2 Май, 2023 11:07 29 771 32

Деградацията на батериите в електрическите автомобили Tesla надмина всички очаквания

  • tesla-
  • батерии-
  • деградация
Деградацията на батериите в електрическите автомобили Tesla надмина всички очаквания - 1

Tesla публикува нова информация за "живота" на батериите в своите електрически превозни средства. Автомобилният производител твърди, че батериите губят само около 12% от капацитета си след 320 000 км пробег.

Влошаването на работата на батерията, което се изразява в загуба на капацитет и пробег с течение на времето и с увеличаване на пробега, е едно от най-големите притеснения за купувачите на нови електромобили.

Това е важен детайл, който прави електрическите автомобили по-екологични с течение на времето. Колкото по-дълго може да работи батерията, толкова по-рядко ще трябва да се изпращат стари батерии за рециклиране.

Tesla обаче съобщава само за влошаване на "живота" на батериите за Model S и Model X, вероятно защото разполага с дългосрочни данни за тези автомобили. Автомобилният производител обеща да разкрие и данни за новите химикали на батериите, използвани в съвременните ѝ автомобили.

Изданието еlectrek обаче пише, че деградацията на батерията може да варира значително в зависимост от модела на автомобила и батерията. Преди това Electrek анализира подробни данни от хиляди собственици на Tesla, показвайки, че батерията на Tesla от 90 kWh. губи остатъчен капацитет много по-бързо от модела с 85 kWh.

Първите данни за новите автомобили Model 3 и Model Y предполагат загуба на капацитет от около 10% след 160 000 км и 15% след 320 000 км, но всъщност много малко автомобили все още са постигнали този пробег.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Намирисва ми на

    25 4 Отговор

    До коментар #2 от "ННН":

    Антисемитска статия
  • 4 най-доброто

    38 10 Отговор
    ел двигател с динамо и батерии само за стартиране!
  • 5 илиян москов

    55 8 Отговор
    посланието на боса е купете си тесла и ме хванете за дръжката
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    39 5 Отговор
    Колко време издържа батерията на телефона Ви или на колата Ви ❓

    Коментиран от #9, #22

  • 9 жичкаджия

    10 18 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кое е общото между двете батерии?

    Коментиран от #31

  • 10 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":

    Днес почива
  • 11 Гост

    24 9 Отговор
    Тесла втора употреба би си купил само някой мъскиянец.

    Коментиран от #17

  • 12 Тралала

    28 11 Отговор
    Мобиле БГ е пълно с Тесли на по 50к километра, за без пари..Друго не знам.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 Последния Софиянец

    9 19 Отговор
    Ужасен ужасТ за петроджендърите
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    19 36 Отговор

    До коментар #12 от "Тралала":

    Само да те светна , че тези коли нови са били 110-120 000 лева през вече далечните 2014 - 2015 година !! Което значи , че за 8-9 години са загубили ПОД 30 % от стойността си !!!! Колкото кюмбетата губят още като излязат от магазина !! Ако ще да са на 1000 км !!

    Коментиран от #28, #29

  • 17 гост

    13 28 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Всъщност НЯМА непродадена Тесла втора ръка !! Максимум са на пазара 40-50 дни !! Дори силно ударени се купуват и се възстановяват ! Единствените бракувани са тези определени за "тотал щета" от застрахователите и то защото не може да им се възстанови регистрацията , а не защото няма желаещи да ги ремонтират !!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    18 33 Отговор
    Само да напомним , че стандартната гаранция на Тесла е за 20 (двадесет) процента загуба на капацитет за 160 000 км , тоест запазване на 80% от капацитета за този пробег !!! Тоест те надминават и то съществено тази гаранция за ДВА ПЪТИ по-голям пробег и то средно за всички автомобили , тоест тук са включени и голям брой автомобили , които се експлоатират зверски за таксита , служебни коли и т.н. и се зареждат по 2-3 пъти на ден зима и лято на бързо зарядни станции и навъртат по 500-800 км на ден !! Тоест има много Тесла , ползвани като личен автомобил , които са загубили и под 10 % от капацитета си за този пробег , който съответства на над 10 години при нормално ползване !! И могат да изкарат поне още два пъти по толкова през следващите 20 години и пак да имат около 80 % от първоначалния си капацитет !
  • 20 Реститут

    30 10 Отговор
    На кой му пука за батериите на колите с колко % ще намалее след 320К км.Съвременните ДВГ на тези км.са за основен ремонт.Който има да даде 95хилки за тесла дали мисли да я кара 10г?Едва ли.

    Коментиран от #24

  • 21 Ироничен

    18 2 Отговор
    Деградацията на батериите в електрическите автомобили Tesla надмина всички очаквания.
    Но не и моите!
  • 22 Ироничен

    13 5 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Акумулатор на кола ми е издържал до 8 години. 10-годишен е първият ми приличен фотоапарат и още е добре. Телефон над 5 години съм нямал, харизвам ги.
  • 23 Генералът

    21 2 Отговор
    теслата работи на кюмюр
  • 24 Дизела

    16 5 Отговор

    До коментар #20 от "Реститут":

    Ползвам 7 годишен Фолксваген Кади 2,0 Tdi на 730000 км, още върви без ремонт.Първи собственик,купих го нов.

    Коментиран от #27

  • 25 ???

    15 4 Отговор
    Така е защото в Тесла няма нито един квалифициран работник
  • 26 Чарлз Бездарвин

    5 6 Отговор
    Забравили са фактора време и още нещо: Понижаването на капацитета дали означава, че при заряд подаваш едно и също количество електроенергия, а в крайна сметка имаш по-малко за ползване, като капацитет, че то на зарядните станции, които в началото бяха безплатни за реклама, сега вече киловатчасът е левче!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Хайл

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ганюф вашите те търсят да те бият дето блещиш само глупости...пупчиф на.глец,нищо не ти е ясно но дъвчеш като куче,старо 💩 колко аджеба била хубава теслата...деаааа и гло.пендера
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Литии

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "жичкаджия":

    Литият
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.