Цената на Toyota Land Cruiser с пробег в Япония надхвърли официалната цена на новите модели. Според Nikkei Asia средната цена на 2022 Land Cruiser ZX е достигнала 17.05 милиона йени в края на юли, което се равнява на 126 256 евро. Това е повече от два пъти над препоръчителната от производителя стойност на дребно (RRP). Причината са производствените проблеми на Toyota, довели до остър недостиг на нови автомобили.
От няколко месеца търсенето на Land Cruiser 300 надвишава предлагането. Според японски анализатори никога не е имало такава разлика в цените между новите и употребяваните модели: имало е отделни изблици на търсене, водещи до увеличаване на стойността при препродажба, но сегашният мащаб е безпрецедентен.
Подобна ситуация има и при други модели на Toyota. Средната цена на хибриден миниван Alphard Executive Lounge от 2021 г. на вторичния пазар в Япония е 8.25 милиона йени (59 520 евро), въпреки че самата Toyota го оценява на 7.75 милиона йени (55 913 евро). Използваните Corolla Cross и Harrier също се продават по-скъпо от новите.
Скъпите употребявани коли намират своите собственици, въпреки завишените цени - купувачите предпочитат да плащат повече, отколкото да чакат години за нова кола. Срокът за доставка на новия Toyota Land Cruiser 300 вече е повече от четири години, за други модели се чака над година година или две. Към днешна дата Toyota е натрупала около милион неизпълнени поръчки, около една трета от годишния ѝ производствен обем.
Това се дължи на продължаващия недостиг на микроелектроника, причинен от пандемията, както и на огнища на коронавирус в Китай и в собствените фабрики. В резултат на това автомобилният гигант трябва да спре конвейерите , което води до неизпълнение на производствените планове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Койдозлу
Коментиран от #5
11:57 11.08.2022
2 Соца се завръща
12:00 11.08.2022
3 Превалутиране
12:19 11.08.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Айде и тоя
До коментар #1 от "Койдозлу":
Честно... Защо пишеш глупости? 1 Лада и 1 Москвич, сме закупили преди 85-та. Не сме чакали и 5 месеца. Ако сте били от притенциозните от към "екстри", сте чакали 1-2 години. И то защото имаше наплив от купувачи. Сега не виждам опашки за иначе луксозни машини. По добре 1 година в очакване на чисто нова Лада, от колкото на момента стар ръждилник! Имаха пари хората, не като сега, по казаните...Коментиран от #6, #7
12:31 11.08.2022
6 Не забрявайте
До коментар #5 от "Айде и тоя":
За лада се чакаше 10 години, може и повече. Шкода 5 години. Стига лъга. Или си на 18 години, или си копейкаджия.12:47 11.08.2022
7 Ходи обяснявай
До коментар #5 от "Айде и тоя":
... на пишещите тук платените тролове колко се чакаше за кола през 80те!!! Няма да те разберат, а и не искат. Аз купих Вартбург Комби през 82 като изчаках седмица, две години след това купих Полски Фиат 125р като ми го доставиха за 3 дни. Разбира се имаше и капризи - искам червена Лада петица със странично огледало, цената беше около 2200$ тогава, за тях се чакаше 1-2 години, но за други модели можеше да се вземат веднага. То и сега е така.Коментиран от #10, #11
13:02 11.08.2022
8 Тома
13:39 11.08.2022
9 Ти си
17:46 11.08.2022
10 Телевизия Бобов дол
До коментар #7 от "Ходи обяснявай":
Колега не се нерви на пубери които пишат клишета без да са живяли съзнателен живот през соца . Може някой да е чакал 10 - 15 години да събере кеш за кола17:51 11.08.2022
11 Дедо Пене
До коментар #7 от "Ходи обяснявай":
Смешник, за ЛАДА в долари от КОРЕКОМ не се чакаше но с левове-10-12г. 1500s-струваше 1981г. - 3600$!!! Валутата трябваше да притежаваш официално, а не купени $ за 5лв/1$.06:23 12.08.2022