Mercedes-Benz оптимизира гамата си от търговски превозни средства на американския пазар. Поради ниските продажби през третото тримесечие на 2023 г. миниванът Metris (известен още като V-класа или Vito на други пазари) и бензиновите модификации Sprinter се спират от продажба.
Производството на 2.0-литровия турбо четирицилиндров двигател, с който бяха оборудвани и двата модела, също ще бъде спряно. Дизеловият Sprinter ще продължи да се продава, тъй като представлява 75 процента от продажбите на модела. Metris/V-Klasse се използва широко в САЩ като пощенски ван - пощенската служба направи многогодишна поръчка за 30 000 микробуса през 2020 г. и докато Mercedes-Benz не достави пълния брой превозни средства, моделът ще остане в продажба.
Що се отнася до продажбите на дребно на модела, те не оправдават очакванията на търговците. Предположенията са, че V-Klasse не се наложи поради размера си: по-малък от Ford Transit, но по-голям от Transit Connect, така че не може да се конкурира с нито един от двама модела. Според един от дилърите, цитиран от изданието Drive, този модел като цяло не заслужава да носи трилъчева звезда на Mercedes-Benz, тъй като от качеството му остава още много какво да се желае.
По-големият Sprinter се справя по-добре, но по-голямата част от клиентите избират дизеловата версия. Икономически неизгодно е да се произвежда двулитров бензинов турбо двигател, който също се монтира и на V-класата, така че Mercedes-Benz ще се откаже от този агрегат. Освен това през същото трето тримесечие на 2023 г. се очаква на пазара да навлезе електрическият Sprinter, който ще се превърне в алтернатива на дизела. Прогнозите са, че тази тенденция ще се пренесе и в Европа.