Преди около две години морският свят беше разтърсен от потъването на товарния кораб Felicity Ace в Атлантическия океан - събитие, предизвикано от пожар на борда. Адът погълна повече от 3900 превозни средства по пътя си, оставяйки след себе си следи от разрушения и финансови сътресения. Сега, след това бедствие, Volkswagen Group се оказва въвлечена в правна сага, изправена пред ужасяващата перспектива на два съдебни процеса, търсещи отговорност за катастрофата.
В тези съдебни битки, които от известно време са надвиснали над автомобилния гигант, се твърди, че пожарът, опустошил Felicity Ace, е бил предизвикан не от друг, а от електромобил Porsche, който се е намирал в товарния му отсек. Едно от тези дела, заведено в Щутгарт, се отличава със състав от ищци, включително Mitsui OSK Lines, операторът на злополучния кораб, и Allianz, известен застраховател, който е добре запознат с рисковете, присъщи на морския транспорт.
Тази правна одисея обаче не е лишена от сложност. Подаденият в Щутгарт иск, въпреки че е започнал преди повече от година, е в правен застой, а напредъкът му е възпрепятстван от очакването на преговори за посредничество, предназначени за неговия партньор в Брунсуик. Междувременно в правните среди се шушука, че ако не се постигне приятелско решение чрез медиация, спящата правна машина ще се съживи отново, като изтласка двата иска за съдебното произнасяне.
В разгара на тази правна буря Volkswagen Group остава стоически, признавайки съществуването на исковете, без да дава повече коментари. Същността на оплакванията на страните по делото се състои в твърдението им, че литиево-йонна батерия, за която се твърди, че е принадлежала на модел на Porsche - вероятно Taycan - е била запалителният катализатор, отговорен за катастрофалния пожар. Освен това в исковете се твърди, че Volkswagen, в качеството си на пазител на тези електрически превозни средства, е пропуснал да уведоми заинтересованите страни за съпътстващите рискове и необходимите мерки за безопасност, свързани с тяхното транспортиране.
И все пак, докато се развива съдебната сага, съдебната система все още не е разгледала исковете по същество, тъй като е възпрепятствана от спорния въпрос за обезпечението. Докато заинтересованите страни не успеят да съгласуват различните си оценки на изискваните обезпечения, колелата на правосъдието ще останат заклещени в бюрократично блато, а крайното решение на тези правни спорове ще бъде недостижимо.
След катастрофата с Felicity Ace финансовите загуби, нанесени на Volkswagen Group, са зашеметяващи, като според оценките загубите възлизат на зашеметяващите 155 милиона долара. Въпреки това, сред морето от финансова разруха, се появява лъч на утеха за засегнатите клиенти, тъй като много от тях са заменили автомобилите си с любезното съдействие на изпадналия в затруднение автомобилен гигант. Сред жертвите са емблематичните модели Lamborghini Aventador Ultimae, както и приблизително 1800 автомобила Audi.
Автомобили, които не са от групата на Volkswagen, като например Honda Prelude SiR от 1996 г., предназначена за американския бряг, остават незаменени, напомняйки за капризите на съдбата. Товарният отсек на Felicity Ace е превозвал още коли като Land Rover Santana от 1977 г., BMW 750i от 2007 г., Ford Mustang от 2015 г. и Mini Countryman от 2019 г.