Цените на изложбената площ на автосалона в Москва през 2014-а предизвикват остро недоволство сред производителите на автомобили, съобщава "Комерсант". В случай, че резервират щанд до 1 септември, изложителите ще трябва да платят 185 евро на квадратен метър срещу 110 евро миналата година. Цената на изложбена площ след това се скача на 250 евро/м2, което вероятно ще накара много компании да се откажат от участие.
"Разходите за изложения на повечето производители са заложени в бюджета за догодина и предварителното заплащане на площ за Московския автосалон става практически невъзможно", коментира вносител на чуждестранна марка пред "Комерсант" и добавя, че квадратният метър на салона във Франкфурт струва 157 евро, а в Париж - 165 евро.
Потенциалните участници в Московския автосалон недоволстват и от допълнителните такси, които организаторите на шоуто изискват за превоза на експонати на територията на изложбения комплекс. Негодувание предизвикват също късите срокове, определени за демонтаж на щандовете, при това с посочен от руснаците изпълнител.
Сметките показват, че цената на щанд в Москва може да достигне до 1 млн. евро. Много вносители признават, че такава сума е неприемлива в условията на спадащи продажби и въвеждането на отстъпки при замяната на стари автомобили за нови.
Възмущение от цените са изразили дори от френско-руския алианс Renault/АвтоВАЗ. Най-големият руски производител на автомобили смята да се откаже от участие и да пренасочи средства в участие в регионални събития.
"Предложените цени са значително по-високи от наемите на изложения от световна величина като тези във Франкфурт и Париж, а медийното покритие и броят посетители на Московския автосалон са в пъти по-слаби, отколкото при аналогични международни събития", признава представител на Renault/АвтоВАЗ и добавя, че производителят смята участието за "нецелесъобразно".
Изложението в Москва през 2012 г. посрещна над милион посетители. В рамките на салона се състояха 23 световни, 21 европейски и 85 руски премиери.