Отидете към основна версия

25 Декември, 2022 10:30, обновена 25 Декември, 2022 10:30 134 242 108

Тествахме новата Honda Civic (вижте колко струва у нас)

  • honda-
  • civic-
  • тест

Honda Civic достигна своето единадесето поколение след 50 години от дебюта си, който се състоя през 1972 г., а сега с тази версия от 2022 година марката предлага по -технологичен модел на нашия пазар, ревизиран в своята естетика и оборудван с интересен хибриден тракт. Автомобилът вече пристигна в България, а екипът ни не пропусна възможността да направи първия тест драйв.

Екстериор

Новият Civic се фокусира върху дизайн, който може да се нарече ревизиран, но който също така се опитва да предложи нов естетичен вид без да е много по-различен от предишната генерация. Прецизните "козметични операции" превръщат колата в изцяло нов Civic, без да забравяме спортната ДНК на модела.

За случая инженерите на Honda добре са обмислили промените, които са направили. Те се забелязват в т.нар. А-колонки, които са преместени малко назад, за да подобрят общата видимост, в удължаването на предния капак, чиято линия е и с 25 мм по-ниска от предишното поколение. Трябва да се отбележи и факта, че огледалата вече са преместени на предните колонки, като целта е да се ограничи мъртвата зона.

В резултат на всичко това цялото лице на новата Honda Civic е "смъкнато" малко по-надолу , с обновени оптични светлини, които са леко вдлъбнати в позицията си за да се придаде усещане за по-голяма дълбочина на погледа. "Очите" вече се радват и на автоматичната система за управление на дългите светлини, докато радиаторната решетка (нов дизайн тип "пчелна пита") е с по-малки размери и продължава дизайна на фаровете.

Поглеждайки силуета, човек веднага вижда, че покривът е скосен в задната си част - към задното стъкло, а задната част е малко по-традиционна - с плавни и изчистени форми, като новите задни светлини сега са затворени в един елемент, който обаче запазва формата "С" на светлинния подпис.

Що се отнася до размерите, то Civic e по-нисък и с по-голямо междуосие. Нека назовем и конкретните цифри, за да може да се добие по-ясна представа. Те са 4.55 метра дължина (доближаващо колата до D сегмент), 1.8 метра широчина, 1.41 метра височина (което прави Civic най-ниската кола в С-сегмента) и 2.73 метра междуосие - увеличено с 35 мм в сравнение с версията от 2015 г.

Новият Civic разполага и с една интересна иновация по отношение на задната врата, която вече е направена от смола. Благодарение на този избор е възможно да се намали теглото ѝ с 20%. С други думи Civic вече изглежда "по-спокоен", но същевременно модерен и динамичен.

Интериор

Новата Honda Civic идва с един високотехнологичен кокпит. Това се усеща, като се погледне през спиците на мултифункционалния волан, където намираме чифт дисплеи. От една страна имаме 10.2-инчов цифров контролен панел (само за версията от по-висок клас), докато в центъра на арматурното табло има 9-инчова информационно-развлекателна система с навигация и софтуер, съвместими безжично с Apple CarPlay и Android Auto.

Информационно-развлекателната система има бърза реакция след докосване и цялостната графика изглежда ясна с "цифровите пипала" за извикване на основните менюта. Има и практично меню, за да видите в реално време преминаването на енергийните потоци между електрическия агрегат и двигателя с вътрешно горене. Трябва да се отбележи, че при версиите с по-ниско ниво на оборудване, арматурното табло е само частично цифрово, като при тях километражът все още е аналогов.

Дигиталната част обаче може да се персонализира с богат избор от менюта и информация за шофиране, от които да избирате. Внимание заслужава и аудиосистемата, която при наточените версии е от Bose и е оборудвана с 12 високоговорителя.

Що се отнася до вътрешната естетика, дизайнът е доста минималистичен с известна изчистеност на формите. Интериорът се характеризира с наличието на централна част на арматурното табло, набраздена от корпуса на въздухозаборниците с много хоризонтално развитие и обгърната от черен пиано лак. Има обаче и място за елегантност с широко използване на мека гума, кожа за тапицерията и меки на допир тъкани. С други думи нивото на изпълнение на салона е отлично, сглобката е перфектна, а употребата на твърда пластмаса, доколкото е възможно, е сведена до минимум.

Пространството е значително, както за водача, така и за пътниците, както и видимостта. Благодарение на новата позиция на предните колонки и позиционирането на огледалата за обратно виждане директно върху тях, т.нар. "мъртва зона" е значително намалена и водачът вече може да се наслаждава на видимост до 87°.

Предните две седалки са изключително удобни и ергономични, като отзад положението е същото, но за двама. Има място и за трети пътник, но централният тунел няма да му позволи да си изпъне краката при по-дълги пътувания. Особено отзад проблем е по-ниския таван с който трябва да се съобразявате при влизане и слизане от автомобила.

При багажника положението е следното: започваме от капацитет от 410 литра. Добър резултат, дъното е равно и просторно дори за два големи пътнически куфара. Накратко, едно семейство пътува спокойно с тази кола. Има предостатъчно място и за багаж, и за четирима души.

Двигател

Неизневеряващи на себе си от Honda са предвидили само един силов таркт. Той е пълен хибрид с двулитров двигател с вътрешно горене, работещ по цикъла на Аткинсън. И забележете - говорим за четирицилиндров мотор с обем от два литра, а не за масово използваните трицилиндрови еднолитрови агрегатчета.

Хибридният тракт на новата Honda Civic е базиран на основата на този бензинов двигател, към който са добавени два електрически мотора и 72-клетъчна литиево-йонна батерия. Системата е в състояние да произведе максимална мощност от 183 к.с. и въртящ момент от 315 Нм. Всичко това е придружено от e-CVT скоростна кутия.

Благодарение на наличието на нов контролен блок, разположен под предния капак, хибридният тракт работи в три режима (не се избират от водача). Това са: EV, Hybrid и Engine Drive. В режим EV батерията захранва електрическото задвижване, което задвижва колелата, докато топлинният двигател не работи. Както при всеки пълен хибрид обаче, в този режим може да се изминат само няколко километра.

Режимите Engine Drive и Hybrid са по-интересни , първият използва само двигателя с вътрешно горене (при високи скорости или пътувания по магистрала), докато електрическия се включва само за да достави повече мощност и скорост, най-вече при изпреварване.

Хибридното задвижване позволява на енергията от бензиновия двигател, да активира електрическия мотор, без да минава през батерията. В този случай термичният двигател не се използва директно и накратко чрез алтернатора кара автомобила да се движи с помощта на електрическия агрегат.

Ходови характеристики

Инженерите на Honda оборудват новия пълен хибрид Civic с ревизирана настройка , подобрена от наличието на нови предни амортисьори и окачване. Конфигурацията е леко по-твърда, докато устойчивостта в завои е увеличена с 20% благодарение на въвеждането на по-твърди настройки. Всичко това прави новия Civic автомобил с нисък център на тежестта, по-стабилен и поради разширената задна следа, по-безопасен и по-готов за промяна на посоката по всяко време. Но не очаквайте чистокръвен спортист.

Новият пълен хибрид на Honda Civic е плавен и динамичен при шофиране, но все пак предпочита комфорта с балансирана настройка, която по-добре усвоява несъвършенствата на пътната настилка. Воланът също е отличен - отзивчив и комуникативен, с перфектна реакция на педала на газта, винаги готов да освободи незабавно въртящия момент от електрическия агрегат, дори в режим Eco.

Тук, като говорим за режими на шофиране (тези, да, избираеми от водача чрез лоста, разположен на централния тунел), има Eco, Normal, Sport и Individual . Като последното позволява отделно управление на двигателя, трансмисията и контролния панел. В интерес на истината тези режими не променят толкова много автомобила, като единствено спортният прави двигателя малко по-шумен, а екологичния - педала на газта "по-сънлив".

Технологии

Колко харчи новият Civic с хибриден двигател? Отговорът на този въпрос е: Много малко! Прекарахме доста време с автомобила, като използвахме в по-голямата си част от тестовото шофиране нормалния режим, без да се стараем да пестим. В крайна сметка бордовият компютър даде разход от 4.7 литра на 100 километра.

Що се отнася до новите технологии, трябва да отбележим технологията Honda Sensing , пакетът с множество функции за подпомагане на шофирането включва нова 100° широкоъгълна камера и подобрена технология за разпознаване, която увеличава способността на автомобила да открива пешеходци, лентата, ограничения и други превозни средства, включително велосипеди и мотоциклети.

За първи път новият Civic е оборудван със сонарни сензори : четири отпред и четири отзад. В допълнение към подобрените технологии, които вече се използват, като Impact Reduction Braking, Lane Keeping, i-ACC и Blind Spot Monitoring, предлаганите от Civic функции за активна безопасност са обогатени със системата за наблюдение на трафика при маневра и системата за подпомагане на трафика (Асистент за задръствания).

Версии и цени

Новата Honda Civic e: HEV 2022 вече е налична за поръчка у нас, като цената ѝ започва от 65 990 лв. с ДДС за базовото ниво Elegance. Цената се повишава до 68 990 лв. с ДДС за ниво на оборудване Sport и до 74 990 лв. отново с ДДС за нивото на оборудване Advance.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 128 гласа.

Свързани новини