7 Януари, 2023 12:01 4 323 36

Шефът на Stellantis се притеснява от китайските автомобили

  • китайски автомобили-
  • електромобили-
  • stellantis-
  • byd-
  • geely

Той смята, че клиентите ще се насочат към тях защото са по-евтини

Шефът на Stellantis се притеснява от китайските автомобили - 1

Китайските автомобили започват да се утвърждават все повече на пазарите в Европа и докато някои все още някои не могат да им се доверят изцяло, то някои клиенти се радват на по-ниската цената, която те предлагат. Изглежда това е притеснило някои от топ играчите в автомобилната индустрия и един от тях дори го признава. Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес призна, че европейските брандове ще имат тежка битка с китайските автомобилни производители.

Шефът на Stellantis се притеснява от китайските автомобили

Разходите за производство в Китай са много по-ниски и дори след внасянето им и разходите за транспорт и легализация, автомобилите пак са много по-евтини от тези сглобени в европейските фактори. Коментарът бе направен през Automotive News Europe по време на изложението CES, където той заяви, че европейските регулации вдигат цените на колите с около 40%, което влияе значително на цената. Той допълни, че подобен сценарий е имало и със слънчевите панели, където Европа също е загубила.

Шефът на Stellantis се притеснява от китайските автомобили

Таварес споменава, че ако не се намери решение на този проблем, компанията му ще трябва да намали производството си в Европа и да се насочи към региони в които разходите са по-ниски. В същото време директорът на компанията за автомобилни компоненти Forvia, които наскоро закупиха Hella, заяви, че китайските производители могат да направят електромобил за около 10 хиляди евро по-малко отколкото европейските брандове.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    15 37 Отговор
    Да не се притеснява. Карат по година и после на боклука. Така стана и Грейтуолите в БГ.

    Коментиран от #13, #14

  • 2 Ябълка

    22 1 Отговор
    ...сглобени в европейските фактори...
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Да да идват

    31 7 Отговор
    ше ви разкажат играта ! Алчни фирмаджии, яжде въгледен отпечатък и евро 7 за гарнитура.
  • 5 Монк

    32 8 Отговор
    Предлагам Европейските брандове да затварят врати,и бай китаец да се заема с производството.Нека богаташчетата и те да страдат.Слава на бай китаец,
  • 6 Алексей

    18 2 Отговор
    За да не се притесняват пуснете модел като 308 / Це-елиз за 18 000 лв
  • 7 Алексей

    16 2 Отговор
    Пежо 301, не 308
  • 8 Е как

    15 1 Отговор
    Няма да се притеснават всичките. Гледах ценови листи преди 2 години и сега и има модели с по 12-13 хил. лв. по-скъпи за същото оборудвание от около 35-37 на 47-50....

    Коментиран от #15, #20

  • 9 Васил

    10 19 Отговор
    Китайските бракми са само една красива опаковка ако погледнете всички марки карат с един и същи двигател 1,5 след две три години каране ако имате късмет колата от красавица ще се превърнала в тиква. Даже Китайците купуват повече вносни автомобили от колкото тяхно производство.
  • 10 Леля Гошо

    25 4 Отговор
    Трябва повече да се притеснява от боклуците които произвежда неговата фирма.
  • 11 Опорка

    17 6 Отговор
    Най-накрая единствените клиенти на американо-европейските боклучави кенефи, струващи огромни количества пари, ще бъдат единствено българите. Щото българина не кара боклуци, бате.
  • 12 Аз казах ли ви?

    7 9 Отговор
    Абе този защо повтаря моите думи, които пък аз на своя страна ви повтарям от пет години насам и 90% от тук ми слагат минуси и не ми вярват?

    Нали никой нямаше да погледне китайските ментета?

    Нали Тесла предлагала свръх скъпи некачествени автомобили и сто годишните, като започнали да предлагат различни модели електромобили, никой нямало да погледне Тесла.

    А последните месеци Тесла е най-продаваният модел в Европа, а китайците настъпват бавно, но сигурно. И в случая ниските цени не са най-големия проблем.
  • 13 2254

    9 10 Отговор

    До коментар #1 от "Русофил":

    Разбира се, МОсквича е друга бира. Щом пише "Сделано в СССР", качеството е на светлинни години 🤣
  • 14 Аз казах ли ви?

    21 5 Отговор

    До коментар #1 от "Русофил":

    Проблем за стогодишните е това, че поблазнени от по-ниските цени, европейците ще си купят китайски автомобили с ясната мисъл, че правят компромиси с технологиите, качеството, надежността и безопасността, но просто не могат да си позволят да си купят европейска марка.

    И понеже са тръгнали с малка кошница и не очакват чудеса, ще останат изненадани от това, че всъщност китайските автомобили ВЕЧЕ са поне на същото или дори по-високо качество и са по-надеждни и по-евтини за поддръжка от европейските марки. Ще осъзнаят че в момента в световен мащаб всичко което не е произведено в Китай е менте.

    Ще осъзнаят че всъщност европейските марки не произвеждат автомобилите си, а ги сглобяват от произведени в Китай части на старите си поточни линии, които са модифицирани за новите платформи, докато поточните линии на китайците са чисто нови, проектирани специално за тези автомобили, което им позволява да произвеждат автомобили с много по-високо качество на много по-ниска цена, заради по-бързото производство на един автомобил и икономии от мащаба.

    Стогодишните нямат много полезни ходове срещу това, а даже и не съм споменал за много по-добрата верига за доставки и много по-ниските цени на материалите, енергията и труда в Китай.

    Коментиран от #19

  • 15 А погледни цените на китайските

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Е как":

    "Няма да се притеснават всичките. Гледах ценови листи преди 2 години и сега и има модели с по 12-13 хил. лв. по-скъпи за същото оборудвание от около 35-37 на 47-50...."



    Сhаngаn Yіdа мoжe cъвceм лecнo дa бъдe oбъpĸaн c eлeĸтpoмoбил, нo вcъщнocт нeгoвoтo зaдвижвaнe ce ocигypявa oт 1,5 литpoв бeнзинoв тypбo двигaтeл c мoщнocт 170 ĸoнcĸи cили.

    Cĸopocтнaтa ĸyтия e aвтoмaтичнa cъc ceдeм cтeпeни. B cпeцифиĸaциитe ce виждa, чe paзxoдът e 5,99 литpa нa 100 ĸм


    Πpoдaжбитe нa aвтoмoбилa Сhаngаn Yіdа c бeнзинoв тypбo двигaтeл зaпoчвaт пpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa тaзи гoдинa пъpвoнaчaлнo в Kитaй пpи цeнa зa бaзoвaтa ĸoнфигypaция $12 350.


    Купето на новия автомобил с двигател с вътрешно горене е просторно и удобно. Габаритните размери на самия Changan Yida са 4770 х 1840 х 1440 мм.

    Коментиран от #16

  • 16 Ето как изглежда

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "А погледни цените на китайските":

    Това китайче за 23 000 лв

  • 17 Фактъ

    5 8 Отговор
    Като гледам новите пежа и опели не знам кой би избраш китяйските баклюци
  • 18 Гост

    7 3 Отговор
    Същата работа с новите китайски смартфони! Не отстъпват по нищо на Айфон или Самсунг. Оообаче, този който е решил ще си вземе от ‘марковите’, му е все тая китаеца какво предлага! Пазар, клиенти, предпочитания и възможности! Може да се наядеш с кренвирши, но може и със стек. И в двата случая резултат е ясен, ама усещането и вкуса са различни!
  • 19 рфтгъхуй

    8 6 Отговор

    До коментар #14 от "Аз казах ли ви?":

    Що си хабиш клавиатурата като никой няма да ти повярва? Докато бай ти ганьо не се сблъска лично с "китайските коли среден и висок клас" нищо няма да се промени... Дори Хавал-ите дето се продават у вас са по-качествени от кой да е европейски модел в категорията им, а Хавал-а реално е китайската версия на Дачия- евтин автомобил за масовия работник... Жокери:

    - VOYAH DREAMER HYBRID - 400 000 юана или €56 000
    - HIPHI Z (скъпарската 4-местна версия)- 600 000 юана или €84 000
    - Lixiang L9 - 460 000 юана или €61 000
    - BYD HAN DM-P (хибрид) - 307 000 юана или €43 000
    - NIO ES8 - 615 000 юана или €85 000

    Цени ако се продават в ивропътъ официално тея коли- някъде около 25-30% нагоре... И пак ще размазват всяко ауди, бмв и мерцедес като качество и ще бъдат с поне 15% по-евтини...

    Коментиран от #21, #36

  • 20 Гостенина

    20 2 Отговор

    До коментар #8 от "Е как":

    Преди 5 години си купих Ситроен Ц3 нов от магазина за 28хил.лв.Сега същия е 42хил.лв.Това са точно 50% горница.Бах аз таз ламарина,полупроводници, цели проводници и не знам там какво.Преди 6-7 години имаше Дачия Докер с мощния дизел и климатик за 21хил.лв.Сега същата кола я продават ребрандирана като Рено за над 35хил.лв.,а като Мерцедес Ситан за 50хил.лв.Ами това не е нищо друго освен алчност.Като е така-да фалират един по един.Ще караме китайци...
  • 21 Рататуйчоо

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "рфтгъхуй":

    хайде докарай един нов хавал, аз ще докарам нова еврпойска кола среден клас и ще направим сравнение на качество, сглобки, материали, ходови характеристики…. ще поканим и тесльо, радетеля и за новите китайски чудеса… ще направим и видео за всички потребители тук-съгласни???

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Правилно си се ориентирал

    8 1 Отговор
    Китайските телефони вече размазват конкуренцията както като характеристики, така и като продажби.

    А най-голямото им предимство са технологиите на батериите и бързото зареждане.
  • 23 Точно на Хавал

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Рататуйчоо":

    Не бих заложил, ако ще сравняваме среден клас автомобили. Но как ще коментираш сравнението между dacia, която към момента дори е по-скъпа с автомобила, който дадох в 16-то мнение?

    Коментиран от #25

  • 24 Какво ще сравняваш ябълки с портокали?

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Рататуйчоо":

    Ако ще сравняваме, да сравняваме един и същ автомобил произведен в щатите и в Китай.

    Няма две мнения, че качеството на Тесла модел 3 произведена в Китай е с нива по високо, отколкото същия модел произведен в щатите. И ако в щатите чисто нов модел 3 струва 50 и няколко хиляди долара а втора употреба 60 и няколко хиляди долара, защото трябва да чакаш ред няколко месеца за да си го купиш, то в Китай цената е 33 000 долара и го получаваш след две седмици.

    В Китай последните месеци пазарният дял на автомобилите които се зареждат в контакта е над 35%. И то след като значително намалиха субсидиите. Причината е, че тези автомобили ВЕЧЕ са по-евтини от автомобилите с ДВГ, а зарядната инфраструктура е добре развита.

    Очевидно Европейските производители има от какво да се притесняват. Неслучайно от mercedes бързат да изграждат и зарядна инфраструктура, защото ако изтърват в момента и пуснат китайците, връщане на пазарния дял няма да има. Това не е като да говориш празни приказки за екология.

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Лично за мен

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Точно на Хавал":

    много грозна тесльо….
    Не харесвам Дачия, но в този случай няма шанс….
    Да опитаме да уточним-ти вярваш в дядо Коледа, а обвиняваш нас…т.е вярваш сляпо в картинки и клипчета, без да си го докоснал дори и вярваш че на 1/3 от цената ще бъде повече кола от Европейски аналог в класа, че и нагоре… че дори и на немската тройка еталон (не съм им фен!!!)….
    Пожелавам ти приятно чакане да пристигнат тук, да си вземеш и задължително да се похвалиш-искам да направим директно сравнение с Европейски еквивалент, когато си готов!!!
  • 26 Ахаа

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Какво ще сравняваш ябълки с портокали?":

    издаде ли се тесльо, представящ се като няколко различни човека, това как се определяше в психиатрията???
    Ами не, не желая да сравнявам китайски с американски…. 2007 направих грешката за 4 години с нов Додж ии… не благодаря!!! Не се опитвай да ме вкараш в твоите безмислени спорове… не и тук!
    Само не ти ли е обидно, любимата тесла да те цака така гадно с един и същ продукт, на брутално различна цена (доверявам ти се) и с отчайваща разлика в качеството!???
    Аз лично не бих се съгласил на нещо с дразнещо качество, на по-ниска цена, но само и само да го имам…. и реално и ти казваш, че в Китай-качество няма….

    Коментиран от #28

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Знаех си

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Ахаа":

    Че повечето сте функционално неграмотни и затова не харесвате електромобилите, нито пък мен. Кой каквито и факти да ви каже, дори буквално да повтори ВАШИТЕ ДУМИ като ви цитира , няма да се съгласите с него.

    Аз харесвам цялата философия за електрификация и то не само в транспорта, а не Тесла, за да тръгна да я защитавам за да я наричащ любима. Обикновено я СРАВНЯВАМ с останалите напълно обективно и от известно време тя започна да ГУБИ по доста характеристики от другите производители и най вече китайските.

    Обаче апотеоза беше :


    "Аз лично не бих се съгласил на нещо с дразнещо качество, на по-ниска цена, но само и само да го имам…. и реално и ти казваш, че в Китай-качество няма…."

    Не само, че не казвам това, а винаги съм твърдял точно обратното и ТИ САМИЯ ПОТВЪРДИ ДУМИТЕ МИ.

    "2007 направих грешката за 4 години с нов Додж ии… не благодаря!!! Не се опитвай да ме вкараш в твоите безмислени спорове… не и тук!"

    Е какъв е спорът, след като двамата твърдим, че в Америка се продават некачествени автомобили на двойна цена и никога не успяха да произведат Тесла за 35 000 долара, дори в най-добрите години, а в най-голямата криза с най-скъпите материали, когато всички са вдигнали цените с повече от 50%, китайците са успели да произведат Тесла за 33 000 долара и то с МНОГО ПО-ДОБРО КАЧЕСТВО.

    Това последното го прочети няколко пъти, прочети отново коментар 24 няколко пъти , помоли някой да ти обясни и по други начини и ако накрая си разбрал как
  • 29 Естет с шалче

    1 7 Отговор
    Нищо няма дя бият китайците са проблем който скоро Индия Виетнам Япония и Южна Корея ще премахнат от картата а Китай ще се разпадне на области същото трябва да стане и с недоразумението наречено Германция което да бъде разпаднато на ландове и поделено между Франция и Полша

    Коментиран от #31

  • 30 Продължение

    1 0 Отговор
    Е какъв е спорът, след като двамата твърдим, че в Америка се продават некачествени автомобили на двойна цена и никога не успяха да произведат Тесла за 35 000 долара, дори в най-добрите години, а в най-голямата криза с най-скъпите материали, когато всички са вдигнали цените с повече от 50%, китайците са успели да произведат Тесла за 33 000 долара и то с МНОГО ПО-ДОБРО КАЧЕСТВО.

    Това последното го прочети няколко пъти, прочети отново коментар 24 няколко пъти , помоли някой да ти обясни и по други начини и ако накрая си разбрал какво ви повтарям вече трета година, може да ми отговориш.

    Знам, че противоречи на разбиранията ти за Китай, но света е динамичен и се променя и е редно да си СМЕНИШ И МИСЛЕНЕТО. Както виждаш, аз не ти говоря с мнения, с които да ИЗБЕРЕШ дали да се съгласиш. Говоря ти с цифри и факти с които НЯМАШ ИЗБОР и трябва да приемеш, независимо дали ти харесват и дали съвпадат с предразсъдъците ти.
  • 31 Пропусна Русия и САЩ

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Естет с шалче":

    Интересно ми е какво ще пророкуваш и за тях? А за Украйна?
  • 32 незнайко

    2 1 Отговор
    Естественно, че ще се насочат към по евтините !!! Отдавна мина времето на МАРКОВИТЕ коли, те са само за колекционери, които не си знаят парите и искат да покажат колко са БОГАТИ !!! В скоро време Мерцедес и Ауди ще имат ядове !!! Не може да предлагаш нещо на двойна цена и с еднакво качество !!!

    Коментиран от #33

  • 33 Аз не мисля така

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "незнайко":

    Bmw audi и mercedes ще оцелеят и дори могат да се развият още по-добре, защото тяхната стратегия никога не е била да предлагат евтини автомобили а точно обратното.

    Според мен даже напълно ще се откажат от по-малките модели и ще заложат само на скъпи и големи автомобили. При тях дори високата цена на електромобилите не е проблем, защото клиентите им могат да си го позволят. Тяхната целева група не би се интересувала от китайските автомобили, освен ако не са на още по-голяма цена от тези на mercedes, за да се похвалят колко пари са дали за автомобил.

    Китайските автомобили и електромобили ще са проблем на бюджетните марки, чиито клиенти не могат да си позволят скъпи автомобили. А тези марки вече предлагат автомобилите си на по-скъпи цени, отколкото струваха bmw audi и mercedes само преди 3-4 години.
  • 34 ела

    1 0 Отговор
    Добре е, че Китай произвежда всичко и е евтино.Понякога качеството може да е по ниско но цената винаги е приемлива. Много работи купувам Китайско и да се развали си казвам ,че беше евтино, ако не беше Китай милиони хора нямаше да притежават това което го имат в момента. Пример; Инвалидна количка електрическа преди години струваше 8,000- 10.000 хиляди долара. Колко човека ще имат възможност да го купят?. Сега ли има ги и то пълно и то цени достъпни за всички. Който има пари и иска да е Европейски нека да купува то си е негова работа.Защото те само препродават същата стока няколко кратна по скъпа.
  • 35 цел

    0 0 Отговор
    Почвам да се замислям - не е (не бе) ли целта Китайската икономика да унищожи националните икономики?
  • 36 Косатката

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "рфтгъхуй":

    Опа много интересен коментар не си хабя клавиатурата. Но ти да видиш Китайските щели да смажат Немските Ауди ,BMW,VW интересно.