Отидете към основна версия

5 935 11

Ето го супер комбито BMW M3 Touring

  • bmw-
  • m3-
  • touring

Това е първата пълноценна "емка" с новия интерфейс на баварците

Баварският производител официално обяви намерението си да пусне първото по рода си BMW M3 комби преди почти две години - през август 2020 г. Съобщението беше последвано от продължителна тийзър кампания, която най-накрая приключи. Наточеното Touring изпълнение беше напълно разсекретено преди публичния му дебют, който ще се състои утре, на 23 юни на фестивала на скоростта в Гудууд.

Размерите на BMW M3 Touring са 4 794 x 1 903 x 1 436 мм, тоест то е с 85 мм по-дълго, 76 мм по-широко и с 4 мм по-ниско от стандартното комби от третата серия. Новостта, чийто дизайн като цяло е заимстван от седана M3, по подразбиране се оборудва с 19-цолови предни и 20-цолови задни колела. Независимо от избора на цвят на каросерията, покривът и релсите винаги ще бъдат черни като стандарт - точно като оригиналния заден дифузьор.

Като опция се предлагат лазерни фарове, разпознаваеми по сините вложки в тях и екстериорен пакет M Carbon. Подобно на спортния седан, комбито M3 получава по-твърда каросерия от обикновената 3-Series с допълнителни подпори, адаптивно M-окачване с електронно управлявани амортисьори като стандарт, M Servotronic кормилно управление с променливо предавателно отношение, както и активен заден M-диференциал.

Както се очакваше, M3 Touring ще се предлага във версия Competition, в която трилитровият редови турбо шестак е усилен до 510 к.с. и има максимален въртящ момент от 650 Нм. Пиковият момент е наличен в диапазона от 2 750 до 5 500 об/мин, а "прекъсвача" се задейства при 7 200 об/мин. Двигателят е съчетан само с осемстепенна автоматична трансмисия с Drivelogic и M xDrive задвижване на всички колела.

Колата има три настройки: стандартно 4WD, пистово 4WD Sport с акцент върху задните колела и задно задвижване 2WD с деактивиране на системата за стабилизиране. Освен всичко друго, има специален режим за дрейф - M Dynamic Mode .

BMW M3 Touring Competition достига първите 100 км/ч за 3.6 секунди (само 0.1 секунди повече от M3 Competition седан и M4 Competition купе), втората за 12.9 секунди, а спринтът от 80 до 120 км/ч отнема 2.7 секунди на 4-та предавка или 3.5 секунди на 5-та.

Опционалният пакет M Driver's увеличава електронно ограничената максимална скорост от 250 на 280 км/ч. Супер комбито ще предлага и спестяващ теглото пакет M Race Track с въглеродно-керамични спирачки, спортни седалки M Crabon, гуми за писта и части от въглеродни влакна в купето. Интересно е още, че пакетът M Drive Professional (разширен контрол на сцеплението с 10 настройки плюс телеметрия) е част от стандартното оборудване.

Между другото, още преди официалната премиера, иновацията се превърна в най-бързото комби на Нюрбургринг , като премина 20.83-километровата конфигурация на известната писта за 7 минути 35.06 секунди.

Освен всичко друго, именно M3 Touring Competition се превръща в първата пълноценна "емка", която е оборудвана с интерфейс за водача, познат като iDrive 8 с извит дисплей, който съчетава 12.3-инчов и 14.9-инчов мултимедиен екран. Много от стандартните BMW-та вече са оборудвани с подобен кокпит, но, да речем, най -новият M4 CSL не го получи.

Обичайните модели от семейството на 3-Series iDrive 8 се появиха едва миналия месец като част от планиран рестайлинг. Производството на BMW M3 Touring Competition ще бъде установено в завода в Мюнхен, редом със седана. В родната Германия дебютът на пазара ще се състои този декември, като цените ще започват от 97 800 евро с 19% ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.

Свързани новини