Заводът в Толиати вече работи почти на пълен капацитет: върна се петдневната работна седмица, Lada Granta се произвежда на две смени, а Niva - на една. От 29 август ще бъде въведена шестдневна работна седмица, а през есента конвейерите ще работят до два часа сутринта.
В резултат на това, очакванията са, че през втората половина на годината компанията ще произведе около 100 хиляди автомобила. За сравнение, сега обемът на продажбите на автомобили Lada на месец е малко над 10 000 автомобила. От септември доставките ще нараснат до 16-17 хиляди коли на месец, което ще покрие търсенето повече от един и половина пъти.
В резултат на това търговците трябва да започнат да намаляват цените. Това ще стимулира търсенето и в крайна сметка всичко може да се върне към предишното състояние - дилърите отново ще печелят от оборот, а не от баснословните маржове.
„АВТОВАЗ има възможности, тъй като конкуренцията на пазара не е много силна. Освен това по програмата за преференциално кредитиране Lada вече има доста добри отстъпки. Затова смятам, че ще има търсене на автомобили, които са със субсидиран преференциален кредит. Друг важен момент е, че таксиметровите компании също ще започнат да купуват продуктите на АвтоВАЗ ”, казва Сергей Удалов, изпълнителен директор на аналитичната агенция Автостат пред Комерсант.
Още през следващата година АВТОВАЗ ще произведе половин милион коли - както преди пандемията.