Когато през 2004 година се появи деветото и последно поколение на Mitsubishi Galant , това беше обикновен автомобил, авяващ се конкурент на Camry, при това на по-атрактивна цена. Но иначе не беше много интересен.
Три години по-късно обаче на бял свят излезе появи спортна версия Ralliart, която вече е нещо съвсем различно. Една от тези редки коли, бе открита наскоро изхвърлена в изоставен двор в покрайнините на Колорадо.
Ralliart, в началото на века, е подразделението за състезателни и спортно ориентираниколи на Mitsubishi Motors, но днес най-често се срещат екземпляри от модела Lancer Ralliart. Малцина са чували за въпросния Galant Ralliart.
Mitsubishi Galant Ralliart от 2007 година разполага с V6 мотор с мощност 258 конски сили и по-твърдо окачване, плюс няколко стилистични щрихи. Със сигурност е по-забавно, както от стандартната версия, така и от тогавашното Camry на Toyota, въпреки че по онова време наточената Mazda6 с обозначение speed е по-бърза.
Има и още нещо. Дори и скучната Toyota Camry все още можеше да се купи с ръчна скоростна кутия през 2007 година, но не и Galant. Всички екземпляри на Galant за пазара в САЩ 2004-2012 г. (които са произведени в Илинойс) са с автоматични трансмисии.
Galant успява да се задържи на пазара до 2012 г., но в последните години е почти забравен от купувачите. А пълният с екстри Galant Sigma с четири врати с твърд покрив от края на 80-те и крещящите Galant-и VR-4 от малко по-късния период бяха интересни машини.
С други думи този наточен Galant живя бързо и умря млад. Днес обаче такива находки са истинска радост за окото, стига да се намери кой да инвестира пари и време мъм мъзстановяването на тази спортно ориентирана кола.