15 741 89

Колко струват 100 км пробег на електрическа кола при зареждане от бензинов генератор

  • електромобил-
  • зареждане-
  • генератор-
  • бензин
Колко струват 100 км пробег на електрическа кола при зареждане от бензинов генератор - 1

Предвид ситуацията подобни анализи ще стават все по-полезни както за собствениците на електрически автомобили, така и за собствениците на автомобили с двигатели с вътрешно горене. В края на краищата, през лятото много хора в Европа мислеха за (и купиха) електрическа кола, докато сега, напротив, мислят за осъществимостта на закупуването и/или използването на коли с ДВГ, защото електричеството в Европа става все по-оскъдно.

Възможно ли е да се спестят пари, когато се кара електрическа кола и какво да се прави с нея като цяло, когато няма ток - ето конкретен пример. А именно изчисления на разходите за гориво при зареждане на електрически автомобил BYD E2 (най-евтиният електрически автомобил на пазара с пробег от 400 км) от генератор. Доскоро подобна идея изглеждаше абсурдна, но не и днес.

Взимаме за пример един експеримент, направен с най-достъпния електромобил с пробег от 400 км - BYD E2 - между другото, тази електрическа кола в момента струва $19 000 - чисто нова без пробег! И така, експериментът включва 7-киловатов бензинов генератор, който средно консумира 2.45 литра бензин на час непрекъсната работа. Нека да бъдат 2.5 л/ч.

BYD E2 е оборудван с батерия с капацитет 43.2 kWh. Тоест, зареждането му от генератора ще отнеме около 7.5 - 8 часа и около 20 литра гориво (в лева - приблизително 60). Като вземем предвид автономното разстояние, което колата може да измине с едно зареждане и която е на ниво от 400 км, получаваме следното:

100 км пробег ≈ 15 лв. или 5 (!) литра бензин A-95. Така, че в най-лошия случай един масов електромобил ще харчи 5 на 100.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 63 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Летописец

    28 4 Отговор
    Въгледобивната промишленост е мафия , която включва както посредници , така и огромни тръстове и съюзи . Има държави с огромни запаси , като Германия . Огромни играчи като Америка и Русия са с огромни залежи на петрол .Видя се възобновяемите източници не са ефективни .Преходът към чисто и евтино електричество от АЕЦ няма да е лесно .

    Коментиран от #6, #9

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Пропуснали сте най-важното

    21 30 Отговор
    Всеки бензинов генератор може да работи и на газ. Тогава зареждането става три пъти по-евтино.

    Добавете и ниското КПД на бензиновите двигатели, което в случая е предимство. От 8 kw електрическа мощност, генератор отделя над 15 kw топлинна енергия с която може да се отоплява жилището.

    Тоест за 20 лв газ зареждаш електромобила за 400 км с 40 киловатчаса и топлиш жилището с 80 киловатчаса - 2 в 1

    Със същото количество газ само изминаваш 200 км с автомобил с ДВГ и отделно си плащаш за отопление в къщи.

    Ето това е предимството на електромобилите че могат да работят с най-евтиното гориво и да го използват пълноценно.

    Коментиран от #16

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    36 4 Отговор
    ЙЕКО ЛОГИЧНО ‼️
    Генератора явно НЯМА да замърсява въздуха , той изхвърля ВОДНИ ПАРИ 😀

  • 5 Пловдивчанин

    44 7 Отговор
    Всяка малолитражка с околу 70-100 к.с. и тегло околу тон гори околу 5-6 и е в пъти по-смислена от всеки електромобил в момента. Повтарям в момента! Бъдещата политика ще бъде по посока на унищожаването на малолитражките и нова еконорма евро 7 - евро 8, защото ще бъркат бизнеса на световните мутри, които ще ни изнудят да си купим на кредит електричка за 100 000 евро от немски производител пребазиран в Китай. Това е всичко, не е конспирация Ганьо не е, за теб Ганьо всичко е конспирация а то си е просто политика на богатите!

    Коментиран от #15

  • 6 Я пак я пак

    11 13 Отговор

    До коментар #1 от "Летописец":

    А защо тогава Франция ще разчита през зимата на ток от Германия, след като възобновяемите източници на които германия разчита за над 50% от произведената електрическа енергия не са ефективни, а Франция разчита за над 70% от производството на енергия на сигурните атомни централи? Не трябваше ли да е обратното?
  • 7 Хасковски каунь

    21 4 Отговор
    Ха сека да сметнем колко километра пробег има ДВГ и колко ще устиска акумулаторната батерия. За парното през зимата не говорим.

    Коментиран от #23

  • 8 Механик

    34 12 Отговор
    Тия "сметки" кой ги е правил? Къде са публикувани (освен тука)?
    Сметките са на ниво 4-ти клас. Не корепондират с реалното изобщо.
    Всяка една трансформация на енергия от един в друг вид, има загуби и то не малко. Това е така, защото я трансформираме чрез някакво устройство/машина. Всяко такова устройство има КПД, което не е равно на единица. Винаги е много под единицата.
    Повечето хора, нищо не разбират от това което съм написал, нали ? А тия които разбират, не им е необходимо да четат горното, защото знаят за какво говоря.
    Първите, сега ще нашляпат яки минуси. А на вторите ще им кажат, че са "антиелектрици".
    Толкова по повод интелекта на стадото.

    Коментиран от #85

  • 9 Коментар

    7 24 Отговор

    До коментар #1 от "Летописец":

    Ако АЕЦ-а беше решението на постоянно нарастващия глад за енергия, отдавна щяха да са нацвъкани масово по няколко в държава!!!

    Истината е, че ядрената енергетика също използва изкопаеми горива (които не са безкрайни), изключително нестабилна и опасна е (при войни, земетресения, наводнения и др.) и не на последно място идва проблемът с отработеното гориво, което трябва да се съхранява за гигантски период от време на специални места, които ако се провалят, съответния регион го чака замърсяване с период около няколко стотин години!!!

    Определено този тип ядрена енергетика не е решението на липсата на енергия!
  • 10 УСА боклук

    25 0 Отговор
    Я чакай да си купя един ел.генератор на бензин и на промоция от Практис. Тургам го в багажника на електричката и газ.
  • 11 Пич

    19 2 Отговор
    Моето Камри хибрид харчи около 5/100 ,но не губя време в зареждане!
  • 12 Механик

    18 6 Отговор
    "Определено този тип ядрена енергетика не е решението на липсата на енергия! "
    Те и електричките в този си вид не са това, което се разправя. По-скоро са скъпи играчки за разглезените НОВИ.
    Ако, а те и ще бъдат наложени със сила тия електрички, тогава повечето хора трябва да кажат сбогом на личният си автомобил и свободата си на придвижване. Последното от своя страна, рязко влиза в разрез с основните идеи на ЕС по повод свободата на придвижване. Но аз знам, че тия идеи в същност са сиренцето в капана.
    Как не рабирате, че искат да ви ограничат във всичко? До кога на очевадни вече неща ще казвате конспиративна теория?
    Аз не съм против екологията. Ама истинската екология, а не оная, дето е направена за да може едни хора да стават още по-богати.
    Не съм и против електричките. Електромоторите са много по подходящи за задвижването на превозни средства. Виж обаче с батериите, такива каквито са сега, тук не съм съгласен.
    Трябва да се работи в тая област, а не насилствено да се принуждават хората към отказ от автомобил.
    От което следва, че целта е друга.

    Коментиран от #19

  • 13 Бенз е истината

    11 4 Отговор
    Мани ги тези баКтерйи
  • 14 Трън

    20 5 Отговор
    Чрез електромобилите уж трябваше да пазим природата, а каква страна? Зареждаме ги с ток направен от въглища. Тоя пък умник ни предлага да ги зареждаме с генератор. Значи вместо да си купим една малолитражка горяща 4-5 на 100 с всякакви филтри ще си купим 2 пъти по скъп електромобил и ще го зареждаме е генератор прилично пушещ.

    Коментиран от #18, #77


  • 15 Теория на конспирацията

    9 15 Отговор

    До коментар #5 от "Пловдивчанин":

    Значи твърдиш че си абсолютно сигурен че ще ти продадат за 100 000 евро онази китайска електрическа, която там струва 4000 долара?


    Вярно си влязъл във филми! Поне статията прочете ли? За 100 000 евро ще си купиш пет електрички като тази от статията и ще ти останат пари за 70 хиляди киловатчаса електрическа енергия, което са 1600 зареждания за по 400 км. Пиши ги 300 км, за да компенсираме зимата и пак са почти половин милион километра.

    Коментиран от #28

  • 16 Коментар

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пропуснали сте най-важното":

    По принцип може, дефакто реалността е малко по-различна!

    Скоро повдигал ли си газова бутилка от тия в автомобилите??? Сега си представи да го правиш ежедневно (че и по няколко пъти)!
    Колко често трябва да ходиш да я зареждаш???
    Колко пъти трябва да изключваш т.нар. отопление за да слагаш генераторът тип франкенщайн на електричката???
    Ще имаш ли място за тоя генератор, плюс бутилката и газовата с-ма в електричката, или трябва да купуваш и ремарке???
    А сметките с КПД-то прави ли ги с допълнително ремарке към електричката???
    А помисли ли за по-дълго пътуване от обхвата на 8часов заряд с отопление за дома???

    Само с детски фантазии няма да мине номера!
    Изисква се по-сериозно размърдване на сивото вещество!

    Коментиран от #20

  • 17 Един минус от мен

    2 4 Отговор
    Говориш за сметки а не си направил никаква!

    Даже не те разбрах какво точно твърдиш и къде е грешката? Тези 5 литра еквивалент че не са вярни не са, но как мислиш повече ли ще са или по-малко?

    Електромобила повече ли ще гори от бензинов автомобил или по-малко ако се зарежда с бензинов генератор? Тези 20 l за 400 км малко ли ти се виждат или много като говориш за КПД?
  • 18 Пак нищо не си разбрал

    5 6 Отговор

    До коментар #14 от "Трън":

    Никой не ти предлага да си зареждаш постоянно електричката с бензинов генератор. Но въпросът е че имаш избор, ако токът стане по-скъп от бензина или пък въобще няма ток по някаква причина или бензина вземе, че стане по левче за литър.

    Към момента зареждане с генератор 60 лв, зареждане на бърза зарядна станция 40лв, зареждане от контакта 6 лв.

    Кой е луд да зарежда от бензинов генератор?

    Коментиран от #46

  • 19 Коментар

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Макар да няма директна реплика към моя коментар, виждам, че си цитирал част от него, та ето и моя отговор:

    В същност аз съм съгласен с Вас за ограниченията, които световния елит (трилионерите зад корпорациите) ще наложат в следващите 5-10г!
    Аз също смятам, че думата "конспирация" се употребява от слугите на същите тия, които искат населението да бъде добитък и да няма собствени логически разсъждения!

    Всичко до тук от т.нар. "Греат Ресет" се сбъдва!
    Първо уж нямаше да ограничават неинжектираните, а но го направиха! После нямаше да се месят в икономиката на Европа, но взривиха тръбите на северен поток!
    Сега искат да премахнат средната класа (няма да притежаваме нищо и ще сме щастливи), като следващата стъпка е да се премахнат хартиените пари! Всеки ще бъде следен какви ги върши, и при най-малките съмнения, че не "слушка" му се запорират сметките!

    Основното, което сатанистите искат да направят е да премахнат свободната воля и да накарат масите да им се подчиняват безусловно навеки!
    Но виждаме, че дори в Китай това няма как да стане!
    Глобалистите ще получават все по-голям отпор, докато не бъдат съдени за геноцид!!!
  • 20 Малко размърдване на сивото вещество

    4 6 Отговор

    До коментар #16 от "Коментар":

    Ако имаше поне малко количество от него щеше да се сетиш, че генератора си стои стационарно в гаража и водното му охлаждане е свързано директно към отоплителната система на домакинството, а електромобила се зарежда всяка вечер колкото е необходимо.

    Аз също така щеше да се сетиш че не всеки ден се минават 400 км и зареждането ще е веднъж седмично или всеки ден по малко, за да се оползотвори по-пълноценно отпадната топлинна енергия.

    Пък и леко съм пропуснал, че говорят за 20 л гориво което има почти 200 киловатчаса енергия в него и ако до автомобила стигат 45, то има 150 киловатчаса топлинна енергия за усвояване.

    Коментиран от #26, #33, #86

  • 21 карчи

    6 4 Отговор
    Хахаха, а като казвах на електроджендърите, че ще влачат генератор в ремърке ми цъкаха минуси 🤣🤣🤣
    Ко стана😂

    Коментиран от #25, #75

  • 22 Салкъм Дъбов

    12 1 Отговор
    Купуваш Ел. кола и купуваш бензинов генератор да я зареждаш и кво гориш- бензин. Мнооооого логика има тука.

    Коментиран от #24

  • 23 Кауна си е каун

    1 7 Отговор

    До коментар #7 от "Хасковски каунь":

    Какво значение има, ако през зимата пробега му падне на 200 км? Тогава просто изминаването на 100 км ще му се вдигне двойно от лев и 50 на 3 лв.

    На тебе тези 200 км на ден не ти ли стигат? Това са 70 000 км на година ако всеки ден от годината температурите са минусови и караш с парно на макс.

    Ти по повече километри на година ли минаваш?

    Защо винаги става така че тези които карат по 30 км на ден се обясняват как 300 км пробег не им стига?

    Как същите тези които зареждат за 20 лв гориво, през ден, обясняват как нямат време за зареждане? Като с тези 20 лв минават стотина километра, което е по-малко и от пробега на електромобил?

    Повечето газови бутилки също имат по-малък пробег от на електромобил, но никой не мрънка.

    Коментиран от #30, #32

  • 24 Друга е логиката

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Салкъм Дъбов":

    Купуваш си електрически автомобил и можеш да го зареждаш с каквото където и когато искаш.

    Кеф ти бензин, кеф ти пропан бутан, кеф ти метан директно от газопреносната мрежа, кеф ти дизел, кеф ти слънце кеф ти вятър, че и на дърва можеш да го подкараш!

    А като си купиш дизел, дори и бензин не можеш да му сипеш.

    Коментиран от #59


  • 25 Какво стана ли?

    3 7 Отговор

    До коментар #21 от "карчи":

    Ами могат да влачат генератор, ама могат и да не влачат, а ти задължително трябва да идеш до колонката и да се наведеш.

    Те поне имат избор дали да дадат 60 лв за бензин за дизелов генератор или просто да включат зарядното в контакта и да заредят за 6 лв, ама ти нямаш този избор.

    Коментиран от #27

  • 26 Коментар

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "Малко размърдване на сивото вещество":

    Хаха, професоре пак не ти излизат сметките!
    В случай, че ти се наложи да ги изминеш тия 400км (обадят ти се близки идвай бързо до родното си място), кво прайш тогава???

    И сигурен ли си, че ще са колкото ти казва производителя, щото както знаем обичат да послъгват почти запвсичко?!

    Ами ако ти се наложи да заредиш по пътя, кво прайш тогава???
    Ами ако е през зимата тоя пример, та тая електричка трябва и да я отоплиш (поне за да се изсушат прозорците), сигурен ли си, че ще изминеш и 50% от това дето си мислиш, че ще успееш???

    А тая бутилка дето трябва да зареждаш редовно с газ, включи ли я в тоя пробег???

    Коментиран от #29

  • 27 Лапсус

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Какво стана ли?":

    Така става като пиша мненията с няколко прекъсвания, докато правя нещо друго, а после бързам да натисна бутона публикувай, преди да съм си прочел лапсусите.

    "Те поне имат избор дали да дадат 60 лв за БЕНЗИН за ДИЗЕЛОВ генератор или просто да включат зарядното в контакта и да заредят за 6 лв, ама ти нямаш този избор."

    Тази комбинация очевидно няма да сработи! И ще трябва да се смени или горивото или генератора.
  • 28 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Теория на конспирацията":

    Тази китайска електричка струва 4000 долара в Китай.В Европа е съмнително дали ще отговаря на изискванията и цената няма да тази като в Китай.

    Коментиран от #31

  • 29 А ти обърна ли внимание

    4 4 Отговор

    До коментар #26 от "Коментар":

    Че зареждането на бърза зарядна станция на този автомобил струва 45 лв ако си отишъл с 0% батерия? Каква точно според тебе е драмата да заредиш по пътя?

    А пробегът се изчислява за всеки маршрут поотделно и обикновено навигацията ти казва с точно колко процента батерия ще стигнеш до крайната точка и къде трябва да зареждаш, като освен парното спрямо температурите по маршрута, в изчисленията включва и какви наклони трябва да преодоляваш по маршрута, трафикът в момента а най-добрите смятат дори посоката на вятъра като дори ти дава съвети да намалиш скоростта, ако ще стигнеш с малък заряд на батерията до следващата зарядна станция и няма опция за зареждане преди това. Тези неща ги знаеш още преди да тръгнеш.

    Коментиран от #35

  • 30 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Кауна си е каун":

    Опорките ти се основават на твоите нужди,за 2 до 3 километра на ден по работа.Купи си колело, електрическа тротинетка или ходи пеша.За такива разстояния не си струва да поддържаш автомобил.
    Има много хора,които работата им налага да пътуват ежедневно,офисът им е в колата.С електричка са за никъде.

    Коментиран от #34

  • 31 На кои изисквания

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Няма да покрива еконормите на евро 7 ли? Защото обикновено това име е проблемът.

    А иначе си има всички системи за сигурност включително еърбег и abs, а преминава успешно и краш тестовете.

    За цената си прав, но това е от алчност и лакомия, а не заради себестойността на самия автомобил. Тесла защо направи завод в Берлин? Точно заради етикета произведено в Европа.

    След като си задоволят местните пазари, на които вече електрическите превозни средства имат 35% пазарен дял, защо смяташ че китайците няма да започнат да произвеждат електромобили те си в Европа, за да си спестят транспорта, таксите и митата?

    Само въпрос на време е. Даже като гледам няма да им се налага да строят заводи, а ще купуват готови.
  • 32 Коментар

    9 3 Отговор

    До коментар #23 от "Кауна си е каун":

    Само, че тия електрички не са като автомобилите с двг отпреди 10-20г, които се разработваха след 5-10г и траеха по още 20г!!!
    Електричките умират след 5-10г, просто щото технологията на тия батерии е точно такава (справка всеки един съвременен смартфон)!!!
    С други думи, като е нова през лятото имаш 350-400км, а през зимата към 200км, но със сигурност тия стойности няма да са същите след 2-4-6-8г!!!
    А цената на нова батерия е баснословна!!!

    И как ще процедираш при евентуална ситуация на гигантско задръстване през зимата (поради инцидет, затрупан път или др), ще викнеш някой да те дръпне ли, или ще си викнеш генератор на повикване???

    Наистина кауна си е каун!

    Коментиран от #36, #87

  • 33 Забележки

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Малко размърдване на сивото вещество":

    Идеята е интересна, но горенето не природен газ пак отделя CO2. Лятото какво ще я правите тази топлина ? В градовете доста хора нямат гаражи и паркират колите си където им падне. Дори да имат гараж в блок би било най-вероятно в повечето случаи практически невъзможно да се прокара от гаража до апартамента тръби за пренос на топлината и т.н.

    Коментиран от #38

  • 34 Точно обратното е

    2 5 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Електричките при тези цени са точно за хора които минават по много километри на година.

    А моята работа не е да се разхождам по два километра, а да отида до склада да взема нещо, което ми е спешно необходимо изникнало в процеса на работа и да се върна по възможно най-бързия начин. Или да ида да получа или изпратя нещо на куриер. На ден ми се налага да го правя и по десетина пъти. Ако ходя пеш, означава целия ми работен ден да премине в разходки, а работния процес да спре напълно. Да не говорим, че някой от нещата не стават за носене пеш.

    Ти обаче разсъждаваш от твоя гледна точка. Защо смяташ че за някой са по-важни 15-те минути които да изгуби за зареждане, отколкото 100-те лв които ще спести от това зареждане и предпочита да не си губи 15-те минути и да изгуби 100 лв всеки божий ден, защото е баровец като тебе?

    И защо смяташ че толкова много хора минават по над 300 км всеки ден, за да им се налага въобще да си губят тези 15 минути за да минават повече от 600-700 км всеки божи ден ?

    Коментиран от #43

  • 35 Коментар

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "А ти обърна ли внимание":

    Ква зарядна станция кви 5 лв те гонят бе пич???
    Прочете ли темата на статията, или влезе отново в глобалистическия филм???

    Очаква се токът да поскъпне толкова много, че и GSM-ще ти е трудно да си заредиш, а ти ми разправяш за бързите станции???
    Наясно ли си дори в момента (макар да имаме АЕЦ и тецове) колко е цената на тока за бизнеса???
    Хората (които не могат да си позволят фотоволтаични централи) фалират и закриват бизнесите си!!!
    Мой приятел само за климатик за малък офис бе платил няколко стотин лв (5-6 пъти повече от преди, когато продажните тикви не бяха променили тока за бизнеса да е на свободния пазар)!

    Коментиран от #37

  • 36 Кауна си е каун

    1 5 Отговор

    До коментар #32 от "Коментар":

    Ти ако така разсъждаваш за задръстванията значи ще закъсаш и за бензин! Защото батерията изкарва на отопление много повече отколкото един резервоар с гориво, а както самият ти твърдиш, пълниш до горе веднъж в месеца и като свърши пак пълниш, защото можеш да заредиш по всяко време за две минути, а всеки собственик на електромобил никога не тръгва на дълъг път без напълно заредена батерия.

    Тоест за собственик на електромобил е много по-малко вероятно да му свърши батерията в такава ситуация и да остане на студено. В задръстванията в щатите в миналата година това беше доказано и на практика - прибираха децата на закъсалите с бензинови автомобили в електрическите автомобили да се стоплят.

    Коментиран от #39

  • 37 Аз знам

    1 3 Отговор

    До коментар #35 от "Коментар":

    А ти знаеш ли каква е цената на тока на борсата в българия за днешния ден? Хайде докажи че я знаеш и кажи колко ще струва зареждането в някой от часовете?

    Ще кажеш ама друг път. И идея си нямаш дори къде да провериш, но приказваш глупости с тонове.

    Коментиран от #41

  • 38 Пак питам?

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Забележки":

    Каква е идеята да дам 60 лв за зареждане ако мога да заредя за 6 лева от контакта?

    Но пък мога да ти задам същия въпрос. Защо трябва да изгорим същото това гориво дори през лятото в дизелов или бензинов автомобил, като дори работи на място за да му работи климатика за да прави хлад?

    Ето това е цялата идея на статията. Електромобилите са по-ефективни дори ако ги зареждаш неефективно с китайски генератор с 20% кпд, като след това и в самия електромобил има още загуби. Смятай колко е кпд на автомобил с двг!
  • 39 Коментар

    5 3 Отговор

    До коментар #36 от "Кауна си е каун":

    Първо не можеш да съдиш по себе си за навиците на зареждане на останалите! Лично аз зареждам почти винаги до горе!
    Второ, не ми давай за пример консуматорите във фащ, с минимален обем на ДВГ над 3.5л (повечето от които все още на карбуратор)!
    И трето забравяш, че при рафинирането на петрола, се получават много фракции, част от които е и дизелът, който пък е доста по-икономичен от бензина!

    Нека направим една лесна сметка:
    При резервоар с дизел от 60л и разход на място от около 0.7л/час, времето за престой излиза около 85 часа, или 3 дни и половина! Половин резервоар да имат, пак престоя ще бъде около ден и половина!
    И този пример е само на двг (без да включваме само подгряваща печка, каквато много съвременни автомобили имат)!

    Както знаем препоръката на производителя на електрички е да не се зареждат на 100% щото така се пазела батерията, та предполагаме ти още като тръгнеш ще си вече на 80-89%!
    При отопление на лека кола печките ги правят по 5kW отдавана мощност, т.е. при електричките ще губиш поне около 3кW на час! Та примера от статията е 43,2 kW/h (38.88 при 90%) делено на 3кW за отопление на час, прави едва около 13 часа, и то ако капацитетът на батерията не е намалял допълнително заради студа!!!
    Да предположим, че някак си успееш да изкараш времето на задръстването, когато ти остане 1% батерия, до къде ще успееш да идеш??? Репатрак ли ще викаш или комшията с генератора???!!!

    Та я пак, колко изкарвала батерията???!!!

    Коментиран от #40

  • 40 Я пак

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "Коментар":

    Сметни ама с един киловат за термопомпа при минусови температури.

    Коментиран от #42

  • 41 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Аз знам":

    Към днешна дата в часовете от 11-12 е 833.46 лв/MWh!

    Нещо друго интересува ли те професоре?!
    Или мисловната ти дейност, стил снасяща гълбица, не позволява повече?!

    Коментиран от #45

  • 42 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Я пак":

    Тая помпа не е панацея!
    Използва фреон както при климатиците, но нека не забравяме, че тяхната ефективност пада драстично при външни температури под -5 градуса, а в България е имало доста дълги периоди от по -15 -20 градуса!

    Та май май 1 кв термопомпа нема ти стигне до никъде?!
  • 43 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #34 от "Точно обратното е":

    Точно обратното.Електричките са изгодни само за пробег до 400 км в двете посоки при температура 20градуса, през зимата 200 км,ако си зареждаш батерията на нощна тарифа в гаража.За по дълъг път ще загубиш време по зарядните,в Европа на бърза зарядна ще платиш по евро на киловатчас.За дълъг път само дизел или пропан бутан.

    Коментиран от #47

  • 44 еКарс

    4 9 Отговор

    До коментар #2 от "Коментар":

    След 4 години, 100 хил. км и над 400 монтажа в цяла България с Рено Зое без DC, ние хората с реален опит в електрическата мобилност заявяваме: няма по-сигурно и надеждно превозно средство за всеки сезон от електрическия автомобил.
    Зарядната мрежа също е налична навсякъде в страната.

    Коментиран от #50

  • 45 Интересува ме

    1 4 Отговор

    До коментар #41 от "Коментар":

    Ако имаше електромобил, гараж или място за зареждане и вече беше на борсата с електромер за почасово зареждане, в колко часа щеше да ИЗБЕРЕШ ДА заредиш през това денонощие и на каква цена.


    Колко процента щеше да е разликата в цената на зареждане в сравнение със сега в момента?

    Ако можеше да връщаш в мрежата, каквото опция има за договор всеки който е на свободния пазар, на каква цена щеше да върнеш заредения ток, ако не смяташ да пътуваш?

    Виждаш ли колко опции имаш както да зареждаш евтино до безплатно, така и в същото време да помагаш както за балансирането на потреблението на мрежата и намаляването на натоварването и, така и за сваляне на цената на тока за абсолютно всички?


    Можеш ли да направиш същото с избора на време за зареждане на бензин/дизел?

    Осъзнаваш ли каква власт е това и защо не искат да я дадат на хората, като им промиват мозъците, че от тях нищо не зависи?

    Нали си фен на теориите на конспирациите? Замисли се и на тази тема.

    Коментиран от #48

  • 46 Коментар

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Пак нищо не си разбрал":

    Кой луд ще си купи електричка и генератор, за времена ако станело по-скъпо да зареждат на ток, а няма да си вземат директно мн по-евтин автомобил с двг, подходящ директно за тия времена???

    Някои хора като пишат, или не влагат грам мозъчна дейност в тоя процес, или прибират кинти за тия драсканици, щото логиката с две ръце крещи, че съвременните електрички са нито еко, нито икономични, нито надеждни!!!

    Коментиран от #49

  • 47 Колко време и пари

    1 5 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Ще изгубиш на някоя от 200 киловатовите зарядни из България, ако тръгнеш със заредена на 100% и загрята батерия с тесла модел 3. Зареждането за първите около 400 км ще ти струва 12-13 лв.

    Смятай като си ербап?


    Сметни го и с дизелов автомобил от подобен клас.
  • 48 Коментар

    7 1 Отговор

    До коментар #45 от "Интересува ме":

    Хахааххаххахахахаа, ква власт, кво връщане в мрежата, кви 5 лв бе пич????

    Това дето го писа осмисли ли поне част от него, или го сънува след репортаж по бтв за гига еко съвременните таблети на колела, та изведнъж ти светна черепната кутия, че това грам нема как да не е така??????

    Кой бизнес купува батерии за да зарежда нощна тарифа???
    Кой собственик на електричка отдава в петък вечерта в мрежата, надявайки се да не му се наложи да ходи никъде???
    А колко хора в България имат собствени гаражи??????

    Абе електричарите, ясно е за вас, че често нямате връзка с кораба майка, но поне ни направете услуга ш ни спестете глупостите си!!!

    Коментиран от #51

  • 49 Кой е скаран с логиката?

    0 3 Отговор

    До коментар #46 от "Коментар":

    По каквато и да е логика цената на тока не може да се задържи висока, защото високата цена е предпоставка за огромни печалби на всеки който реши да произвежда електрическа енергия а всеки може.

    Докато както виждаш цената на горивата зависи от това с какво настроение се е събудил някой диктатор.

    Наясно ли си че към момента има огромен недостиг на дизел и се очаква цените му да изхвърчат нагоре и да е с ограничени количества?

    Средният пробег в Европа е 13 000 км, като в тях са включени поне едно дълго пътуване 1000 км, като остават по 1000 км на месец. Тоест 250 километра на седмица за средния европеец - може да избере на каква цена да си зареди автомобила веднъж седмично, когато е най-евтино или може да си произведе тока сам. Например само в германия има над 2 милиона домакинства с фотоволтаични покриви. А дали не са ги направили точно защото цената на тока в Германия винаги е била висока, въпреки че същите фотоволтаици в африка ще произвеждат над два пъти повече ток годишно?

    Коментиран от #57

  • 50 Коментар

    6 1 Отговор

    До коментар #44 от "еКарс":

    Вие интересчиите от тоя бизнес, може да си заявявате каквото си щете, аз обаче гледам реалните примери!!!
    Масово електрички бяха изоставени от бягащите от войната в Украйна!
    Сега ще кажете, ама това щото нямало зарядни станции!
    И да имаше, кат няма централа да ги захрани все тая!
    Друг е въпросът колко време ще престоят докато ги заредят!
    Е в Китай имаше пример и на изоставени стотици чисто нови ел автомобили, вероятно щото са твърде "желани"???!!!

    Хората ви обясняват, че човечеството изпитва глобален недостиг на електроенергия (не случайно въглищата са основен източник на ел енергия и към днешна дата), вие за вашите електрички ни разправяте???!!!
    Карайте си ги и не ни занимавайте повече с глупостите си!!!
    Само един въпрос:
    Посочете ми колко електричи втора употреба бяха продадени за последното тримесечие в България???

    Коментиран от #52

  • 51 Ами четем, образоваме се

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "Коментар":

    Как е по света. Не си мислим че сме научили всичко в училище и няма нужда да търсим нова информация до края на живота си и всичко ще е така както сме го учили в училище.


    Някой хора имаме както гаражи, така и фирмени халета с трифазен ток, както и офиси с излаз на улица, на която може да се паркира електромобил който да се зарежда и имаме много опции за зареждане както на работното място така и вкъщи.


    А в чужбина дори по уличните лампи са наслагали зарядни станции из целия град, като при оторизация с карта пуска тока по зарядната станция и го начислява към домашната ти сметка за ток, дори да си в друг град.

    А дори към момента можеш да подпишеш договор с който да връщаш ток както от батерии така и от фотоволтаици по цени за момента на връщане/ползване.

    Не ми отговори каква е разликата между най-високата и най-ниската цена за денонощието и дали си заслужава да направиш един цикъл заряд разряд на батерията или ще я съсипеш залудо?

    Според тебе колко цикъла живот има една батерия?

    Коментиран от #53

  • 52 Я дефинирай втора употреба?

    1 3 Отговор

    До коментар #50 от "Коментар":

    Ако питаш за електромобили втора употреба с средна за втора употреба възраст за българия 20 години, няма нито една продадена електричка на такава възраст. Просто преди 20 години нямаше електрички.

    А 200 kw зарядни са си напълно реални в България и на тях тези 40 киловатчаса от статията се зареждат за по-малко от 15 минути. А зареждането струва 45 лв.

    Наистина ли смяташ това за невъзможно, да отделиш чак толкова много време за зареждане и то веднъж два пъти в годината като ходиш на море?

    Коментиран от #54, #68

  • 53 Коментар

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Ами четем, образоваме се":

    Хахааххаххахахахаа, имали гаражи и фирмени халета с трифазен ток?!
    Ама тоя ток с кофите ли го пълните?!

    Не съм ти отговорил на изключителения по капацитет въпрос, щото както вече споменахме цената на пазара се формира ежедневно!
    Сега цената е такава, но утре може да е съвсем друга!
    Днес може да връщаш, а утре да лапаш мухи на автобусната спирка!
    Сега разбра ли, или изискваш и схематично обяснение?!

    Четяли и се образовали, пхахахах???!!!

    Не мога да повярвам колко е забавно тук?!
    В същност е жалко, щото държавата ни умира от доста години, именно заради такива гига капацитети като тия!

    Коментиран от #56

  • 54 Коментар

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Я дефинирай втора употреба?":

    Да дефинирам втора употреба???
    Наистина ли???

    Добре, втора употреба е когато прекараш тоалетната хартия през дъното си, а после я предложиш на друг!

    Между другото Тесла модел S е от 2008 година!!!
    Колко втора ръка с оригинална батерия има в БГ???
  • 55 Хааа

    3 3 Отговор
    Много антиваксъри и русофили има тук бе .
    Това че нямаме възможност да си позволим ел. Автомобили, не значи че трябва да ги плюем 🙃 .
    Както винаги всичко е 🙃
    тук 🤣
  • 56 Даже не ти проверих глупостите

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "Коментар":

    Не бях погледнал колко е тока днес и вероятно цената която си казал е изсмукана от пръстите. Хванахте по глупостта че цената се определяла ден за ден. Ами не, определя се час за час и то за 24 часа напред.

    Да купуваш и да продаваш ток в такъв случай е като да играеш на тото, като със сигурност знаеш печелившите числа.


    Ето ти данните за днес. Ако ги знаеш кога ще заредиш и кога ще върнеш и заслужава ли си?


    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 760.11 лв. за MWh с ден за доставка 2 декември 2022 г. и обем от 78 806.60 MWh, сочат данните от търговията. Това е ръст от 17.8% спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.


    Най-ниската стойност е отчетена за 03-04 часа – 350.84 – 350.86 лв. за MWh (3353.7 – 3359.9 MWh).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 17 часа – 1179.99 лв. за MWh при количество от 3584.2 MWh.

    Коментиран от #58, #84

  • 57 Коментар

    6 1 Отговор

    До коментар #49 от "Кой е скаран с логиката?":

    И от где бе мамин сине дойде огромния недостиг на дизел???
    Пак ли тоя диктатор ви е виновен, или виновникът е оня автора на експерименталните течности за зелен сегрегат???!!!

    По каквато и да е логика цената на тока не можела да се задържи висока????
    Това къде го прочете??? От смс, или ко видя от репортаж с Урсула???

    При положение, че ядреното ни гориво е от Русия, а въглищните ни централи искат да ги затварят, как стигна бе капацитетино до тая логика???

    Спирам да се занимавам с вас електричарите (интересчии и промити мозъци), вие сами ще усетите резултатите, и то достатъчно скоро!

    Коментиран от #60

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Салкъм Дъбов

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Друга е логиката":

    Ех, дизела можеш да го караш с разтопена свинска мас!

    Коментиран от #61

  • 60 Сигурно не си чул

    1 5 Отговор

    До коментар #57 от "Коментар":

    Че само в българия има заявки за изграждане на 28 гигавата мощности от възобновяема енергия предим на фотоволтаични централи.

    Дали пък не е свързано с високата цена на тока и факта че инвестицията се връща за по-малко от две години при тези цени на тока? А дали когато се изградят много такива централи цените на тока ще се запазят високи през часовете на интензивно слънчево греене? Дали няма да има изключително ниски до отрицателни цени на тока по това време


    И все още не си ми отговорил дали смяташ че батериите са решенията или проблема на недостига на ток?


    Защото очевидно че наричаш тези които инвестират милиони в такива батерии глупаци, а ти се смяташ за по-умен от тях. И не убивай вестоносеца. Аз нямам такава батерия, но за разлика от тебе не отричам нито съществуването и нито смисъла от нейното ползване.

    Докато ти по стар български обичай обясняваш че такова животно нема и е невъзможно да има, стоейки в зоопарка пред клетката на жирафа.

    И също като щрауса който заравя главата в пясъка и си мисли че опасността е изчезнала, вместо да провериш дали пък не съм прав за дефицита на дизелово гориво. И пак започна с опорните точки за този или онзи политик, при положение че става въпрос за бизнес интереси, а те дърпат конците на политиците. Доста наивно ще е да смяташ че е обратното.

    Коментиран от #62

  • 61 Можеше

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Салкъм Дъбов":

    Но за съжаление вече не може. Ставаше със старите дизели които нямаха толкова датчици и филтри, които да се задръстват.
  • 62 Коментар

    6 1 Отговор

    До коментар #60 от "Сигурно не си чул":

    Чух! И не съм впечатлен!!!
    В Германия процента на ВЕИ е в пъти повече от тая гигаглупост, дето ми цитираш, а Германия е най-богатата икономика в ЕС!!!
    Въпреки това дървата за огрев и въглищата се изкупуват от ГЕРМАНЦИТЕ като топъл хляб!

    Един лесен въпрос за капацитети от вашия калибър:
    Какво ще правим с гига де.илнята, когато през зимата слънчевите часове намалеят значително????
    Ето пример буквално от тези дни:
    Над южна България валя в продължение на почти седмица!!!
    Та какво правим с гига глупостта ти при такива ситуации???

    Батериите сами по себе си са единствено енергоносител, също като изкопаемите горива, с тая разлика, че горивата са с доста по-висока енергийна плътност!

    Отговорът е, че съвременната енергетика изобщо не е дозряла да се отърве от изкопаемите горива, а съвременните батерии (от GSM-и) са всичко друго но еко, ненадеждни са и недостатъчно ефективни! Все пак електрички има още отпреди ДВГ! Само пропагандатори е нямало тогава толкова, че вероятно щяха да ги пуснат с ремарке с тор отзад!!!

    Коментиран от #65

  • 63 Е какво се правиш на луд тогава

    1 6 Отговор

    До коментар #58 от "Коментар":

    Много добре си видял че в рамките на деня цената на тока се променя с почти лев и един електромобил спокойно днес може да изкара 50 лв ей така както си стои, като продадеш токът на 1,1 без ддс, а ако случайно ти се наложи да пътуваш, да отидеш на бързата зарядна и да си го заредиш на 80 стотинки без ддс, или просто да си го заредиш на другата сутрин за без пари и даже да ти останат.

    На практика ще са ти дали пари за да си заредиш. Голяма работа че по вестниците пише че токът бил лев и половина довечера в 18 часа.

    Както виждаш високите цени на тока са възможности, а не недостатък.

    Коментиран от #64

  • 64 Коментар

    2 1 Отговор

    До коментар #63 от "Е какво се правиш на луд тогава":

    Кво се правя на луд бе бонго?!
    Ти ме обвиняваш, че лъжа, пък сега съм се правел на луд????

    Хахаххаах, никой не ще убедите в доводите си, щото имат крещяща липса на мозъчна активност!!!
  • 65 Вече съм ти отговорил

    1 4 Отговор

    До коментар #62 от "Коментар":

    Цяла седмица вали, но въпреки това тази нощ тока е бил на изключително ниска цена. Зареждаш в батерията и ползваш когато е скъп. Елементарно е.

    За всеки с малко мозъчни гънки е ясно че батериите са решенията, а не проблема!

    Коментиран от #66

  • 66 Коментар

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "Вече съм ти отговорил":

    Сигурно щото гига глупостта ти я направиха вече и е тера ефективна, допринасяйки за почти безплатен ток на населението?!

    Как може да даваш първо пример за разни гигашетни, а сега да даваш пример с тока към днешна дата, който се произвежда главно от тецовете и АЕЦ-а???

    Как може да разправяш навред, че съвременните батерии от мобилни телефони са решение, след като те умират буквално за 2-3 години???

    Край, наистина спирам с коментарите под тая статия!
    Вие "капацитетите" живеете във ваш си свят!
    Продължавайте в същия дух и вижте до къде ще ви докара това!

    Коментиран от #67

  • 67 Ти да видиш!Ти да видиш

    0 5 Отговор

    До коментар #66 от "Коментар":

    Ама ти наистина ли си помисли че ти говоря за решение за тази година за кризата?

    Всъщност ти говоря за поне две десетилетия процес. Дълъг и мъчителен. С много върхове и спадове на всякакви технологии. С някакъв микс между политика търговия и пазарни принципи.

    Единственото което ти казвам е че батериите са бъдещето на енергетиката.

    Как мога да ти говоря за днес, като към момента почти няма електромобили които да връщат в мрежата, а единствените които предлагат свестни батерии - Тесла, въобще не предлагат такава опция за връщане в мрежата?


    Към момента обаче стотици хиляди домакинства в германия са си инсталирали домашни батерии за съхранение още преди кризата именно заради високите цени на тока и голямата флуктуация на цените.

    Също така от няколко години тесла има софтуер Autobidder, който следи цените на борсата и сам взима решения кога да зарежда батерията и кога да връща в мрежата спрямо индивидуалното потребление на енергия в домакинството или фирмата, като при очакване на бури или лошо време, зарежда батерията напълно и не ползва енергията от нея докато не отмине събитието, за да може да осигури енергия при спиране на тока

    Единствените които имаха ток в Тексас миналата зима при кризата бяха тези които имат батерии, в 99% от случаите на tesla, като дори в онзи студ с минусови температури непривични за тексас, фотоволтаиците на покрива успяваха да зареждат батериите през деня.
  • 68 Турбо

    6 1 Отговор

    До коментар #52 от "Я дефинирай втора употреба?":

    Да ти напомня за колегата с електрическата баничарка с цена от близо 80 х.лв.Кара я месец и след като се отчая от малкия пробег с едно зареждане се опита да я върне в СФА.Като чу за обезценката сам се отказа.Това ти е за опорката, обезценяването на електромобилите било малко.След това се опита сам да я продаде с обява в мобиле бг.Никой не му се обади.Това ти е за опорката продажби на електромобил втора употреба. Преглътна загубата и сега разнася стока в рамките на града с екологична електрическа баничарка.

    Коментиран от #69, #70

  • 69 Даже не ти дочетох мнението

    0 3 Отговор

    До коментар #68 от "Турбо":

    Казах ти тази глупост въобще да не ми я споменаваш като пример. Такова нещо може да си купи само абсолютен неграмотник, който купува котка в чувал и даже не знае какво да очаква от нея.

    От километри личи че това е профила на твоя колега.

    Той пък въобще не е съобразил профила на ползването на баничарката с профила на предлагания модел. Като ме знаеш какъв съм защитник на електромобилите и как ще ти изкарам от 9 кладенеца вода, за да ги изкарам жизнеспособно решение, да съм ти дал поне едно единствено логично приложение на това недоразумение?

    Колко стотин и хиляди пъти трябва да ви обясня че електромобил за къси разстояния и рентабилност са оксиморони и никога не трябва да се употребяват в едно изречение?

    А след като ме пита за баничарка, дори да съм ти споменал нещо за електричество? Е как да ти спомена, като подходяща баничарка към момента за твоя профил на потребление няма, а дори и за концепт не съм чул да има, камо ли прототип.

    Електромобилите към момента отговорят на не повече от 10-20% от нуждите и възможностите на клиентите.

    А колкото повече падат цените (или се увеличават тези на двг) на толкова по-голям процент на възможностите ще отговарят, но при тебе става въпрос за нужди.

    Коментиран от #72

  • 70 Падащи цени близки до подарък

    5 1 Отговор

    До коментар #68 от "Турбо":

    Ех от кога те карам да ми намериш една тесла модел три за 20-30 000 лв за да се мъча с нея. Или някоя за 5-10 000 лв с умряла батерия, пък аз ще си я ремонтирам за 2-3-5000 лв или ще си?

    Давай де? Няма ли отчаяни продавачи които с години да ги продават и накрая да искат да се отърват от тях?

    Не мислиш ли че е нормално колегата ти да не може да продаде нещо, от което по принцип всеки един ваш колега трябва да бяга надалеч дори като ново?


    Между другото за колко време най-бързо се зарежда това нещо? Предполагам, че с тази малка батерия, няма да може да поддържа дори 50 kw зарядни?

    Коментиран от #73

  • 71 А когато сняг забръска, що ще чиниш...

    2 2 Отговор
    "Какво ще правим с гига де.илнята, когато през зимата слънчевите часове намалеят значително????"


    Сега погледнах данните за Германия и се оказа, че месецът с най-голям дял на ВЕИ 60,2 от производството и 64, 4% от потреблението всъщност е точно през зимата - февруари месец.

    Други въпроси имаш ли?
  • 72 Турбо

    5 2 Отговор

    До коментар #69 от "Даже не ти дочетох мнението":

    Всички електромобили с малка батерия е само за къси разстояния.Електрическата баничарка може да зарежда с до 50 квт мощност.Със 100 квтч батерия може би ще е по добре,но цената ще е над 100 х.лева.
    Дизела е за моят профил на ползване,само да не изпусна момента за покупката на нова баничарка.
  • 73 Турбо

    2 2 Отговор

    До коментар #70 от "Падащи цени близки до подарък":

    Рано е още,ще има да почакаш.Когато електромобилите станат по масови след 2035,ще има достатъчно втора употреба на тая цена.Аз електрически автомобил втора употреба не бих си купил.Това си класически пример за котка в чувал,котката(батерията) може да се окаже умряла.
  • 74 МЪСК

    2 2 Отговор
    Всичко свърши! Камионът П.Р.Ъ.С.К.А!!!

  • 75 Генератор и туби с гориво за него.

    10 0 Отговор

    До коментар #21 от "карчи":

    Електричка с генератор и туби с гориво в багажника. Абсолютна олигофрения.
  • 76 Бръм

    7 0 Отговор
    Голям спор, големи електрификации.
    Значи, в момента най-изгодно е употребяван автомобил за 5-10-15 000 лв, бензинов на газ!
    8-9-10лв/100км. Ниско ниво на обезценяване, рентабилност и широка достъпност до гориво.
    А разликата в цената спрямо нов ел-мобил е само бонус.
    Може да закривате темата.
  • 77 Име

    7 0 Отговор

    До коментар #14 от "Трън":

    Важното е "бизнесът" на електричарките да върви. Не ме разбирайте погрешно, електричарките ме кефят заради ускорението си, но зареждане и пробег е зел-дал. За екологичност дори не искам да коментирам.
  • 78 Диамантената ръка

    2 0 Отговор
    Пък с дизелов генератор ще е още по евтино, ако дизелът не стане 4 лв...
  • 79 Панелките на покрива

    1 0 Отговор
    Панелките на покрива на къщата ми са достатъчни да заредя 2 електромобила. Слънце бол. Дори през зимата зарежда един и остава достатъчно за домакинство. Първоначалната инвестиция не е малка, но по разчети се изпаща за 6-7г.
    Та всеки според нуждите си. Ако не живеех в къща няма как да се получи.
    На село ги наслагах панелките ниско долу от южната стана на оградата. Да не дупча покрива. За сега експериментално но всичко си работи.
    Мой съсед си купи електричка за такси. Кара вечер през деня зарежда от соларките. Много е доволен.

    Коментиран от #83

  • 80 Най-голямата грешка е

    1 0 Отговор
    отцеждането на водата
    след варенето на
    пастата
  • 81 ТОВА НЕ Е ВЯРНО , СЪЧИНЕНО Е ОТ НЕСВЕДУЩ

    0 0 Отговор
    ПО ЕНЕРГЕТИКА - ТЪРГОВЕЦ НА АВТОМОБИЛИ !
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #79 от "Панелките на покрива":

    Глупости! Наслагал ги бил! То си има градуси на наклона за лятото и зимата за да се реализира максималното кпд! По-добре стани писател-фантаст!
  • 84 Знайко

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Даже не ти проверих глупостите":

    колега, сметките са сметки, но живота си е живот. Питам какво ще се случи ако всички си купим електрички и почнем да продаваме когато е най-скъпо и да зареждаме, когато е най-евтино? Не ми отговаряй- пише го в уебниците по микроикономикс! Искам да кажа ,че ако това е решение за теб, не е решение за всички и няма как това да е МАСОВОТО бъдеще!
  • 85 Знайко

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Тоооччно! При конверсията на енергия винаги има загуби , и то не по-малко от 15-20 %. Но за да го знаеш, трябва да си чел нещо пповече от изкривени новини! Ето ти един +! Да! Антиелектрик съм! Защо- просто гледам кво се слува с цените на тока, които следват цените на горивата, които ще се вдигат поради логистини проблеми или политически причини. Продължавайте да се правите на математици. Няма кой да се върже ,освен бизнесмени имащи пари, защото крадат труда на работниците си!
  • 86 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Малко размърдване на сивото вещество":

    Уаууууу.....охлаждането на генератора ще топли къщата!!! ИЕЕЕ! Ти сигурно си някакъв гений! Давам ти плюс, въпреки ,че заслужаваш минус, задето ме разсмя!
  • 87 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Коментар":

    ....най-вероятно ще помоли някой тесла-трък да му налее една туба ток и ще продължи да смята:))))))))
  • 88 Ами

    0 0 Отговор
    Ами ако се произвеждат само коли с ДвГ но не повече от 50 кс които да развиват до 70 км/ч няма ли да излезе и по-евтино, а?
  • 89 Анонимен

    0 0 Отговор
    Сравняват се съизмерими неща автомобил с мощност 95кс с електромобил с мощност 95 кс,а не такъв с 50, защото и електромобил с 50кс има. Моята кола е 78кс и разхида и на извънградско е 5.2 през лятото без климатик с 3 човека, ако карам с 60-80 и сам я свалям до 4,5, но е 78кс, не 90