Китайските автомобилни производители се насочват към европейския автомобилен пазар, където продажбите на електрически превозни средства са нараснали с почти 55%, до приблизително 820 000 единици. през първите седем месеца, което е около 13% от всички продадени нови коли. Силното присъствие на Китай на автомобилното изложение в Мюнхен е потвърждение за това.
Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие са със седалище в Азия, с два пъти повече китайски компании в сравнение с изложението през 2021 г., според Automotive News Europe .
Тази експанзия на китайските производители на електрически автомобили предизвика безпокойство сред представителите на европейската автомобилна индустрия. Те вярват, че китайците ще подкопаят местните производители на автомобили и ще доминират продажбите.
Китайските производители на електрически автомобили са едно поколение пред европейските марки и последните ще трябва да се борят усилено, за да ги настигнат, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.
Изпълнителният директор на BMW Оливър Ципсе заяви в кулоарите на шоуто, че китайските марки представляват "неизбежен риск" за европейските производители на автомобили за масовия пазар. „Пазарният сегмент на евтините автомобили или ще изчезне, или няма да бъде запълнен от европейски производители “, каза шефът на BMW.
В същото време изпълнителният директор на Mercedes-Benz Ола Калениус описа пътя към електрическата мобилност като маратон, в който компанията вече е едва на осмия или деветия километър.
Фабиан Бранд от консултантската компания Oliver Wyman каза за тазгодишното изложение: „Това, което преди беше витрина за германската автомобилна индустрия, за да демонстрира изключително силната си позиция, сега е среща на равни между прогресивни играчи от цял свят, особено от Китай.“