Отидете към основна версия

11 117 3

JD Power: Колите от 2022 година са със значително по-ниско качество

  • jd power-
  • качество-
  • автомобили

Качеството на новите автомобили през 2022 г. е спаднало с рекордните 11%

Според JD Power, глобална маркетингова и информационна служба, качеството на новите автомобили е спаднало с цели 11% през настоящата година. Основните причини са недостигът на полупроводници, недостигът на персонал, както и нарушаването на логистиката в световната търговия с автомобили.

През 2022 г. в проучването са участвали над 84 000 собственици на автомобили. както вече ви информирахме, американските компании Buick (139 проблема на 100 продадени коли), Dodge (143) и Chevrolet (147) оглавяват списъка на най-добрите, докато Maserati (255), Volvo (256) и Chrysler (265), напротив, са най-малко харесван от купувачите.

Резултатите от извадката от 2022 година показат, че въпросните проблеми с новите автомобили са достигнали най-високото си ниво за всички времена в 36-годишната история на това проучване.

„Знаех, че ще имаме проблеми тази година с прекъсване на веригата за доставки и всичко останало. Но нямах представа, че това ще бъде най-лошата ни година. Никога досега не сме виждали влошаване на качеството с цели 11%, казва пред CNBC Дейвид Амодео, директор на глобалното автомобилно производство в JD Power. Според него най-лошите показатели до този момент не са надвишавали 3% на година.

Рейтингът на JD Power Quality Rating се основава на проучвания на купувачи на нови автомобили или наематели на автомобили от текуща моделна година, които управляват новозакупени превозни средства през първите 90 дни. Рейтингът взема предвид надеждността на автомобилите, тяхната привлекателност по отношение на характеристиките и нивата на оборудване.

JD Power отбелязва, че само 9 от 33 марки са успели да подобрят качеството на колите си през последната година. Най-много оплаквания има относно системите Android Auto и Apple CarPlay. Болната точка за повечето автомобилни производители по света са информационно-развлекателните системи и мобилните приложения. Най-големият брой идентифицирани проблеми са свързани именно с Android Auto и Apple CarPlay.

Припомняме, че това са програми, с които можете да свържете вашия смартфон с дисплея на автомобила и да получите достъп до приложения, медийна библиотека, списък с контакти и други данни на вграденото устройство. Технологиите позволяват да отваряте карти с вграден навигатор, за да изградите маршрут или да намерите най-близката бензиностанция. Почти всички големи автомобилни производители на планетата ги използват, с изключение на Tesla, който използва собствен браузър.

За Tesla, която зае място в долната част на рейтинга тази година със същия показател за качество като японския Mitsubishi, „ахилесовата пета“ се превърна в лошото качество на боядисване на частите на каросерията. В същото време купувачите не са имали оплаквания относно работата на мобилното приложение или информационно-развлекателния център.

„Tesla действа като компания за разработка на софтуер, който използва в собствените си автомобили. Може би точно поради тази причина не виждаме никакви проблеми в тази позиция“, коментира Давид Амодео. Данните от проучването показват, че средно електрическите превозни средства са показали повече проблеми от колите с традиционни двигатели с вътрешно горене.

Експертите реагираха на това заключение с разбиране. Те очакват, че ситуацията може да се промени доста бързо, тъй като производството на електромобили расте и, така да се каже, потребителите "свикнат" с тях. В същото време скорошно проучване показа, че автомобилите на Tesla имат по-малко проблеми от електрическите автомобили на други автомобилни производители.

Интересното е, че компанията на Илон Мъск за първи път беше официално включена в списъка с въпросните превозни средства през 2022 г. Преди това услугата JD Power, въпреки че интервюира собствениците на Tesla, не считаше тяхната оценка за официална и не я предоставяше в годишните си анализи.

Дебютът на новодошлия електромобил Polestar беше разочароващ, като шведската марка завърши последна в списъка с 328 докладвани проблема на 100 продадени или наети нови превозни средства. За сравнение, цифрата на Tesla е 226 претенции.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 8 гласа.

Свързани новини