Отидете към основна версия

51 489 50

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

  • renault-
  • clio-
  • lpg-
  • агу

Обновеният френски хечбек вече се предлага и с фабрична газова уредба

Renault Clio с фабрична система за задвижване на пропан-бутан се очертава като един от шампионите по икономичност, тъй като предлага най-изгодния и ефективен транспорт, във време, когато цените на бензина и дизела продължават да галопират в посока нагоре. Това са първоначалните ни впечатления от новото предложение на базара у нас Clio LPG.

Социалната и икономическа ситуация доведе до повишаване на цените на всички стоки, включително горивата , което рязко повиши разходите за ежедневно пътуване с автомобил и точно тук "на помощ" идва новото Clio с фабрична АГУ.

Напоследък забелязваме голям скок в цената на бензина и дизела, а този на, втечнения нефтен газ (LPG) също се покачва, но с доста по-бавни темпове, в резултат на което имаме средна цена от под 1.20 лв. за литър. Ценовата разлика между пропан-бутан и конвенционалните горива си остава фрапантна, накланяйки везната за избор на най-икономично гориво още повече към пропан-бутан.

Втечненият нефтен газ (LPG) е много силна алтернатива на конвенционалните горива , като Renault инвестира стабилно и последователно, повече от 10 години, в тази технология. В допълнение, и новото Clio се предлага във вариант dual fuel (LPG), което, според нас е един от оптималните варианти за нов икономичен автомобил.

Renault обнови двугоривната версия на Clio с малки промени в двигателя 1000 TCe и шестстепенната механична скоростна кутия . Този двугоривен (в случая) двигател le'e произвежда 100 к.с. и 170 Нм въртящ момент на газ.

Според Renault промените са осигурили по-добри експлоатационни характеристики за ежедневното градско пътуване, тъй като диапазонът на производителност е увеличен в сравнение с предходния модел с АГУ.

Също така специфичният 3-цилиндров турбо двигател на Renault е проектиран от самото начало да бъде съвместим с фабричната LPG система , работата му е доста рафинирана и не прави разлика в динамиката, независимо дали се движите на газ или на бензин. Единствено консумацията на газ е малко по-висока, но предвид цената на пропан бутана по бензиностанциите, това няма никакво значение.

Автомобилът се движи еднакво добре и на газ, и на бензин, смяната между горивата и почти незабележима, а предвид двата резервоара - за газ и за бензин, тази кола може да измине над 1000 километра без презареждане. Бутилката за пропан бутан е монтирана на мястото на резервната гума, вентилът за зареждане в общия отвор точно до "гърлото" на резервоара и само един дискретен превключвател отдясно на водача може да подскаже, че това е двугоривния вариант на Clio.

Когато колата се движи на пропан бутан, на приборите пред водача се изписва консумация и наличие в резервоара на това гориво, а когато преминете на бензин - показанията се сменят. С други думи фабричната газова уредба има доста предимства, а у нас, като изключим аналогичните предложения на Dacia, няма друга марка, която да предлага сола с фабрична АГУ на пропан бутан.

Що се отнася до качествата на обновеното Clio като цяло, то сега няма да им обърнем внимание, защото ви разказахме за тях подробно още в края на юли. Ако сте пропуснали първите тестове на новото Clio, можете да ги видите ТУК.

В заключение по отношение на модернизираното Clio LPG ще изтъкнем две причини - ниската цена на пътуването, когато се използва LPG (съответният резервоар се намира на мястото на резерва и събира 32 литра, като е изработен от високоякостна стомана и има много предпазни клапани) и значително по-ниската цена спрямо аналогичния на вид хибрид.

Иначе, резервоарът за бензин е с капацитет 39л, а средният разход, който отчете бордкомпютъра след теста ни бе 5,6 л. бензин/100 км и 7,8 л. пропан-бутан/100 км, като двата резервоара, както вече споменахме, осигуряват общ пробег от над 1000 км. С цената на пропан-бутан от 1.20 лева, Clio покрива 100 км за малко под 10 лева, което означава, че всеки километър пътуване струва по-малко от 10 ст.

Освен това мрежата за доставки на LPG у нас е гъста , което прави модела още по-привлекателен за очите и джоба на тези, които дават приоритет на ниските разходи за гориво, където и да се намират. А и новото Clio TCe 100 LPG струва у нас 41 490 лв с ДДС - цена с почти 5 000 лв. по-ниска от тази на хибрида.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 49 гласа.

Свързани новини