В завода TMMTX в Тексас започна масовото производство на третото поколение Toyota Sequoia - сега Sequoia се произвежда на една и съща поточна линия с пикапа Tundra. Производството на всъдехода беше преместено в завода в Тексас от завода за сглобяване на TMMI в Индиана, като за това японската компания инвестира 391 милиона долара. В допълнение към Sequoia и Tundra, средноразмерните пикапи Tacoma също ще се сглобяват в Тексас.
„Третата“ Toyota Sequoia бе показана в началото на 2022 г. Всъдеходът на рама споделя платформата не само с пикапа Tundra, но и с Toyota Land Cruiser 300. Новата версия е представена в САЩ с хибридна инсталация i-Force Max, която се състои от 3.5-литров V6 турбо двигател и електрически мотор, вграден в десетстепенен автоматик. Системната мощност на този силов тракт е същата като на Tundra: 443 конски сили и 790 Нм въртящ момент.
Ефективността на горивото се превърна в конкурентно предимство на новата Sequoia: на 100 километра в комбиниран цикъл всъдеходът със задно задвижване изразходва 10.7 литра гориво. За сравнение, предшественикът на модела от 2007 г. беше много по-ненаситен и харчеше 18.7 литра бензин на всеки 100 километра пробег
Цените на модела в САЩ варират от 59 800 до 79 800 долара за върховата Toyota Sequoia Capstone 4x4. Що се отнася до завода в Тексас, чиято модернизация струва на Toyota 391 милиона долара, там са организирани 2 600 работни места. А за де изгради съоръжението 3 600 служители и 5 300 доставчици на компоненти бяха включени в подготовката за пускането на Sequoia.
„С третото поколение на Sequoia нашата марка започна нова ера на електрифицирани превозни средства, които ще ни помогнат да се доближим до въглеродната неутралност“, каза Кевин Воелкел, главен изпълнителен директор на Toyota Texas.