86 36285

Главен техник от Toyota се противопоставя на интервалите за смяна на маслото на 15 000 километра

  • смяна на масло-
  • интервал-
  • toyota
Главен техник от Toyota се противопоставя на интервалите за смяна на маслото на 15 000 километра - 1

Репутацията на Toyota за надеждност я превърна в сила, с която трябва да се съобразява всеки в масовия автомобилен сегмент. Но тази репутация може рязко да се срине и да остане само фалшиво чувство за сигурност.

В скорошен видеоклип в YouTube канала The Car Care Nut главен диагностик в Toyota, който се подвизава с псевдонима AMD, показа на света какво може да се случи с вътрешността на двигател, който получава минималните грижи, препоръчани от Toyota , за да удовлетвори гаранционните изисквания и следва интервалът за смяна на масло от 15 000 километра.

За своя пример AMD взема Toyota Camry от 2015 г. с пробег от 290 000 километра, която е собственост на клиент, който иска максимума от колата си. Дилърът обаче му обяснява да сменя маслото на 15 000 километра пробег и собственикът спазва тази препоръка

На около 193 121 км обаче Camry-то започва да гори масло. Първоначално изгаря около литър на всеки 1 500 км, което е в рамките на нормалното според производителя. Когато километражът обаче преминава 241 000 км, колата започва да гори от два до три литра на хиляда километра.

В крайна сметка собственикът отива в сревиза на марката, където диагностиката се извършва от техника с никнейм AMD, и където е и сега, но с разглобен двигател. Във видеото механикът показва какво точно е причинило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера.

Той приписва повредата именно на рядката смяна на маслото . Резултатът от повредата междувременно е пълната подмяна на блока на двигателя, което никак не е евтино решение. За да предотвратите това да се случи, AMD препоръчва да сменяте маслото на всеки 8000 км или на всеки шест месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 109 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    182 16 Отговор
    Да доливаш литър на 1500 км си е все едно да караш само с прясно масло :)

    Коментиран от #17, #72, #73

  • 2 Гост

    118 50 Отговор
    Сервизите пак ли огладняха? На 500 км сменяйте, да има работа за сервизите. Все пак тия коли не ги хвърляте на 5 години, а ще ги търкалят няколко поколения в рода ви.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Тити

    153 5 Отговор
    То това е целта на дилърите на нивите коли дълги интервали смяна на масло и след като мине гаранцията двигателя е за кофата.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бат

    140 17 Отговор
    Сещате се какво става с лонг лайф обслужването което е модерно последните 10г
    Смяна на масло на 30000км
    Няма начин нещо да оцелее като за 100 000км му е сменено маслото 3 пъти

    Коментиран от #19, #44, #66

  • 7 Коко

    92 7 Отговор
    Незнам,ама карам чисто нова Кия бензин.И отивам в сервиза за първа смяна на масло, колата е на 14800км и в сервиза установиха,че липсват около 700грама антифриз.Изненада за мен, но не и за тях,почнаха да ми обясняват ,че била с отворена охладителната система,и било напълно нормално антифриза да изчезва....Масло, засега не гори...Моля някой да ми обясни какво значи отворена охладителната система,и кое е нормалното да изчезва антифриза на кола която все още е в разработка дето се вика...Къв е тоя абсурд???

    Коментиран от #8, #16, #22

  • 8 Смях

    29 133 Отговор

    До коментар #7 от "Коко":

    Купил си възможно най евтината корейска кола сега ревеш

    Ако си беше купил нещо истинско тогава реви

    Кия от коя година правят коли?

    Коментиран от #9

  • 9 Ха сега де

    115 11 Отговор

    До коментар #8 от "Смях":

    Не драскай глупости като не разбираш! Корейска била! И какво от това? Ти нали караш стар Москвич! Радвай се!
  • 10 Равчо

    68 11 Отговор
    Карал съм и камри и рав, шестаци бензин, в Канада. Масло съм сменял според изискванията - на 8к. Все пак, трябва да отбележа, че не става въпрос за специални синтетик масла. Всеки път техниците ми казваха, че маслото е като ново. Така че, може би 8к наистина е твърде скоро, но пък 15к ми се струва твърде голям интервал.

    Коментиран от #81

  • 11 БАРС

    25 10 Отговор
    Добреде в сервиза на Рено ми сменят маслото слагат ми 5W - 30 и ми казват караш 30 000 км. або 2 години.Питам ги наистина ли това което казвате не пречи на двигателя не е ли ммного което давате .Казват не няма проблем гарантираме и така е написано в сервизната книга и на етикета който слагат под капака.Питал съм и във фирменният магазин във фабриката където правят немското масло DIVINOL същото и там ми казват за 5W-30 а за 10W-40 15 000 км или 2 години .няма проблем но не повече.Имах форд ескорт дизел обикновенн без турбо та му слагах полско обикновенно масло ЛОТОС .Единпът го бях забравил та повече от 15 000 км бях минал но честно никога не съм го смкняллпо рано от 10 000 винаги с малко одгоре.И нищо .Купих я на 7.5 години и 117 000 хил.км освен ако не са бутали километража та я прдадох на 235 хил.и колкото и слагах толкова и изтачах .Честно грам масло не гореше.Момчето което я купи също не е забелязал да гори .Но истината е че само надълги разтояния ходих с нея много рядко градско..Та не знам да вярвам ли на тоя майстор не знам.Аз мисля че като се кара повече градско то почва да гори масло по малко.Знам хора дето често сменят маслото и пак аочва ла гори по малко.

    Коментиран от #12, #14, #57

  • 12 БАРС

    24 6 Отговор

    До коментар #11 от "БАРС":

    Пропуснах маслото го сменм в сервиз Рено в Германия
  • 13 Илия

    37 1 Отговор
    Аз съм със ix35, по сервизна книга е на 30 000 км, но за България изискването е 15 000 км. или на 2 години, което настъпи по-рано.

    Коментиран от #51

  • 14 Антон

    20 7 Отговор

    До коментар #11 от "БАРС":

    Аз карам Дачия с 5w30 и моят майстор ми каза, че по принцип на 20 хил. е много и може да се скапе двигателя - на 15 000 к, го давали за България да се сменя маслото (не знам как е в други страни - предполагам, че страна, климат и т.н. оказват влияние). В рамките на гранцията бих я сменял когато кажат - но ако мога бих на 15 000 км я сменял.

    Коментиран от #20


  • 15 пробвал

    27 6 Отговор
    Синтетични масла 5/40 и 5/30 лонг лайф, клас по API SN, на 3 еднакви мотора, от които единия се движи предимно градско в София, другия междуселско и третия в смесен режим. На първия на 8-9 к.км. маслото е тотално скапано. На другите два- на 15 х.км. изглежда е все още годно за експлоатация или с ненарушени съществено показатели. Не ми се мисли тез коли,на които им дават пробег по 30000 км. с едно масло дали се отчита в трафик на натоварено градско и какво ще се случи с тях след 100 х.км или скоро след като ги изминат. На производителите им трябва колите на 5 г. да се топят за желязо. На петролните рафинерии, търговците и сервизите- също. Но са с различни влияния. Клас 10/40 изобщо не го сметам за масло- това и на 5 х.км. може да се наложи да се изхвърли.

    Коментиран от #48

  • 16 Мои впечатления

    27 4 Отговор

    До коментар #7 от "Коко":

    Познавам 2-ма с тази марка кола, единят за 7 години е сменял 2 двигател и веднъж, още в началото, някаква основна част по окачването. Той е доволен, че нищо не е плащал и миналата година си купи нова от същата марка. Другият за 4 години 1 е сменял двигател и някакви сравнително малки неща по 2-ия двигател - пак гаранционн и безплатно, той обаче няма да повтаря марката.
    Аз карам Волво V40 D2 2012 на 370 хил. и освен консумативи, за друго не съм давал пари. Масло не харчи, а смесеният разход по бележки от бензиностанциите е 4,9л/100км като винаги под 15 градуса му пускам подгрева на двигателя, а климатика го ползвам предимно на извънградско.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Карам

    22 3 Отговор
    По точно стои си ми Сеат Ибиза 2005 взех я нова от магазина в момента е над 600 Хил и си върви прекрасно и масло не гори
  • 19 Турбо

    16 23 Отговор

    До коментар #6 от "Бат":

    Сменям масло 5 W 30 на 25 х.км по препоръка на Пежо и в момента мотора ми е 220 х. км без да доливам и грам между смените.
  • 20 БАРС

    16 3 Отговор

    До коментар #14 от "Антон":

    Да майсторът не те е излъгал.ДА има масло 5W-30 което го дават за 20 000 км във фабриката за масло DIVINOL в гр.АЙСЛИНГЕН в ГЕРМАНИЯ моят приятел си копува винаги от него и там ни казаха както и на тебе 20 000 и ли 2 години.Но то вече се води обикновенно 5W-30 то е по скъпо от 10-40 но има друго 5W-30 LIHT то е за 30 000 км и е по скъпо от тия две така че има два модела 5W-30.Ако не вярваш влез в сайта им ако искаш и им напиши.
  • 21 123

    6 0 Отговор
    Има логика.
  • 22 Едноок

    15 1 Отговор

    До коментар #7 от "Коко":

    Същото го забелязах и аз при предишните две Киа . Интересно е, че само при първите 15000 км Ина липса. След това може би е по-малко. Сега карам 3 нова, още и е рано за обслужване. Но за момента не забелязвам липса на антифриз.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 БАРС

    14 1 Отговор
    Когато отидите при реномиран сервис то те ти наливат по книгата за колата масло и ти настройват компютара на колко хиляди да сменящ и на 25 000 почва да ти пише остават ви още 5 хил до смяна и така нататък.Така че четете книжката на колата там всичко пише какво масло може.Не значи че като наливате 5W=30 от всякъква марко та то подхожда .
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Явер

    27 5 Отговор
    Пълни глупости. Маслото гори от износване на маслени сегменти. От несмяна на масло може да се износят повече лагерите и много други неща. Горенето на масло ще ти е последния проблем. Освен това с новите двигатели и масла пробега е удължен. 30 000 е много за смяна, но 15 - 18 000 за дизел или 1,5-2 години е ок. Стига да слагаш масло по предписание за съответния двигател.
  • 29 Дизела

    22 8 Отговор
    На Кадито маслото Лонг лайф се сменя на 30000 км. Двигателя ми е на 700000 км без никакви ремонти.Масло не доливам,само филтри и консумативи сменям.
  • 30 а не бе

    23 2 Отговор
    Направо да го сменят на 120000 с ремъците и ролките. След смяната направо в моргата, или нов внос в България. Гори 5 литра масло до смяна, но е на 5години.
  • 31 Българин

    39 12 Отговор
    В ауди не ми отказват смяната на маслото на 10 000 км. Момчетата в сервиза са запознати с лонг-лайф тъпотията и се кефят на хора с акъл. Който желае на третата година двигателят или турбините да са за кофата, да си сменя на 15 000 +

    Коментиран от #38, #55

  • 32 Азетар

    14 9 Отговор
    Взех ново рено клио от Рено представителството, 1000 куб, бензин, цилиндъра с фабрична газ, 100кс. Тъй като се познавам със хората там сме се разбрали на 10 000 км отивам при тях, нося си свое масло и те ми го сменят пред мен. Иначе в гаранцията пише или една година или 30 000км, което дойде първо. Представяте ли си ако го сменях на 30 000км. Това малко формирано двигателче нямаше да изкара много :)😀. Между другото за инфо рено вече не работят с Елф, сега слагат Wolf, което си е Bardahl. Поздрави.

    Коментиран от #61

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 съдията Дред

    18 4 Отговор
    Зависи от стила на каране, ако караш "газ - спирачка" , има резон. Ако караш спокойно, 15 000 км не са проблем. Стигал съм с нова кола до 300 000 км без проблеми, при обслужване на 15 000 км. Между впрочем, сега много производители препоръчват обслужване на 30 000 км.

    Коментиран от #50

  • 35 непознат

    25 4 Отговор
    Всеки си знае как да си сменя маслото,аз го сменям на 7000 км.Карам Фиат дизел,купена на 5 год.беше на 50 000 км.вече е на 110 000км.нямам никакви проблеми,не пипа маслото.

    Коментиран от #84

  • 36 Мъника

    17 4 Отговор
    Аз пък еинчета и ви де смея на философстването :)
    Сменям маслото на около 20 хил, двигателя е 0,9 турбо 90 коня, абдолютно нищо му няма, а е на 200 хил и 10 год ;)
  • 37 Карам

    21 1 Отговор
    Карам си 124ка 2.8 24клапана на газ и си свиркам. На 400 000 км не пипа ни масло ни нищо.
  • 38 БАРС

    13 5 Отговор

    До коментар #31 от "Българин":

    Абе пич ти сменял ли си някога масло .Та какво има там да се сменя.Та по сервизите най обичат тая работа за 20 мин.с маслото заедни ти каже дай 100 лв и чао.Бързи са тия пари за смяна на масло.Та затова ти и говорят
  • 39 Роко

    10 23 Отговор
    В америка маслото се сменя на 3000 мили или 3 месеца масова практика. Като се прибрах в Бг бях много изненадан, че тук се сменя на 10к или 1 година. Това в статията са глупости.

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Николай

    15 7 Отговор
    Имах Мазда 626 и изключително рядко смених маслото да речем на 20-30 хиляди километра, карах я само на метан до 620000 км , купето се разпадна от ръжда но тая Мазда никога не харчеше масло, след това я продадох заради тенекиите... Карол семе само с смотано масло от kaufland на промоция...
  • 42 БАРС

    18 13 Отговор

    До коментар #39 от "Роко":

    Ами то има лесно .Връщай се в Америка и повече няма да се чудиш.Ами и да те светна най титоловенните масла саЕвропейските и по точно немските а не хамериканските.

    Коментиран от #45, #46

  • 43 бизнес майка

    7 2 Отговор
    И да си сменяме ремъка като си купим дизел защото вносителите на ремъци трябва да правят оборот.
  • 44 Азз

    17 5 Отговор

    До коментар #6 от "Бат":

    Не се изказвай неподготвен. Всички мерцедеси във фирмата ги взехме нови, смяна на масла и обслужване беше на 60 Хил. км.
    От по-стария модел колегите стигнаха до към над 500 Хил. км, след това шефа ги продаде. Проблем с моторите нямахме.
    Моя модел беше 314 cdi, стигнах почти до 400 хил. и шефа го продаде. Все по-добре вървеше. Така, че не говори празни приказки
  • 45 не си наясно

    9 16 Отговор

    До коментар #42 от "БАРС":

    Най гадните масла са германските. Германия няма петролен добив. Цялата им маслена индустрия е с рециклирани отработени масла

    Коментиран от #67

  • 46 Немските ама друг път

    7 11 Отговор

    До коментар #42 от "БАРС":

    Всички оем масла на немския автопром са американски или кастрол
  • 47 Запомнете това

    15 9 Отговор
    За дизелов автомобил 7500 км. При каране в градска среда , и такава с висока запрашеност , и тежки експлоатационни условия , и по- често . Според лабораториите на Либхер , при лошо качество на горивото , разбирай България , по- малко мото-часове от предписаните. За бензин , ако маслото е качествено , и истинско , не повече от 10 000 км , и не повече от една календарна година.
  • 48 Японеца

    33 0 Отговор

    До коментар #15 от "пробвал":

    10W40 не е клас на маслото умнико! Цифричките показват вискозитет!
  • 49 тцтцтцт

    5 2 Отговор
    Егати глупостите !
  • 50 евала

    1 5 Отговор

    До коментар #34 от "съдията Дред":

    Много си прав-обясни им на тези галоши ,дето коментират тука врели-некипели !
  • 51 явертъ

    8 4 Отговор

    До коментар #13 от "Илия":

    моята е ix55 и на нея, както и на предишните ми го сменям на 10К км. ако ше икономисаме 150лв за консумативи по-добре да не караме. в щатите имах нерцедес и вилъра слагаше лепенка в ляво на стъклото със следваща смяна след 3500 мили-цената тогава беше 89.90$ за 0w/40 Mobil1
  • 52 111222333

    14 7 Отговор
    Сегашните коли са пълни боклуци. Карам 31 годишен опел, мина 200 хил. и не гори грам масло, смяна на около 10-13 хиляди.
  • 53 Анти-маймуна

    9 11 Отговор
    Много слаби инженери в Тойота. Уникално некомпетентни.
  • 54 Хахаха

    5 4 Отговор
    що за кретенизъм?
  • 55 Дедо

    12 10 Отговор

    До коментар #31 от "Българин":

    Младеж, в България официален сервиз на Ауди НЕМА! Има на Фолксваген.
    И не знам на колко години си ти и на колко години мислиш че хората си хвърлят турбините и двигателите редовно, ама аз моята я карам девета година с предписания интервал за смяна на масло от производителя (20 000 км) в официалния им сервиз и само течност за чистачки доливам.
    Ти ако искаш може на 1000 км да сменяш каквото си щеш, ама недей да пълниш на хората главите с бръмбари.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Колеос

    15 2 Отговор
    Точно от такива препоръки за смяна на по 30к,правих основен ремонт на Рено Колеос 2.0dci M9R двигател.Масло 5w30 long life + нафта заради регенерацията...и вискозитета отива на кино.Биелният лагер на 3ти цилиндър беше в картера.Била е карана предимно градско явно в Италия..чести неуспешни опити за регенерация,и крайният резултат е на лице.Ако дават 30к аз бих го сменял на 15к.Същото е и с автоматичната трансмисия на тази кола..Рено казват..не се сменя..Вечно било.Е аз реших да го сменя като по глупав..на 153к км реални маслото беше черно и меришеше на прегоряло вече...след 12..13л дойде червеният цвят..опресняване през 3.5л.Същата кутия се слага на Митсубиши..те казват 40-60к макс и опреснявате.Вс е търговски трикове..едно време колите са се правели от инженери..да имат дълъг ресурс..днес се правят от търговци...Едно време не е имало компютри..и са успявали да проектират двигател да изкара 1м км...мерцедес..волво...например.Днес колкото повече се развиваме и напредваме ...само еднодневки се проектират от "инженерите"

    Коментиран от #64

  • 60 Васил

    6 2 Отговор
    Като взех моята кола Форд фокус беше на 153к сега е 400к сменям маслото с най евтиното на Тотал 5W40 При мене интервала за смяна на маслото е 8к за тези километри доливам около 0,500 мл.
  • 61 тъпунгерче

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Азетар":

    малко не си наясно писал си с краката си , разчетох ти де

    рено и дачия за 3 цилиндровите си буклуци ползват масло на кастрол може да напишеш в гугле катрол-рено и ще ти излезе маслото което се ползва от фирмения сервиз на рено дачия

    Коментиран от #75

  • 62 Иванчо Сериозния

    9 3 Отговор
    Тия смени на по 15-30 хил. километра са чисто и просто да се покрият еко норми заложени от ЕС на производителя. Маслото, което го вадят от официалния сервиз, трябва да се рециклира или изхвърли по правилния ред. Ако се прави 3 пъти, докато колата е в гаранция, вместо 10 е много по-добре за марката. А и след това на 100к километра с удоволствие ще ви продадат нов двигател извън гаранция за колосална сума и с повече въглероден отпечатък отколкото 10 смени на маслото.
    Да не говорим за коли, които горят по литър масло на 1000 километра, че те са на практика двутактови.

    Коментиран от #65

  • 63 Е га ти партенката

    15 1 Отговор
    Главен диагностик на Тойота (дали има такава позиция?), после се оказва някакъв техник в сервиза, че и никнейм си има. Само това вече звучи крайно несериозно. А колко често ще сменяте маслото зависи от качествата на маслото и режимът на експлоатация. Ако ще караш незагрят двигател на 5000 оборота никакво масло няма да те спаси от основен ремонт.
  • 64 Гост

    3 11 Отговор

    До коментар #59 от "Колеос":

    Трансмисионното масло е бистро и не мирише на прегоряло,защото там огън няма.Нещо си се пообъркал.Трансмисионно масло за ръчни скорости не се сменя,само се долива при нужда.Маслото за автоматични скоростни кутии се сменя.

    Коментиран от #79

  • 65 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #62 от "Иванчо Сериозния":

    Всички коли втора употреба над 10 години,които се продават в България са с сериозен пробег,без да е сменян двигателя.

    Коментиран от #68

  • 66 Реалист

    4 6 Отговор

    До коментар #6 от "Бат":

    Vw двигател на 2 години го сменям маслото на около 25000 хиляди. Тиктака кът чисовник. Нова кола ут мъгазина.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Иванчо Сериозния

    9 3 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Не говорим за коли на 10 години, а за новите от 2015 насам даунсайзинг моторчета.
    Виж форд еко бууст бензина, колко от тях са оцеляли до момента? Пукат блок до един например.

    Коментиран от #70

  • 69 12345

    6 1 Отговор
    Пълни глупости. Карам кола от нова. Вече е ва 295 хиляди. Маслото се сменя на 15 хил км. Само Кастрол 5w30 LL от официалния вносител. От смяна на смяна не доливам повече от половин литър. Не го гори. Семеринга на коляновия вал омаслява. Вие ако искате си го сменяте и на 5 хил.
  • 70 Дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Иванчо Сериозния":

    Кадито го купих ново 2015 турбо дизел,в момента наближава 700000 км пробег без ремонти.
  • 71 Цеко

    3 7 Отговор
    Имам Акорд на 23 г. Наближава 700 000 км. Масло сменям между 15 х. и 30 х, км, ако не забравя. Никога не доливам. Като го сменям е с около 1.5 - 2 л по-малко.
  • 72 Бай Петко

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Да, ама всичката гняс си остава вътре, защото пробката не е развита, и не е изтекла кашата.
  • 73 Запознат

    17 2 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Така си е!
    Като се има предвид, че обемът на средностатистическия ДВГ е между 1.4-2.0л (т.е. прибл. от 3 до 5л масло) , при смяна на не повече от 10 хил км (за живеещите в реалността, а не във вселените на "Марвел" и "ДС"), то 1л масло на 1500км се приравнява на основна смяна за около 6-7 хил. км, т.е. доста по-рано от средностатистическата смяна на 10к км! :D
    Друг е въпросът, какво е състоянието на двигателя при такова "похапване"!

    А сега сериозно!
    Понеже в доста от коментарите видях такава "сигурност" и "увереност" за това, че доста коли издържали на маслени смени от по 15-20-30к км, ще ви кажа следното:

    Такъв филм като "Лонг лайф" масло НЯМА!!! И не, това не е мой спомен от мокър сън, а абсолютно научно доказано становище от професионалисти в тази сфера (поинтересувайте се за физико-механичните свойства на маслото)!
    След около година (или към 10к км), маслото се окислява, сгъстява, замърсява и губи свойствата си почти изцяло!

    Работя в тази сфера!
    Редовно разглобявам автомобилни компоненти, свързани с маслената система на двигателя, и мога да ви кажа, че дългите интервали на смяна буквално УБИВАТ вашия ДВГ!!!

    Колкото по-често сменяте маслото си, толкова по-добре е за двигателя ви!
    Научно доказано!
    Автопроизводителите гледат да ви счупят новата кола в рамките на гаранционния период!
    Не очаквайте да си го признаят!!!

    Коментиран от #76

  • 74 Мамун дрът

    5 0 Отговор
    Аз пък сменям на 9-10000 и съм на 145500 км и засега френския дизел си работи.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Гост

    8 11 Отговор

    До коментар #73 от "Запознат":

    А ти многониковия си сменяй маслото сутрин,обед и вечер.Ще станеш любимец на автосервизите.
    Лонг лайф се произвеждат от почти всички производители на масла.Според теб обаче нема такова животно.
  • 77 Бай Дън Сяо Пън

    2 1 Отговор
    Сменям на 18-19 хиляди пробег , двигател 2.0 dci 150 hp и сега следва интересното-купувам 7 литра масло 5+2×1 защото сипвам 6,8 литра -между средата и макса -и на смяната маслото е там ! И аз не вярвам ама пет смени съм така , колата купена на 165 000 реални проверени по номер рама (20 кинта струва с телефон проверката)
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Сигурен ли си да не би предния собственик да го е сменил,става кафяво не черно,и няма смазващите свойства на новото масло от което заминават лагерите в кутията и от триенето се отделят стружки и предизвикват още по голямо износване и ако проверите ще видите че повечето производители препоръчват смяна на маслото на ръчна скоростната кутия на 80-100хил което обикновено е след гаранция и последиците са за сметка на собственика

    Коментиран от #82

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Ногу си прав пич

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Равчо":

    Ерго,по средата...10к.
  • 82 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Стружки се образуват в старите несинхронизирани ръчни скоростни кутии.Производителите слагат магнитни пробки за обиране на стружките.В съвременна скоростна кутия,ако се експлоатира правилно стружки няма.
  • 83 Симо

    2 1 Отговор
    Егаси и измислената и подвеждаща статия. Автора или е тъ...п или се опитва да манипулира аудиторията за нечия облага. Аз залагам на първото, са статията от която е препечатал тази "информация" е категорично с манипулативен, подвеждащ характер.
  • 84 25хил.км

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "непознат":

    И аз карам Фият Типо 1.6 JTD SW 2017, сменях маслото на 25 хил. След като направих 300 хил. км. започнах да го сменям на 15 хил. Нямам никви грижи с двигателя и не губи и грам масло. Слагам Селения 0w30.
  • 85 Тарикат

    1 1 Отговор
    Да не би да е измислил колонка за масло за бензиностанциите