Отидете към основна версия

13 322 14

Как по капките на асфалта да разберем каква течност изтича от колата

  • автомобили-
  • съвети-
  • капки по асфалта

Приближавайки колата след спиране или продължителен престой, водачът става неспокоен, когато види капки или локвички под колата. Как да разпознаем какво конкретно изтича от колата и какви могат да бъдат последствията от тези течове, ви разказваме сега.

Конденз от климатика

Най-безвреден за колата е кондензът, тоест водата от климатика. Дори след кратко спиране, когато е горещо, на паважа се появява локва, която плаши начинаещия шофьор. Това е обикновена кондензация на вода от охладителя или климатичната система. Влагата се стича върху асфалта през дренажна тръба в долната част на двигателното отделение. Тоест в това няма нищо страшно.

Бензин

По-лошо, ако се появят капки или петна в областта на задното дясно колело. Това най-често е бензин, чиято миризма е трудно да се обърка с нещо друго. По правило се усеща добре и в салона. Ако говорим за причините, те може да са много - спукан резервоар за гориво или повреден горивен филтър са най-често срещаните причини.

Друга такава е, че пластмасовите фиксатори на тръбите за гориво са изтръгнати. Това се случва през зимата, основно на германски автомобили като Volkswagen Tiguan. Разтопеният сняг замръзва през нощта и буквално чупи скобите и под колата се появява локва бензин.

Спирачна течност

Ако говорим за спирачна течност , тогава тя най-често капе в областта на колелата, близо до спирачните механизми. Няма големи локви, обикновено се появяват само няколко капки, на които можете и да не обърнете внимание. Междувременно този теч е много опасен.

Основният риск е, че по време на рязко спиране повишеното налягане в системата ще избие рязко и колата няма да спре. Ето защо редовно проверявайте нивото на спирачната течност в резервоара. Течността има алкохолна миризма и жълтеникав цвят. Ето защо, ако забележите такива капки, спешно отидете в сервиза.

Масло

Може да изтече масло както от двигателя, така и от скоростната кутия. Причините изобилстват. Нека започнем с факта, че след смяна на маслото (както в двигателя, така и в трансмисията), някои "майстори" просто не затягат добре дренажната пробка. Или може би собственикът или въпросният "майстор" са решили да спестят пари и време и не е сменена гарнитурата на картера след отварянето му. А тя трябва да се сменя винаги, когато се отвори капакът.

Семеринги и други уплътнения също могат да са сред причините. Капките върху асфалта могат да бъдат разпознати по тъмнокафявия им цвят и острата миризма. А на повърхността им се виждат цветни петна. Що се отнася до маслото от скоростната кутия, или от задния мост, то има по-светъл кехлибарен оттенък.

Антифриз

И накрая, антифризът. Тази охладителна течност има специфична миризма на алкохол и висок вискозитет и може да се разпознае по цвят - само трябва да знаете с какъв цвят антифриз е заредена вашата кола. Например Volvo 850 е със зелен, а Opel Astra H с червен антифриз.

Ако се забележат подобни капки под двигателния отсек, това е сериозна причина да внимавате. Първо трябва да проверите нивото на охладителната течност в разширителния резервоар и ако е под нормалното, да допълните. След това трябва да потърсите откъде идва течът. Причините могат да са свързани с изтичащ радиатор или повредени тръби на охладителната система.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 15 гласа.

Свързани новини