7 Февруари, 2023 11:19 18 971 32

Honda променя играта: Пуска масово CR-V на водород

  • honda-
  • cr-v-
  • водород

Японците представиха нова водородна стратегия и анонсираха нов електрически автомобил на водород

Honda променя играта: Пуска масово CR-V на водород - 1

Honda обяви плановете си да пусне изцяло нов електрически автомобил с водородни горивни клетки (FCEV), базиран на SUV-то CR-V, като това би следвало да се случи още през следващата година.

Японската компания заяви, че също така ще продава своите системи с горивни клетки на свободния пазар, за да рекламира водородните си горивни клетки, направени в сътрудничество с General Motors.

Honda променя играта: Пуска масово CR-V на водород

Така, според японците, ще се постигне ефект на мащаба и новата технология ще се популяризира по-бързо. От Honda казват още, че до 2030 гдина разходите за горивни клетки трябва да станат сравними с тези за дизеловите двигатели, което ще рече да намалеят наполовина от сегашните разходи.

„Идентифицирахме четири основни области, върху които ще се фокусираме в ранния етап на нашия водороден бизнес: модели на Honda FCEV, търговски превозни средства, стационарни електроцентрали и строително оборудване “, каза Арата Ичиносе, ръководител на бизнес развитието на Honda.

Компанията ще си сътрудничи и с производители на оригинално оборудване за търговски превозни средства и строителни машини в Япония и Китай.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 64 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    60 5 Отговор
    Тойота също работят от години върху това, водороден двигател! Не Мъск, а японците и китайците, ще диктуват пазара и вида автомобили! А Илон, ако иска да оцелее, ще трябва да се приспособи!

    Коментиран от #4

  • 2 Мъск съм

    43 11 Отговор
    Тия оризовите ми бъркат бизнеса с миксерите
  • 3 Българин

    36 38 Отговор
    А другаде произвеждат коли без АБС и крадат тоалетни...
  • 4 Илон и му го каза още през 2008

    11 31 Отговор

    До коментар #1 от "карчи":

    "Водородът е глупост"

    Тогава не беше произвел и 1000 автомобила и всички му се смееха на изказванията как не се притеснява от конкуренцията на стогодишните автомобилни производители, техния опит, инженерен и финансов потенциал и съществуващите им производствени мощности.

    Но както е казал народа най-добре се смее този който се смее последен. Не мислиш ли че на Акио Тойода не му е до смях в момента?

    Коментиран от #5, #11

  • 5 Тесла

    80 8 Отговор

    До коментар #4 от "Илон и му го каза още през 2008":

    Ти най-вероятно не си карал Тесла или притежавал електричка. Ще ти го кажа като бивш собственик на Тесла S от 2016 до 2020. Не можеш да разчиташ на пробега, ако завали дъжд, стане студено или е тъмно, можеш да разчиташ на го 50% по-малък пробег от заявения. Зареждането с ток е друг проблем. Пиеш кафе и чакаш да се заради колата и, ако имаш късмет да има свободни станции за около час си готов за още 200 -250км. Помисли сега, ако повечето коли са на ток какво чакане ще падне.
    Второ, сега в Европа няма достатъчно ток. Хайде представи си няколко милиона автомобила, всеки средно с 70мв батерия. Това е огромен ресурс енергия.
    Трето, представи си гараж със 50-100електрички в мола. Ако се запали една, трябват над 5-8 пожарни цистерни да изгасят реакцията. Горе долу за една кола трябва вода колкото за гасене на 1 къща. Ами ако пламнат няколко? Това няма гасене, може направо да стопи арматурните колони и да срути сгради.
    Електрическите коли с този вид батерии са пълна манипулация и са всичко друго, но не и екологични.
    Така че знай, има много смисъл във водородните коли. Особено, ако не се появи ново поколение батерии.

    Коментиран от #6, #7, #14

  • 6 Много добър анализ си направил

    9 45 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла":

    Хайде сега искам точка по точка да ми кажеш какви са предимствата на водородния автомобил? Тръгваш с електрически гаден тесла модел s от който си отвратен жестоко и един супер готин водороден автомобил от софия за морето.

    Отивате пиете по едно кафе и се връщате. Колко по-бързо ще стигнеш софия бургас софия с водороден автомобил?

    През 2016 година вече имаше toyota mirai и беше по-евтина от тесла модел s, защо си купи този дърводелски инструмент а не купи бижуто на toyota?

    Много ви бива в научно-фантастичните разкази, докато не ви попитат за някоя цифра или реален пример и тогава млъквате и се покривате. Карал си тесла модел s във фантазиите си, като те слушам какви ги говориш. Даже не си се возил и нямаш познат с такъв автомобил! И ти си като онзи дето ми обясняваше че батерията на неговата тесла падала за 45 минути като пусне парното!

    Коментиран от #8, #30

  • 7 Понеже ще ти е трудно

    7 31 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла":

    Точка по точка.

    Като стане студено и тъмно, пробегът на водородния автомобил същия ли ще е?


    Ако има пет автомобила преди тебе на водородната станция, колко време ще чакаш за да заредиш 200 км? Тесла модел s ги зарежда за 10 минути на една от четирите колонки на бързите зарядни до морето, някой от които са с по 220 киловата мощност.

    Ако в Европа няма ток за зареждане на електромобили, откъде ще се намери три до четири пъти повече ток за зареждане на тези автомобили с водород?

    Ако се запали някоя електричка в подземен паркинг, проблемът ще е количеството вода с което да бъде угасена. При пожар на 50 водородни автомобила няма да бъде употребен и литър вода за гасене, защото няма да е останало нищо за гасене след взрива.

    А нови поколения батерии влизат в производство всяка година. И стават все по-добри и по-безопасни. Точно затова водородът е абсолютно безсмислен.
  • 8 Обяснявам

    24 7 Отговор

    До коментар #6 от "Много добър анализ си направил":

    Първо, няма какво да ти се обяснявам. Имах Тесла и я разкарах. Изключително несполучлива кола откъм здравина. Технологично на високо ниво.
    Като ти казвам за батерията, имаш същата в джоба си. След 2 години телефонът ти вече няма същият капацитет на батерията. Сега е студено, да те видя колко ще ти издържи батерията на телефона навън спрямо вкъщи на топло. Да не говорим, ако натовариш батерията с някоя игра. Коко време я зареждаш на телефончето? Айде помисли за същото в една кола. После ми приказвай дали съм имал или нямал Тесла.
    За водорода. Водородните клетки са по-плътни, т.е събираш повече енергия в същата площ. Те са по-леки, по-лесни за производство и по щадящи природата. Знаеш ли как се добива литий? После, зареждането с водород става по познатия начин на бензиностанция.
    За съжаление явно има огромно лоби поради което изостана водородната инфраструктура. Допълнително се изискват големи инвестиции в производство на водород. За производство на водород досега се изисква огромно количество енергия. После този водород трябва да компресира, втечни, превози. Обаче в момента се разработват много индустриални паркове за производство на водород. Най-вече през слънчева и вятърна енергия. Но и не само. Но това се случва в момента. Миналата година ЕС пуска в строеж първата водородна тръба между Португалия,Испания и Франция. Нещата се развиват.
    Сега, пепел си нещо от 2008-а и се заключваш да приемеш, че може би електричките да поредната манипулация в този им

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Пак ли конспирации

    8 19 Отговор

    До коментар #8 от "Обяснявам":

    Попитах те къде ще спреш да заредиш от софия до морето с водород? На коя бензиностанция след като е толкова лесно? Или ще си го носиш в туба в багажника както се налива бензин? Колко изминава един водороден автомобил с едно зареждане и какви са му предимствата? При минус 20 колко изминава в сравнение с плюс 20 градуса?

    Водородните клетки колко живот имат и защо смяташ че да смениш три водородни клетки вместо една батерия ще ти е по-евтино?

    Физиката не можеш да я избегнеш и водородът винаги ще изисква минимум три пъти повече електрическа енергия за изминаване на 100 км без да броим другите разходи нито на средства нито на енергия за да стигне до бензиностанцията и да се съхранява.

    Икономиката и физичните закони винаги ще работят против навлизането на водорода и въобще не е необходима никаква конспирация. Продажбите на водородни автомобили говорят достатъчно. Никой не би си инсталирал водородна зарядна станция за поне един милион евро от най-евтините, вместо контакт на стената за 30 лв.

    Ти къде си зареждаше теслата?
  • 10 Тя играта е променена отдавна

    6 24 Отговор
    Но явно от honda все още не са разбрали. Водородното бъдеще го отмениха още преди няколко години.

    Коментиран от #26

  • 11 карчи

    31 3 Отговор

    До коментар #4 от "Илон и му го каза още през 2008":

    Тойода е много мъдър и сериозен човек, но никой не иска да го чуе относно мнението му за последствията от рязкото и масово навлиза е на ел. автомобили!
    Човекът обикаля световни фируми, говори, доказва с цифри и пр., но трудно се спори с фанатици!
    Поздравления за откровения погоре анализ на човека с екс теслата👍
    ... но както казах трудно се спори с фанатици ослобено тесльовци, аз затова и не го правя 😉

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Е какво да го правиш

    5 18 Отговор

    До коментар #11 от "карчи":

    Защо да спориш като не можеш да представиш един смислен аргумент. И Акио Тойода не може вече. Всичките му аргументи отпаднаха, а той също отече в канала с тях.

    Обясняваше как нямало да има достатъчно литий за производство на толкова много батерии, но се оказа че още тази година се намери достатъчно литий, още преди да са разработени новите мини и да са започнали да дойде първите копки на всички планирани фабрики за батерии.

    Смешно е как toyota не успя да намери батерии само за 10 000 електромобила миналата година и се наложи да произвежда единствения си модел с батерии от два различни доставчика. Дори само този факт трябваше да ти говори достатъчно.

    Напълно съгласен съм с него, че не може да се произвеждат само електромобили, а трябва и автомобили с ДВГ и трябва да се дадат шансове и на други технологии. Но къде са му на него другите технологии, защо не даде шанс на електромобилите? Защо не ги предложи на клиентите, а те сами да изберат дали стават или не стават? Защо му трябваше да изсипе милиарди в лобиране СРЕЩУ тях?

    Защо не направи точно както Илон Мъск? Докато всички останали му се смеят и обясняват че това няма как да стане, той да предложи желан водороден автомобил и да изгради зарядна инфраструктура за да може да се ползва и света да ПОЖЕЛАЕ да мине на водород, И ДА ГО ИЗБЕРЕ , пред електромобилите като алтернатива на ДВГ. Субсидиите са равни или повече на субсидиите за електромобил. Като е толкова умен, колкото казваш, защо не го нап
  • 13 Е колко да е откровен анализа?

    5 13 Отговор

    До коментар #11 от "карчи":

    Това реалистично ли ти се струва:

    "Не можеш да разчиташ на пробега, ако завали дъжд, стане студено или е тъмно, можеш да разчиташ на го 50% по-малък пробег от заявения."

    За тебе откровен анализ, за мен откровена лъжа.

    Ще ми обясниш ли как дъжда или тъмнината ще намалят пробега с 50%? Не виждаш ли че това е разказ за пиянките пред блока след четвъртата ракия? Как въобще можеш да приемеш на сериозно твърдения на човек след такива изказвания?


    Като онзи в съседната тема който като пуснел парното и батерията на теслата му за 45 минути падала с 80%.

    Този е абсолютно същия образ, който освен тесла не е шофирал и друг автомобил въобще, щом си мисли че някой шофьор ще му повярва на глупостите. Ти вярваш ли му?
  • 14 Твоята тесла е била повредена

    4 13 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла":

    Както виждаш тази Тесла модел s три минус 19 градуса с включени фарове и чистачки, се справя много по-добре от твоята която дори няма къде да си я карал при такава температура!

    Коментиран от #16

  • 15 Гост

    22 2 Отговор

    До коментар #8 от "Обяснявам":

    Нашия спейшълист е заклет теслар и няма да се предаде.Цитирах му форуми,където собственици на Тесла споделят за отвратителното качеството на колите си,пробега даден от производителя е по малък от обявеното,спада на пробега в студа през зимата.Статии за спада на пробега с 50% има достатъчно в нета.
    Всичко било лъжа,само Мъск казвал истината.

    Коментиран от #18

  • 16 Гост

    9 6 Отговор

    До коментар #14 от "Твоята тесла е била повредена":

    Ще ти вади клипове от ютуб и цитати от уики.Тесла е виждал само на екрана на компа.ЛUд не се уморява,пии вода и продължава.

    Коментиран от #19

  • 17 Госあ

    22 2 Отговор
    Сериозна корпорация е Хонда. Не са полуграмотни нашмъркани джендъри със средно

    Коментиран от #20

  • 18 Складове с 50% има

    0 9 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ама не защото си си пуснал фаровете и чистачките. Това може да го повярва само абсолютен лак като тебе който не знае разликата между киловат киловатчас и килограм
  • 19 Ами това не са фантазиите на honda

    2 11 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    А клипа е от официален рекорд за изминаване на един и същ маршрут при минусовите температури с различни автомобили. Тази тесла модел s е изминала 530 км, като на места температурата е била минус 19°С.

    Само 16% 100 километра по-малко пробег от обявения. Ако караш в града и висиш по задръствания повече време на място, отколкото се движиш, можеш да свалиш и 80% от енергията за отопление и да изминеш само 20% от обявеното. Няма нищо странно в това. Твоя автомобил също няма да харчи онова което съм му дали на книга при такива условия. Няма по-добър резултат до момента.

    По абсолютно същия маршрут и условия, електричката на toyota е изминала 180 километра 35% по-малко пробег от обявения. Ама досега не съм те чул да кажеш нищо лошо против този електромобил. Уж се пишеш реалист, а постоянно отричаш фактите и цифрите и плюеш само по една и съща компания.

    Аз да съм твърдял някога че тесла произвежда качествени автомобили или скоро автопилота ще е готов или пък няма да закъснее отново с обещанията или пък че акциите не са надценени и вероятно отново ще паднат?
  • 20 Този път съм съгласен

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    Много по-сериозни са от toyota и няма да се учудя в техния водороден автомобил да се продава по-добре. Желая им успех. Колкото и да е безсмислена употребата на водород в леки автомобили, всеки един опит е полезен, за да могат да го приложат на друго място, където ще има много по-голям смисъл. Например ако успеят да увеличат живота на горивните клетки на повече от сегашните 200-300 000 км, ще помогне много за развитието на тази индустрия.
  • 21 Еми

    18 2 Отговор
    Едно cr-v на газ има пробег от 1200 км.

    Коментиран от #22

  • 22 А защо не

    2 9 Отговор

    До коментар #21 от "Еми":

    На метан, че е по-евтино и екологично
  • 23 Бен Тен

    3 10 Отговор
    Жалко. Явно и те се готвят да фалират...
  • 24 Добра

    8 1 Отговор
    новина. Дано на всички да е ясно, че електричките не са особено екологични, просто проблема със замърсяването е изместен. Фокуса е върху не замърсяването от електричката при движение, а данните за замърсяване от производството удобно се премълчават. Предстои да се разбере и за водородните горивни клетки. Безсмислен е спорът Електричка или ДВГ. Всеки прави избор за себе си и живее с последствията. Безсмислено е да се сравнява нова Електричка с ДВГ на 20+ години, също. Бих си взел електричка….но след поне 10-на години. Засега, живот и здраве, следващата кола ще е отново с 6 цилиндъра, редови ДВГ и поне 360кс. Нова!

    Коментиран от #25

  • 25 Удобно пропускаш

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Добра":

    Че за изминаване на 100 км е необходим три пъти повече ток за производство на водород, който ще замърси три пъти повече при производството си.

    Също така че за живота на една батерия, трябва да се произведат четири-пет горивни клетки, защото изкарват по 200-300 000 км или дори по-малко, ако автомобилът се кара градско, защото животът на горивните клетки е за часове работа.

    Коментиран от #27, #31

  • 26 Циник

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Тя играта е променена отдавна":

    Някой да им каже на Хонда да върнат титлата във Формула 1 дето я спечели техния двигател.
  • 27 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Удобно пропускаш":

    Пло ско4ели пак недочел.Откъде ще дойде замърсяването,като енергията за производството на водород ще е от ВЕИ?На батериите защо им дават гаранция от 160 до 180 к.километра?Малко ли ти се виждат 200-300 к.км?
    Пак ли ще ми вадиш мантрата за оная Тесла с милионния пробег и 8 сменени батерии и електромотори?
  • 28 Гост

    4 0 Отговор
    Пло ско4ели пак недочел.Откъде ще дойде замърсяването,като енергията за производството на водород ще е от ВЕИ?На батериите защо им дават гаранция от 160 до 180 к.километра?Малко ли ти се виждат 200-300 к.км за водородна клетка?
    Пак ли ще ми вадиш мантрата за оная Тесла с милионния пробег и 8 сменени батерии и електромотори?
  • 29 Братвурст

    2 4 Отговор
    Една дума - вредни емисии. Хонда не могат вечно да купуват квота от тесла, и са в голяма беда в момента.
  • 30 Самуил

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Много добър анализ си направил":

    За Тесла, подкрепям 2 ръце относно пробег, в студено автоматично пробег е 50%
  • 31 Ами не

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Удобно пропускаш":

    не пропускам нищо. Чети внимателно. Мисли, дори и да е трудно - не спирай да опитваш. Успех. За замърсяването може да се говори много, но тук не е подходящо място. Нямам и желание да го правя - това не е диспут. Просто коментарии. Не е необходимо да е сложно. Не е необходимо да убеждаваш другите във вярванията си. Това е запазена марка на фанатици. Бъди здрав, живей добре с последствията от решенията си….или пасивността си.
  • 32 Гоуст

    8 0 Отговор
    Е като се знае, че Хонда е най-големият производител на ДВГ и решението им да вкарат водородните клетки в цялата си гама двигатели ,мисля, че скоро броят на превозните средства с водородни клетки ще нарастне значително, а цената им ще падне и възможностите за зареждането им ще нарастнат неколкократно. А и не случайно най-големият автомобилен производител Тойота се е насочил към водородните клетки. С други думи двамата най-големи са там, та ще е интересно какво ще се получи.