Mercedes-Benz обобщи резултатите от продажбите си за третото тримесечие на 2022 година и от тях стана ясно, че повече от половин милион превозни средства са продадени по целия свят. По-любопитният факт обаче е , че една значителна част от този обем е разпродадена на китайския пазар.
От юли до септември 2022 г. Mercedes-Benz е продал 520 100 автомобила, което е с 20% повече на годишна база, а общо 1 518 200 автомобила са продадени по целия свят от началото на годината.
Но Китай остава един от най-важните пазари за марката. През третото тримесечие Mercedes е продал 206 800 автомобила в Поднебесната държава, доста над продажбите в Европа, където дилърите са продали 152 700 автомобила, и Северна Америка, където са реализирани 83 200 автомобила. Доставките за Китай са почти три пъти повече от тези на американския пазар, където са продадени 72 400 автомобила между юли и септември.
Заради ковид локдауните, въведени в Китай през пролетта, от началото на годината там са продадени 562 600 Mercedes, или с 5% по-малко. Но през третото тримесечие продажбите скачат с цели 37%, което може значително да подобри динамиката на продажбите на марката за годината.
Предвид това изключително силно търсене на модели с трилъчева звезда, германският автомобилен производител увеличава производството на своите автомобили в Китай и пуска модели, предназначени специално за местния пазар.