Предвид ситуацията подобни анализи ще стават все по-полезни както за собствениците на електрически автомобили, така и за собствениците на автомобили с двигатели с вътрешно горене. В края на краищата, през лятото много хора в Европа мислеха за (и купиха) електрическа кола, докато сега, напротив, мислят за осъществимостта на закупуването и/или използването на коли с ДВГ, защото електричеството в Европа става все по-оскъдно.
Възможно ли е да се спестят пари, когато се кара електрическа кола и какво да се прави с нея като цяло, когато няма ток - ето конкретен пример. А именно изчисления на разходите за гориво при зареждане на електрически автомобил BYD E2 (най-евтиният електрически автомобил на пазара с пробег от 400 км) от генератор. Доскоро подобна идея изглеждаше абсурдна, но не и днес.
Взимаме за пример един експеримент, направен с най-достъпния електромобил с пробег от 400 км - BYD E2 - между другото, тази електрическа кола в момента струва $19 000 - чисто нова без пробег! И така, експериментът включва 7-киловатов бензинов генератор, който средно консумира 2.45 литра бензин на час непрекъсната работа. Нека да бъдат 2.5 л/ч.
BYD E2 е оборудван с батерия с капацитет 43.2 kWh. Тоест, зареждането му от генератора ще отнеме около 7.5 - 8 часа и около 20 литра гориво (в лева - приблизително 60). Като вземем предвид автономното разстояние, което колата може да измине с едно зареждане и която е на ниво от 400 км, получаваме следното: