Last news in Fakti

3 Февруари, 2023 11:30 2 024 12

Китай остава най-големият автомобилен пазар в света, но в челната десетка има интересни размествания

  • пазари-
  • класация-
  • нови автомобили
Китай остава най-големият автомобилен пазар в света, но в челната десетка има интересни размествания - 1
Снимка: Shutterstock

В класацията, отчитаща световните продажби на автомобили през 2022 г. настъпиха интересни промени. Ако обобщим обема на продажбите на пазарите на 78 страни по света и сравним цифрата с показателите от 2021 г., тогава се вижда, че обемът на продажбите на нови автомобили е намалял с 2 процента до 78.49 милиона единици.

В челната десетка има интересни размествания. Първо и второ място в рейтинга заемат съответно Китай и САЩ. Индия заема третото място. Експлозивният ръст на търсенето (с 24 процента!) в Индия се дължи на голям брой нови и интересни модели на много атрактивни цени.

Именно Индия е най-неочакваната промяна в ТОП-10. Освен това за първи път в историята Индия е класирана на трето място. Япония обикновено беше пазар номер 3, главно поради огромното търсене на достъпни кей автомобили. Японският пазар обаче отдавна спря да расте.

В Бразилия търсенето на нови автомобили е спаднало с 1%, скромен спад предвид този на пазарите в Обединеното кралство и Франция, където продажбите са паднали съответно с 5% и 10%.

Любопитнж и, че повечето пазари в Югоизточна Азия отбелязват ръст. Например Индонезия изпреварва Испания и е 14-ият по големина автомобилен пазар. Всичко това благодарение на появата на местно произведени BEV (електрически превозни средства с батерии) като появата на пазара на Wuling Air EV - най-евтиният и най-продаван електромобил в света. Търсенето на тези автомобили допринася за растежа на пазара.

Китай остава най-големият автомобилен пазар в света, но в челната десетка има интересни размествания


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И Япония ще тръгне нагоре

    1 7 Отговор
    Точно преди малко прочетох че китайците от BYD отварят представителство там и в най-скоро време ще имат стотина представителства на които да продават електромобилите си.

    Да видим дали в Япония не се продават електромобили, защото няма търсене или просто защото никой не им ги предлага, а toyota отпечатва безплатни образователни листовки за училищата в които се се обяснява колко са чисти хибридите в сравнение с ДВГ, но за електромобили дори не се споменава в тези листовки и повечето японци дори не знаят за такава опция.
  • 2 Ти да видиш!

    0 4 Отговор
    "Например Индонезия изпреварва Испания и е 14-ият по големина автомобилен пазар. Всичко това благодарение на появата на местно произведени BEV (електрически превозни средства с батерии) като появата на пазара на Wuling Air EV - най-евтиният и най-продаван електромобил в света. Търсенето на тези автомобили допринася за растежа на пазара."


    Има нещо нередно тук? Според toyota и антиелектриците електромобилите са скъпи и страните от третия свят никога няма да могат да си ги позволят, а ще карат евтини автомобили с ДВГ и хибриди. А сега изведнъж пазара расте, заради ЕВТИНИТЕ електромобили, а в същото време продажбите в Япония спадат.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ти да видиш!":

    Спри да ми дуднеш за електромобили и продай нафтенката.Купи си една евтина китайска въшка ,щом ти харесват.

    Коментиран от #5

  • 4 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ти да видиш!":

    Какво те учудва тлупи? Индия е с 1,4 млд население.В Индонезия с 270 млн са 6 пъти повече от Испания с 47 млн население.В тези бедни страни купуват евтини електрички с 20 км пробег.

    Коментиран от #6

  • 5 Аз да не живея в третия свят

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Та ще си купувам евтин електромобил?

    Обяснявам по друг начин за да схванеш написаното в предишното мнение - прогнозите на toyota че третия свят няма да мине скоро на ток и затова за тях ще произвеждат евтини автомобили с ДВГ през 2030 година, са разбити на пух и прах още през 2023 година. Ръстът на продажби е именно заради евтините електрически автомобили.

    Коментиран от #8, #9

  • 6 Ахааа!

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Тоест признаваш, че там не могат да си позволят нито да си купят нито да зареждат скъпите автомобили с ДВГ, а си купуват евтини електрички?

    Не очаквах да схванеш по-рано от две години и ме изненада приятно! Дано и от toyota схванат!

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ахааа!":

    Класацията е за АВТОМОБИЛИ! В Индия Тата произвежда евтини малолитражни за 2-3 к. долара за местния пазар,тлупи.
  • 8 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Аз да не живея в третия свят":

    Точно в страна от третия свят живеем, личи си по автомобилите втора употреба които ползваме.Ако живееше в бяла държава и печелиш достатъчно, досега да си купил мечтаната Тесла.
    Засега само дрън дрън каш по форумите,тлупи.
  • 9 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Аз да не живея в третия свят":

    Ти да не казваш че това китайче ще го купуват в Япония?
    Не познаваш японците,върли националисти и мразят китайците.

    Коментиран от #10

  • 10 Поживëм увидим

    1 4 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Тази година до няколко месеца започват да отворят представителствата, но за догодина няма да се учудя да продават повече електромобили в япония, отколкото японските компании.

    А като даваш япония за пример за бяла държава, защо и те карат от тези мини автомобилчета, като най-продавания евтин електрически автомобил, който даже е голям по японските стандарти?

    Коментиран от #11

  • 11 Гецата

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Поживëм увидим":

    Виждал ли си японец отблизо?Рядко надхвърлят ръст от 1,50.За тях голям автомобил,за европееца е малък.
    В Япония всичко е маломерно,улици апартаменти коли дрехи.
  • 12 12345

    0 0 Отговор
    Развития запад отчита спад.