Last news in Fakti

12 Април, 2023 14:03 13 257 34

Революционната батерия, осигуряваща 1000-километров пробег на електромобил е готова за серийно вграждане

  • електромобил-
  • батерия-
  • catl
Революционната батерия, осигуряваща 1000-километров пробег на електромобил е готова за серийно вграждане - 1

Contemporary Amperex Technology Limited Co. - китайска компания за производство на батерии (CATL) направи революционно откритие, за което през лятото на миналата година ви информирахме.

Става дума за нова технология cell-to-pack (CTP), която през лятото бе показана като прототип. Сега китайците са готови със сериен вариант на батерията, която е готова за вграждане и която може да осигури пробег от 1000 километра с едно зареждане.

Революционната батерия, осигуряваща 1000-километров пробег на електромобил е готова за серийно вграждане

Батерията CATL се нарича Qilin, на името на легендарно същество от китайската митология. Освен това има рекордна ефективност на използване на обема от 72% и енергийна плътност до 255 W/h на килограм.

В иновацията, китайските инженери са интегрирали вътрешна напречна греда, плоча за течно охлаждане и термична подложка в многофункционалния еластичен междинен слой на Qilin.

Освен това революционната батерия има вградени микромостове вътре в междинния слой, които гъвкаво се адаптират към промените в секциите, като по този начин повишават надеждността на батерията през целия ѝ жизнен цикъл.

Революционната батерия, осигуряваща 1000-километров пробег на електромобил е готова за серийно вграждане

Уникалният дизайн на Qilin позволява сигурно поставяне на различни компоненти, включително структурна защита, връзка с високо напрежение и предпазен клапан, което допълнително увеличава капацитета на батерията с 6%.

Батерията се охлажда чрез поставяне на функционални части с течно охлаждане между съседни секции, а иновативната технология за охлаждане позволява на секциите да се охлаждат четири пъти по-бързо.

Сред основните клиенти на компанията са Tesla, Volkswagen, BMW и Nio, но засега CATL не разкрива подробности кой от автомобилните концерни пръв ще получи революционната батерия.

Революционната батерия, осигуряваща 1000-километров пробег на електромобил е готова за серийно вграждане


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 59 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    65 3 Отговор
    Е, това вече е нещо. Ако тази батерия може да мине 1000км с едно зареждане, това вече повече прилича на практично нещо и любимите ви ел. коли, може да се каже, че са коли, а не играчки за облъчени мозъци.
    Но има доста неясни неща, които също са много важни. Например, колко тежи, колко цикъла на презареждане има, колко струва и не на последно място, за колко време се зарежда.

    Коментиран от #2, #7, #8, #24, #28

  • 2 Име

    32 17 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Да, но тези неща китайците все още пазян в тайна, но съвсем скоро ще разберем и именно те са тези, които ще погребат европейското автомобилостроене.

    Коментиран от #18

  • 3 Адам Хилтън

    14 17 Отговор
    Готова колкото мисията до Марс.
  • 4 Гост

    12 17 Отговор
    Тесла произвеждали батерии?
  • 5 Така е

    28 31 Отговор
    Китайци не могат да правят революционни открития. До сега няма такива. Иначе вероятно някакво подобрение на съществуващата сложна технология. Всеки ден се пускат такива уж иновации, а положението с елкарите си остава същото. Разбирам батерията да не се нуждае от топлене и охлаждане, плюс куп други подобрения-това ще е революция.

    Коментиран от #17

  • 6 Ветеран от Протеста

    21 34 Отговор
    За това говорим.Не да хвърляш бомби и да Окупираш с червени Байраци ,обричайки Народите на мизерия и нищета...Китайския народ е древен и Създава невероятни неща днес...Ако не беше Комунизма там,сега щяха да са мнооого пред Американците във всичко!!!Тайван е пример за това!!
  • 7 А ти ще загубиш много пари

    13 19 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    и ще си затвориш.сервиза. Ще остане работа само за тенекеджии и бояджии.

    Коментиран от #14

  • 8 Ъхъ

    25 7 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Ако разбира се електрокарът не се взриви и изгори преди това!
  • 9 Перо

    27 7 Отговор
    Както се очаква няма информация за теглото и годността на батерията, времето на зареждане и т.н. Стойността на такава батерия надхвърля тази на колата, а годността е обикновено 5 г. Да не говорим за цената на автомобила и стойността на зареждането на 100 км. пробег! Надхвърля се доста цената на кола с ДВГ!
  • 10 ДрайвингПлежър

    42 12 Отговор
    Ако за всяка революционна батерия поличавах по 5 кинта вече щях да съм пенсионер на Бахамите :D

    За 1000 км ти трябват грубо 200 000 W/h енергия
    При плътност 250 W/h на килограм говорим за батерия с тегло 800 кг !!!

    Айде до тука с революциите ;)
  • 11 Карлуково

    36 2 Отговор
    С такова бъдеще, ти идва да се разплачеш, ама за миналото...
  • 12 ХВНхвнх

    25 9 Отговор
    Пак ли революция в батериите?! Тия станаха бетер руснаците и превземането на Бахмут.
  • 13 Име

    3 24 Отговор
    Стига крякахте новият Рам вече осигурява над 1000км пробег айде бегайте да спите

    Коментиран от #16, #21, #23

  • 14 Механик

    27 2 Отговор

    До коментар #7 от "А ти ще загубиш много пари":

    Не обичам некомпетентни да пправят анализи. И ти обяснявам, защо смятам, че си некомпетентен (да не река по-сурова дума):
    Автомобилът освен двигател има:
    1)Ходова част и окачване.
    2)Спирачна уредба.
    3)Кормилна уредба.
    4)Трансмисия и силово предаване.
    5)Много други неща.
    И всичко това го има и в електромобилите. Така че аз няма да си затворя сервиза, ама хич. Виж, такива като тебе да останат без доходи, поради абсолютна некомпетентност и откъснатост от реланоста- там шанса е много голям.
    Чао и чети книги!
  • 15 Знайко

    23 3 Отговор
    Само да бяхте написали цената. Защото производители на батерии са много повече от платежоспособните купувачи.

    Ще си я купя тази батерия, когато цената падне от 20 000 евро на 4 000 евро.
  • 16 смех

    1 12 Отговор

    До коментар #13 от "Име":

    Само едно не е ясно кои са тези 8 тъпъка
  • 17 Знайко

    28 13 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    "Китайци не могат да правят революционни открития."

    В голяма грешка си.

    Китайци са открили компаса, барута, коприната, фоерверките, ракетите, китайския порцелан, чая ... може и да има още неща, но за това се сещам. Просто е било много, много... отдавна.

    Ами китайската медицина?

    Китай са имали нещастието преди 200 години Великобритания да унищожи обществото им с войни и опиум и да ги пороби. Същото е станало и с Индия, Северна Америка, Африка, Австралия, Египет, Персия...

    Коментиран от #19

  • 18 ГЕРБ=БСП=ДПС

    4 21 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Евробюрократите дебили "ще погребат европейското автомобилостроене."

    Ще го погребат, Брюксел и "зелените" фанатици.
    И аз съм "зелен", но умерено. Против АЕЦ съм, но съм за ВЕИ + въгрищни електроцентрали + газови централи + дизелови централи..., които да компенсират недостига на електричество, когато не духа вятър и не грее слънце.

    Коментиран от #22

  • 19 смех

    12 9 Отговор

    До коментар #17 от "Знайко":

    А албанският порцелан кой го е открил.Китайците или албанците
  • 20 Тити

    15 7 Отговор
    Щом са написали 1000 реално ще се изминава 500 километра Китайците доста надписват характеристиките и завишават реалните стойности.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ДрайвингПлежър

    15 2 Отговор

    До коментар #18 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    Твоето умерено зелено е изначално сбъркано!
    ВЕИ, че трябва да има някакъв дял трябва но вероятно не повече от 30% (който всъщност още не сме стигнали) и те като цяло трябва да се ползват за е-Горива (водород и синтетични горива). Ако направим микс от само 30% е-Горива дори и най-дъртия ДВГ веднага се превръща в по-екологичен от най-модерното ЕЛ!

    Въглищата вече нямат място в ежедневието!
    Трябва да бъдат изцяло заменени от газови централи, защото при модерна газова емисиите са близо 1/3 по-малко от въглищната. И при газта трябва да се развиват био-газ мощностите, за да се събира и използва метана, който е в пъти по-опасен от СО2 (всъщност въглерода си има и много положителни страни) и там целта трябва да е поне половината от газовите мощности да са био.

    А основните ти мощности трябва да са Атомни!!!
    Атомната енергетика е на прага на революция и в общи линии е въпрос на няколко години да стане напълно безопасна (искрено не вярвам скоро да сме свидетели на студен синтез - а дано това решава всички проблеми, но определено е надали)

    Само при подобно развитие може да имаме някакво екологично, зелено бъдеще - батериите са просто замяната на един проблем с друг, изцяло нов и по-голям такъв и при изключително ниското КПД на ВЕИ абсолютно разхищение на кинти и ресурс!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Инженер

    1 0 Отговор
    Ако искат могат да ги направят без да се ползва зарядна станция.лесно е.но няма интерес от това
  • 26 Бай дян

    0 3 Отговор
    Електричка и генератор с нея ако ще и космическа да е тока свършва!И после тикай като луд!Или дърпане до близкия контакт!А зимата в студовете ставаш на шушулка !
  • 27 Вътю Т.Панчев

    4 0 Отговор
    225 Втч на килограм....
    Бензин -3 500 Втч на килограм
    Етанол -1 800 Втч на килограм ....

    Коментиран от #33

  • 28 седрфтгъхуй

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    И каква полза от тея 1000км. пробег като зареждането пак ще отнема ЧАСОВЕ, и то много часове? Минимум 500 000 ПЪТИ ПО-ВАЖНО Е да мога да заредя ток за 300км. НАВСЯКЪДЕ и ЗА 5 МИНУТИ... Голяма батерия е нужна колкото и резервоар от 150 литра дизел- в много редки случаи и при конкретни ситуации, извън това всяка кола се справя с 50л. резервоар
  • 29 Симо

    2 1 Отговор
    Трябва ли да се учудваме, че китайците са вече водещи в световните иновации?
  • 30 Кейт балу

    1 2 Отговор
    Батериите не са решение! Те са също отровни и когато се изхабят какво ще ги правим? Това ще е екологична катастрофа! Има нов начин: optimetron. de или com
  • 31 12345

    5 1 Отговор
    Тези дни гледах клип в тубата, как един нашенец си купи и докара Тесла 3 от Словакия. Ами оказа се че при температира около -5 градуса и при скорост около 130 км/ч колата едвам измина 200 км. Та така с пробега, даван от производителя.
  • 32 12345

    3 1 Отговор
    Едни 1000 километра ги бутаха около 20 часа. Тръгнаха с напълно заредена батерия и спираха 4 пъти да зареждат. С кола с ДВГ щаха да дойдат за не повече от 12 часа.
  • 33 тъухихуй

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Вътю Т.Панчев":

    Сравняваш грешно...
    При батериите имаме Втч/кг., но това реално е капацитета на "резервоара" да съхранява подадената му енергия- можеш ли да измериш колко тежат тея 255Втч ток? Не можеш...
    Големият проблем е там, че 100л. бензин (около 80кг.) ти осигуряват 280 000Втч енергия и реални 1000+км. пробег + презареждане за максимум 5мин.... А за тези 280 000Втч енергия ти е нужна батерия с тегло от 1100кг.
    И мога да гарантирам, че цялото задвижване (двг, ск. кутия, окачване, ауспух, джанти с гуми, горивна с-ма) на коя да е кола караща се с кат. "В" тежи ПО-МАЛКО от онези 1100кг. батерия... "Кола" НЕ включва пикапи и джипове използващи рама разбира се...
  • 34 Бензинчо

    1 1 Отговор
    Една батерия с тегло 500кг съхранява енергията на около 50 литра бензин.Далавера отвсякъде.