Нито пандемията, нито влошаването на отношенията със САЩ заради Тайван попречиха на Поднебесната империя уверено да увеличи производството на леки автомобили. Китай е произвел 20.7 милиона автомобила през периода януари-октомври, което е абсолютен рекорд спрямо аналогичните периоди през предходните години и с над 20% повече от резултата от предпандемичната 2019 г. В същото време в Европейския съюз и Великобритания, нещата не са толкова "розови": за първите 10 месеца на тази година производството изостава от цифрите от преди четири години с 22.5%, възлизайки на 10.4 милиона единици.
Лидерите в намаляването на автомобилното производство през тази година сред европейските страни са Финландия , където то се срина с 4.5 пъти - до 20 хиляди единици, Словения, която показа спад от 3.3 пъти - до 61.2 хиляди единици, както и Румъния с намаление на производство 2.5 пъти - до 160.3 хиляди единици. В челната петица на антилидерите влизат още Холандия (спад от 2.4 пъти, до 65 хиляди единици) и Франция (1.7 пъти, до 759.3 хиляди единици). Само Белгия успява да увеличи производството, но само със скромните 1% - до 222 хиляди единици.
Събитията от последните четири години оказаха доста болезнено влияние върху динамиката на продажбите на автомобили в европейските страни - резултатът за 10-те месеца на тази година е с 20.22% по-нисък от този през 2019 г. Продажбите на леки автомобили са намалели най-много в Словения (с 33.34%), Австрия (с 29%), Унгария (с 28,33%), Испания (с 24,63%) и Финландия (с 22,88%).
Но Китай уверено увеличава динамиката си: тази година стана рекордна за страната не само в производството, но и в продажбите, които са нараснали с 20% за четири години - до 20.6 милиона единици. Поднебесната империя успя да постигне такива показатели благодарение на обширната си производствена база: според последните налични данни в страната работят 437 фабрики в полза на автомобилната индустрия. Това е почти четири пъти повече от тези в ЕС (80) и Обединеното кралство (36) взети заедно.
Китай също е облагодетелстван и от работна ръка: около 30 милиона души работят там в автомобилната индустрия, което е повече от два пъти от Европа (12.9 милиона души). В същото време в Европа, на фона на влошеното положение с производството на автомобили, се наблюдава намаляване на броя на заетите пряко в тяхното производство - през последните няколко години с 10%.
За влошаващата се ситуация в производствения сектор на ЕС индиректно говори и намаляването на потреблението на въглеводороди в региона. Така, според Международната агенция по енергетика, през януари-август тази година Европа е намалила потреблението на газ в годишно изражение с 15,2%, петрол - с 11,6%, въглища - с 20,5%, уран - с 2,5%. Възобновяемите енергийни източници обаче не компенсират тази загуба – използването им се е увеличило само с 4,5%. В резултат на това производството на електроенергия намалява с 4,7%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мъдрият
10:57 12.12.2023
2 Дааа
11:01 12.12.2023
3 хххх
Коментиран от #7
11:05 12.12.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ляв нежен демократ
11:07 12.12.2023
6 Вълк
11:07 12.12.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Хохо Бохо
11:11 12.12.2023
9 Парниковия ефект е неизбежен
11:15 12.12.2023
10 Хохо Бохо
До коментар #7 от "Жигули":
Умен си и ти личи. Викаш Европа сама ще си изкопае желязо, алуминий, титаний, чугуний, ураний, мад, цинк, газ, нефт и квото се сетиш. Или ще ги получи на ниски цени от братският САЩ? Европа приключи, от мен да го знаеш. Ако неможеш да си преведеш икономическите показатели от последните 2 години питай някой дето разбира, да ти обясни на къде духа вятъра.11:16 12.12.2023
11 ЩО ЛИ КИТЙСКИТЕ КОЛИ
Коментиран от #12
11:18 12.12.2023
12 Хохо Бохо
До коментар #11 от "ЩО ЛИ КИТЙСКИТЕ КОЛИ":
Нарича се протекционизъм. Налагат се хиляди мита, такси и пречки за да не стъпят на европейският пазар. Помниш ли кво стана с европейските марки телефони, когато китайските дойдоха? Ми изчезнаха. Същото ще стане и с европейските автомобили, особенно с електрическите им моделиКоментиран от #19
11:23 12.12.2023
13 Хохо Бохо
Коментиран от #18
11:27 12.12.2023
14 Прав
11:31 12.12.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Кадир
11:42 12.12.2023
17 ЕВРОСИМПАТИЗАНТ
Коментиран от #30
11:54 12.12.2023
18 НЕЩО НЕ ГИ ВИЖДАМ
До коментар #13 от "Хохо Бохо":
Китайските таралясници по пътищата на ЕС ....що ли????Коментиран от #27
12:24 12.12.2023
19 СТИГА БЕ
До коментар #12 от "Хохо Бохо":
Протекционизъм има и за японските коли.....пък са залели ЕС......12:25 12.12.2023
20 Урсуза фон дер лайнен дьо миндерчен llкл
Не ни евава санкциите!!!
Трябваше вече да е умрял, а Русията да се е разпаднала!!!
Защо не кара по план??? Нашият план???
12:40 12.12.2023
21 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡
Чиста енергия, био земеделие, туризъм (Европа има какво да показва), IT и високи технологии, луксозни стоки (Дом Периньон, Ролекс), коли на ток (да не опушват старите градове и кypoртите) - това е бъдещето за Европа.
Коментиран от #23, #28
13:16 12.12.2023
22 Да не се чудите
14:07 12.12.2023
23 Ммм
До коментар #21 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":
Ужас. Къде ви пълнят главите с глупост.15:19 12.12.2023
24 Читател
21:27 12.12.2023
25 Теню
09:06 13.12.2023
26 паси предателят.
17:20 13.12.2023
27 БАЙО
До коментар #18 от "НЕЩО НЕ ГИ ВИЖДАМ":
Щото ако видиш китайските коли в Европа никога повече няма да видиш германски коли камили европейскиКоментиран от #31
21:23 13.12.2023
28 Мечока
До коментар #21 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":
Много вярно,за целта са тръгнали към еко коли от по една и две конски сими21:25 13.12.2023
29 Браво
09:16 14.12.2023
30 Работно време
До коментар #17 от "ЕВРОСИМПАТИЗАНТ":
Както чета в Интернет, в Китай работната седмица легално е 44 часа. Но, в много технологични компании се работи 6 дена х 12 часа, 72 часа на седмица. Заплаща се допълнително. Уж не било легално, но се практикува масово. В резултат има голямо производство, а Китайците имат високо даплащане. Я, предложи на Европейците да работят по 72 часа седмично, дори и с високо заплащане? Ще се намерят такива хора, но профсъюзите и законовите регулатори ще съсипят фирмата за отрицателно време.09:27 14.12.2023
31 Я кажи ти
До коментар #27 от "БАЙО":
каква китайска кола кара ТИ и с каква Европейска я сравни!???Аз имам опит с LynkCo…далеч е…
20:01 14.12.2023
32 числата са най красноречиви
21:50 18.12.2023
33 20% изоставане като начало
Китай работи и върви напред , а Европа затъва и се превръща в болният човек на света .
И коментари от типа ,,китайски таралясник,, показва само пълно невежеството по темата.
23:57 18.12.2023