доставки на луксозните превозни средства, въпреки че цените все още не са обявени. По предварителна информация за четириместна топ версия китайците ще искат поне 100 хиляди долара.