Резервните части и по-конкретно тези за каросерията на електрическите автомобили от американската марка се считат за оскъдни в Европа, поради което имат много висока цена и в резултат на това ремонтът на каросерията се оказва много скъп.
Оказва се, че разходите за ремонт на каросерията на автомобили Tesla обикновено са с 61% по-високи от средните за всички марки, макар и значително по-ниски от тези за Porsche (+132% спрямо средните разходи).
До такива изводи стига френската организация SRA (SECURITE et REPARATION AUTOMOBILES - Безопасност и ремонт на автомобили) въз основа на резултатите от анализа на застрахователните разходи през 2021 година.
Както подчертават специалистите от SRA, Tesla има най-високите разходи за ремонт в своите категории. Цената на ремонта на Tesla Model 3 надвишава средната в сегмента с 23%, а тази на Model S - с 41%. А възстановяването на Model X е с 38% по-скъпо, което прави този модел най-скъпият в сегмента SUV-тата, като дори е пред Porsche Cayenne II с 27%.
Една от причините за тази разлика е цената на частите на Tesla. Заради недостига цената на частите на марката Tesla е с 56% по-висока от средната. SRA проследява движението на цените за 196 произведени в САЩ части всяко тримесечие. Разбира се, тези данни са от значение предимно за френския пазар, но те отразяват тенденция, която е присъща на световния пазар на резервни части на автомобили.
Автомобилите Tesla всъщност все още са новост в областта на ремонтите, "базата" от резервни части все още не е толкова голяма, освен това самата компания често променя технологиите за производство на каросериите (например каросерията на кросоувъра Tesla Model Y на американския, китайския и немския монтаж са структурно различни), което значително усложнява работата на производителите и доставчиците на компоненти.