Китайските автомобили започват да се утвърждават все повече на пазарите в Европа и докато някои все още някои не могат да им се доверят изцяло, то някои клиенти се радват на по-ниската цената, която те предлагат. Изглежда това е притеснило някои от топ играчите в автомобилната индустрия и един от тях дори го признава. Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес призна, че европейските брандове ще имат тежка битка с китайските автомобилни производители.
Разходите за производство в Китай са много по-ниски и дори след внасянето им и разходите за транспорт и легализация, автомобилите пак са много по-евтини от тези сглобени в европейските фактори. Коментарът бе направен през Automotive News Europe по време на изложението CES, където той заяви, че европейските регулации вдигат цените на колите с около 40%, което влияе значително на цената. Той допълни, че подобен сценарий е имало и със слънчевите панели, където Европа също е загубила.
Таварес споменава, че ако не се намери решение на този проблем, компанията му ще трябва да намали производството си в Европа и да се насочи към региони в които разходите са по-ниски. В същото време директорът на компанията за автомобилни компоненти Forvia, които наскоро закупиха Hella, заяви, че китайските производители могат да направят електромобил за около 10 хиляди евро по-малко отколкото европейските брандове.