Отидете към основна версия

2 041 12

Китай остава най-големият автомобилен пазар в света, но в челната десетка има интересни размествания

  • пазари-
  • класация-
  • нови автомобили
Снимка: Shutterstock

В класацията, отчитаща световните продажби на автомобили през 2022 г. настъпиха интересни промени. Ако обобщим обема на продажбите на пазарите на 78 страни по света и сравним цифрата с показателите от 2021 г., тогава се вижда, че обемът на продажбите на нови автомобили е намалял с 2 процента до 78.49 милиона единици.

В челната десетка има интересни размествания. Първо и второ място в рейтинга заемат съответно Китай и САЩ. Индия заема третото място. Експлозивният ръст на търсенето (с 24 процента!) в Индия се дължи на голям брой нови и интересни модели на много атрактивни цени.

Именно Индия е най-неочакваната промяна в ТОП-10. Освен това за първи път в историята Индия е класирана на трето място. Япония обикновено беше пазар номер 3, главно поради огромното търсене на достъпни кей автомобили. Японският пазар обаче отдавна спря да расте.

В Бразилия търсенето на нови автомобили е спаднало с 1%, скромен спад предвид този на пазарите в Обединеното кралство и Франция, където продажбите са паднали съответно с 5% и 10%.

Любопитнж и, че повечето пазари в Югоизточна Азия отбелязват ръст. Например Индонезия изпреварва Испания и е 14-ият по големина автомобилен пазар. Всичко това благодарение на появата на местно произведени BEV (електрически превозни средства с батерии) като появата на пазара на Wuling Air EV - най-евтиният и най-продаван електромобил в света. Търсенето на тези автомобили допринася за растежа на пазара.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини