След 100 дни начело на Volkswagen, главният изпълнителен директор Томас Шефер изложи визията си за марката, като същевременно предостави подробности за предстоящите електрически превозни средства на компанията.
Така стана известно, че Volkswagen със сигурност ще се откаже напълно от автомобилите с двигатели с вътрешно горене не по-късно от 2033 г.: „В същото време ще засилим нашата EV кампания с десет нови модела до 2026 г.
Новият ни базов електрически автомобил ще се предлага в два варианта – субкомпактен и спортен кросоувър. Освен това обмисляме възможността за създаване на компактно SUV на базата на ID.3.”
Това е интересна новина, тъй като досега се смяташе, че Volkswagen разработва един базов електрически автомобил, който се очакваше да носи името ID.2.
Между другото, хечбекът Volkswagen ID.3 принадлежи към европейския C-сегмент, тоест SUV, базирано на ID.3, ще се състезава в същия клас. Може да се предположи, че ID.3 SUV ще бъде малко по-малък от съществуващия ID.4 SUV.
Припомняме, че спортната подмарка Volkswagen R Performance също ще премине към електрическа тяга след 2030 г. Електрическите автомобили ID.4 и ID.5 стават основните кандидати за ролята на бъдещия спортен Volkswagen.
В момента гамата на автомобилния производител включва четири модела с индекс R, един от които (Touareg PHEV) е хибриден.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перник
Коментиран от #8
11:07 19.01.2023
2 Нормално
11:08 19.01.2023
3 гост
11:11 19.01.2023
4 Война на ток и бензин
Коментиран от #28
11:12 19.01.2023
5 Загрижен
Коментиран от #21
11:12 19.01.2023
6 Ези или Тура
11:16 19.01.2023
7 Селянин
Коментиран от #9, #36
11:16 19.01.2023
8 ТоПерник
До коментар #1 от "Перник":
Перник, ще ги карат поне още 30 години, спокойно :) Там няма да има зона за стари коли в центъра като други провинциални кметове гласуващи недоразумения в големи градове.11:18 19.01.2023
9 Дали ще купуват на високи цени?
До коментар #7 от "Селянин":
На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.
Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.
Цените на електромобилите ще продължат да падат 📉, докато цените на ДВГ ще се покачват 📈
11:27 19.01.2023
10 Последния Софиянец
Коментиран от #26
11:57 19.01.2023
11 стар механик
до тая дата още 1000 статий ще има че няма баш да се откажат и че ще продължат с колите с двг ама вие плюте до дето се задавите
колите с двг няма да изчезнат никога!
Коментиран от #13
12:02 19.01.2023
12 Факт
12:10 19.01.2023
13 Преквалифицирай се в електротехник
До коментар #11 от "стар механик":
Ако си младо момче, защото автомобилите с двг няма да изчезнат точно както не са изчезнали и каруците, но ако с това си изкарваш хляба, ще можеш ли да си храниш семейството с ремонт на каруци, въпреки че не са изчезнали?Това с преквалификацията всъщност е шега, защото и в електромобилите повечето е механика която се разваля и има нужда от поддръжка. Така че и за механиците няма да останат без работа. Особено пък се с качеството на българските пътища.
12:14 19.01.2023
14 Перник
Коментиран от #16
12:18 19.01.2023
15 Трол
Коментиран от #17
12:26 19.01.2023
16 Няма нужда
До коментар #14 от "Перник":
Последните произведените TDI през 2033 година ще стигнат до българия през 2053 година. Ти до кога смяташ да живееш, оттогава нататък ще имаш още 20-30 години да си ги покараш така че можеш да се ориентираш около 2040 2050 година да пълниш плевнята. Сега е рано.Коментиран от #27
12:29 19.01.2023
17 Антитрол
До коментар #15 от "Трол":
Що тъй мислиш?12:30 19.01.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Адолф
Товарни камиони, комбайни и трактори, кораби и самолети! Те на какво ще са? А тока за всичко това от къде ще дойде?
В момента се разработват СО2 неутрални ДВГ. За Ел техниците да поясня. СО и СО2 от изгорелите газове се хващат, разлагат до СО, с водород извлечен от Н2О и подходящ катализатор се стига до синтетично гориво, което изгаря в цилиндрите и кръга се затваря. От ауспуха само малко водна пара. От време на време зареждане с вода. Горивото е заредено при производството на автомобила в завода!
И тук идва големия проблем! Няма да могат да ви продават нито нафта, нито ток! А богатите нямат сметка от това! Сега ви залъгват с екологичността на електромобила. Е да, само дето става екологичен едва след изминати 300 к километри. Отделените при производството на батерии и електроенергия вредни газове стават по-малко от тези на ДВГ едва тогава. И пак проблем! Колко живот има батерията?
Богатите нямат сметка да сте щастливи и свободни! Щом могат да ви продават за пари тази илюзия, ще го правят!
Коментиран от #23, #24
13:30 19.01.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Доста глупости изписа
До коментар #22 от "Адолф":
Ще ми отговориш ли само на един въпрос. Ако земекопната техника, транспорта и преработката на материалите за производство на батерии се захранват с електричество от възобновяема енергия, откъде ще дойде замърсяването?Ако след това електромобилите се захранват само с възобновяема енергия откъде ще дойде замърсяването?
Дори в твоята теория включваш водород от електролиза. Е колко да чистя този водород ако се произвежда с ток от въглища като сега? А за да се премине на възобновяема енергия, светът поне още 50 години трябва да трупа както фотоволтаици и вятърни генератори, така и ултра високоволтови правотокови далекопроводи, които да пренасят енергията на хиляди километри, плюс много ама много батерии за локално балансиране и транспорт.
14:28 19.01.2023
25 Има
15:54 19.01.2023
26 Отива
До коментар #10 от "Последния Софиянец":
си ама друг път,след стотина години може би но до тогава само дизел и бензинКоментиран от #29
15:58 19.01.2023
27 МЪСК 💵
До коментар #16 от "Няма нужда":
Мхммм, Каменната Ера свърши не защото свършиха камъните. Дизели по плевните ще има, но да снасят кокошките в тях. Понеже в кладенеца има вода, а дизел йок.16:16 19.01.2023
28 Селянина с колелото
До коментар #4 от "Война на ток и бензин":
Не знам кой с кого и за какво "воюва". Но лично за мен адреналина само от звука на ДВГ при 14-15000 об/мин не може да се замени с никакво електрическо МПС. Да не говорим ако си върху ДВГ-то какъв адреналин и удоволствие е ... Да кажем например CBR 1000 при 15000 ...16:23 19.01.2023
29 Софиянец
До коментар #26 от "Отива":
От 2035 ДВГ е забранен в целия Европейски съюз. Гласува се миналата година в Европарламента. Ако живееш в Малави е друг въпрос. И колко ще струва литъра - трети. Аз ток да си произвеждам и съхранявам мога. Само колата ми е 90 киловатчаса. Ти рафинерия имаш ли. А нефтено находище? Илюзии..Коментиран от #30, #37
16:23 19.01.2023
30 Софианчее
До коментар #29 от "Софиянец":
от къдеси ти бе моето момче, къде дадойдем и да видим 90-киловатовото ти “чудо”????22:03 19.01.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Винкело
08:58 20.01.2023
35 монкоо
22:54 20.01.2023
36 АмерПан
До коментар #7 от "Селянин":
Никой в Северна Америка не кара електрокари. Шепата либерасти в Калифорния не се броят. Тук, в Щатите, сигурно има 0.000001% с Тесла, която запада със всеки изминат ден в дългове, отзоваване на дефектирали бройки и какви ли не други проблеми.22:57 20.01.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Анонимен
09:50 21.01.2023
39 Българин
11:26 06.02.2023