Renault Clio с фабрична система за задвижване на пропан-бутан се очертава като един от шампионите по икономичност, тъй като предлага най-изгодния и ефективен транспорт, във време, когато цените на бензина и дизела продължават да галопират в посока нагоре. Това са първоначалните ни впечатления от новото предложение на базара у нас Clio LPG.
Социалната и икономическа ситуация доведе до повишаване на цените на всички стоки, включително горивата , което рязко повиши разходите за ежедневно пътуване с автомобил и точно тук "на помощ" идва новото Clio с фабрична АГУ.
Напоследък забелязваме голям скок в цената на бензина и дизела, а този на, втечнения нефтен газ (LPG) също се покачва, но с доста по-бавни темпове, в резултат на което имаме средна цена от под 1.20 лв. за литър. Ценовата разлика между пропан-бутан и конвенционалните горива си остава фрапантна, накланяйки везната за избор на най-икономично гориво още повече към пропан-бутан.
Втечненият нефтен газ (LPG) е много силна алтернатива на конвенционалните горива , като Renault инвестира стабилно и последователно, повече от 10 години, в тази технология. В допълнение, и новото Clio се предлага във вариант dual fuel (LPG), което, според нас е един от оптималните варианти за нов икономичен автомобил.
Renault обнови двугоривната версия на Clio с малки промени в двигателя 1000 TCe и шестстепенната механична скоростна кутия . Този двугоривен (в случая) двигател le'e произвежда 100 к.с. и 170 Нм въртящ момент на газ.
Според Renault промените са осигурили по-добри експлоатационни характеристики за ежедневното градско пътуване, тъй като диапазонът на производителност е увеличен в сравнение с предходния модел с АГУ.
Също така специфичният 3-цилиндров турбо двигател на Renault е проектиран от самото начало да бъде съвместим с фабричната LPG система , работата му е доста рафинирана и не прави разлика в динамиката, независимо дали се движите на газ или на бензин. Единствено консумацията на газ е малко по-висока, но предвид цената на пропан бутана по бензиностанциите, това няма никакво значение.
Автомобилът се движи еднакво добре и на газ, и на бензин, смяната между горивата и почти незабележима, а предвид двата резервоара - за газ и за бензин, тази кола може да измине над 1000 километра без презареждане. Бутилката за пропан бутан е монтирана на мястото на резервната гума, вентилът за зареждане в общия отвор точно до "гърлото" на резервоара и само един дискретен превключвател отдясно на водача може да подскаже, че това е двугоривния вариант на Clio.
Когато колата се движи на пропан бутан, на приборите пред водача се изписва консумация и наличие в резервоара на това гориво, а когато преминете на бензин - показанията се сменят. С други думи фабричната газова уредба има доста предимства, а у нас, като изключим аналогичните предложения на Dacia, няма друга марка, която да предлага сола с фабрична АГУ на пропан бутан.
Що се отнася до качествата на обновеното Clio като цяло, то сега няма да им обърнем внимание, защото ви разказахме за тях подробно още в края на юли. Ако сте пропуснали първите тестове на новото Clio, можете да ги видите ТУК.
В заключение по отношение на модернизираното Clio LPG ще изтъкнем две причини - ниската цена на пътуването, когато се използва LPG (съответният резервоар се намира на мястото на резерва и събира 32 литра, като е изработен от високоякостна стомана и има много предпазни клапани) и значително по-ниската цена спрямо аналогичния на вид хибрид.
Иначе, резервоарът за бензин е с капацитет 39л, а средният разход, който отчете бордкомпютъра след теста ни бе 5,6 л. бензин/100 км и 7,8 л. пропан-бутан/100 км, като двата резервоара, както вече споменахме, осигуряват общ пробег от над 1000 км. С цената на пропан-бутан от 1.20 лева, Clio покрива 100 км за малко под 10 лева, което означава, че всеки километър пътуване струва по-малко от 10 ст.
Освен това мрежата за доставки на LPG у нас е гъста , което прави модела още по-привлекателен за очите и джоба на тези, които дават приоритет на ниските разходи за гориво, където и да се намират. А и новото Clio TCe 100 LPG струва у нас 41 490 лв с ДДС - цена с почти 5 000 лв. по-ниска от тази на хибрида.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Данчо
10:41 05.10.2023
2 Марио
Коментиран от #11, #20
10:42 05.10.2023
3 Ами
Коментиран от #5, #6, #10
10:44 05.10.2023
4 гост
10:47 05.10.2023
5 запознат
До коментар #3 от "Ами":
Спрей за 80-100 км10:48 05.10.2023
6 Име
До коментар #3 от "Ами":
Почти никоя нова кола няма резерна гума.Относно клиото на газ - силно одобрявам
10:56 05.10.2023
7 ГТЕ
11:05 05.10.2023
8 Иво
Да си знаете че няма резервна гума!
11:07 05.10.2023
9 Слави
11:07 05.10.2023
10 Иво
До коментар #3 от "Ами":
Няма .........и крик няма.Има пяна+компресорче.
Същото е и в Дачия-Джогер
11:09 05.10.2023
11 дрфтгъхуй
До коментар #2 от "Марио":
Обяснявам за какво ти е хибрид:Да си кара жена ти спокойно и кротко автоматика в града при НАПЪЛНО РЕАЛЕН разход от 4/100 бензин- лично направих 350км. в града с Джогър хибрид и разхода беше 4,5/100... Целта е да НЕ изпълняваш по 50 пъти упражнението "съединител=> 1-ва=> съединител=> 2-ра=> съединител, спирачка, стоп на място"... И това само за 2 км. и 3 светофара...
Този клас коли са стриктно градски- да водиш децата на училище, да ходиш на работа и до магазина и за тях е идеално да са хибридни... НИКОГА не бих спестил 5000лв. за да карам в града кола с ръчни скорости...
Не че бих си купил такова недоразумение като ренде или неудачия, но принципа е важен
Коментиран от #12, #13
11:31 05.10.2023
12 Неразбиращ
До коментар #11 от "дрфтгъхуй":
И какво би си купил? Гледам разбираш ги, сигурно ще впечатлиш всички с мнението си - какво би си купил за 40к ново? И аз не съм ги карал, нито Клио , нито Jogger, ама не разбирам как го измисли , че не стават?Коментиран от #15
11:50 05.10.2023
13 Така е
До коментар #11 от "дрфтгъхуй":
Добре обяснено. Да добавя, че в момента Ярис хибрид базов, бял е 42х.лева с10г. гаранция. За тези които живеят в минали векове е трудно да им се обясни разликата.11:59 05.10.2023
14 Луди, луди жаби
А извинявам се - баба Хонда няма таблети по таблото! Затова може би не е честно да ги сравняваме, защото, нали, много е важно какъв ти е таблета и "инфотеймънта" в колата, а не разходите за използването ѝ за ПРЕДВИЖВАНЕ.
Коментиран от #16, #46
12:10 05.10.2023
15 дрфтгъхуй
До коментар #12 от "Неразбиращ":
За 40к ново от магазина каквото и да е винаги ще е компромис... Ако ще са 40к и гоним максимум икономия- взимаш Клио-то... Ако искаш и нормална като обем кола взимаш Джогър- там и под 40к ще слезе цената...Ако решиш, че икономията на гориво не ти е №1 приоритет- споменатият Ярис хибрид за 42к или Клио-то за към 46к... Или Джогър хибрид за 50к... И получаваш разход с 50% по-вече като пари спрямо колите на газ и удобството на автоматика в града където основно се карат въшките като Клио и Ярис...
Аз лично отдавна спрях с икономиите от към разход- искам си лукса и комфорта и си плащам... Ако днес трябваше да взимам кола за ежедневните ми нужди (сравнително евтина за да не ме е яд ако стане нещо и с всичко което искам) бих взел един Донгфенг М4- изненадващо комфортен автомобил с лично постиган разход под 9/100 градско и 5,3/100 извън града... Само дето е големичко за в града
Коментиран от #21
13:32 05.10.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Край
14:05 05.10.2023
19 Той
Числата за продажбите по сегменти и изчезването на модели като Форд Фиеста са показателни за мен, че баш народът си решава, че такива коли "не му харесват" и сме свидетели на последните мохикани от изчезващ вид.
Коментиран от #23
14:48 05.10.2023
20 ВикиЛексъсОсло
До коментар #2 от "Марио":
Хибрида на Клио модел 2024г. е 140 коня 4 л.....Клио 2024 г. на фабрична газ е точно 100 коня. Тоест хибридно-бензиновото Клио е 40 коня по-мощно! И най-важното...хибридното Клио от новия модел изминава вече 25 км. само на батерии! А крайният разход при движение 50 км градско + 50 км извънградско със настъпване на 95 км в час е 4.7 литра А95 в реални условия с трима възрастни! ....за сравнение с газовото Клио разхода е 5.7 литра А95 и доста по-флегматично ускорение извънграда като се наложи изпреварване на газовия Клио....хибрида има много по-голям НМ.- и дърпа много добре за капак и крайният разход в лева на 100 км. е много по-добре от газовото Клио!Коментиран от #22
15:04 05.10.2023
21 ВикиЛексъсОсло
До коментар #15 от "дрфтгъхуй":
Джгогър на газ версия на оброрудване Екстрийм с доплащане за навигация и черен/червен/оранжев металик удря 40 000 лв. с ддс!15:16 05.10.2023
22 12345
До коментар #20 от "ВикиЛексъсОсло":
Абсолютно сте права, хибридното Клио е по-добър избор, но също така и минимум от 5000 до 13000 лева по-скъпо.16:25 05.10.2023
23 Баш Батка
До коментар #19 от "Той":
Q7 2005-та 3D - реве за скорости, турбина и дюзи ама батко е продал нивата и идва на софията с 7 на 100 дизел и 2 на 100 масло. Задължително чип и ДПФ и маниак ако знаИш ко праи на трИета и в дерето..17:10 05.10.2023
24 Дизел Фен
19:15 05.10.2023
25 Сандеро
Коментиран от #28
19:19 05.10.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Френски таралясник
20:30 05.10.2023
28 ВикиЛексъсОсло
До коментар #25 от "Сандеро":
Само че вдигнаха цените на Дачия от септември. Спряха Логан - Докер и МЦВ! От септември Сандеро и Сандеро Степуей вече са само 3 цл. 0.9 л. 90 коня бензин - 100 коня газ прпан и трети последен вариант бензин 110 коня 3 цл. - и Сандеро Степуей 2021-2023-2024г. вече е смъкнат на 154 см без пътници и 152 см. с двама пътника отзад ....за разлика от предния модел 2017-2019 който беше 160 см....вече високи Дачия са Джогър 165 см. и Дъстър 170 см. със 17 цола - изглежда се уплашиха от компанията майка Рено че старото Сандеро Степуей 2017-8г. със 160 см. височина е колкото Кашкай 2017-8 г. и не е добре това.20:41 05.10.2023
29 НЕ БЛАГОДАРЯ
Коментиран от #30
20:42 05.10.2023
30 Провери пак
До коментар #29 от "НЕ БЛАГОДАРЯ":
1-литровия двигател на Рено вграждан в Рено/Дачия е с многоточково впръскване. 3-цилиндров е да, но няма да има проблемите на двигателите с директно впръскване, като например натрупването на въглеродни отлагания.21:43 05.10.2023
31 Хахохи
Иначе сега бих си купил Кия Спортидж за около 50к
23:36 05.10.2023
32 Вальоо
Коментиран от #33
01:31 06.10.2023
33 Мен друго ме вълнува
До коментар #32 от "Вальоо":
Как се справя с 2-ма възрастни, 2 деца и пълен багажник извън града? Как набира в такива условия между 80 и 120? Ясно е, че ще може да поддържа 120-140 на магистрала, но как изпреварва ТИР на 2-лентов път?Коментиран от #34, #36, #37, #47
06:55 06.10.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 То хубаво, ама...
09:43 06.10.2023
36 Вальоо
До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":
На трета, 6000 оборота и си най-отпред. Няма нужда да я жалиш.09:45 06.10.2023
37 Ами
До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":
Със сигурност върви повече от 1.8 125 коня атмосферен бензин.15:08 06.10.2023
38 Е46ца
Коментиран от #39
16:08 06.10.2023
39 Дфен
До коментар #38 от "Е46ца":
Много си забавен намери ми Дачия или Клио на 5 години и за 5 хиляди и си купувам веднага.19:39 06.10.2023
40 Анонимен
23:14 06.10.2023
41 Тъпанари
23:17 06.10.2023
42 ЯКО БОЙ
23:20 06.10.2023
43 Практически
08:43 07.10.2023
44 Иван маринов
11:45 07.10.2023
45 Знайко
За 45000 лв ще си купиш и кола и мотор и атв и ще ти останат за лодка и колесар!
Излагация на квадрат- това е морално остаряла концепция отпреди 10 години.
16:18 08.10.2023
46 Знайко
До коментар #14 от "Луди, луди жаби":
Баба хонда е малко над 1000 кг, а това нещо е сигурно към 1200кг.Оттам идва НЕнапредъка, брат.
Хонда имат V-tec от 20 години!
Прелюд от 1984 имаше завиване на задния мост с 10%.
2000 кубука мотор и нереално завиване, летиш с 200 с краката напред, полулегнал и всички копчалъци са ти на върха на пръстите!
Който иска да прочете и за NSX модела, но преди това да седне!
16:23 08.10.2023
47 Колега,
До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":
сериозно си объркал автомобила с този пример!15:54 09.10.2023
48 Ехаааа
09:56 01.12.2023
49 фен
10:22 01.12.2023
50 Я па я !
17:54 30.10.2024