Отидете към основна версия

2 126 4

Jaguar убива всичко, което не е SUV

  • jaguar-
  • xe-
  • xf-
  • f-type-
  • производство

XE, XF и F-Type ще бъдат спрени от производство след няколко месеца

Jaguar се подготвя за значителна промяна в стратегията си, тъй като иска да се сбогува с моделите XE , XF и F-Type , отбелязвайки края на една ера за своите седани и своя водещ спортен автомобил. Според motor1, с предстоящото спиране на трите модела, продуктовата гама на Jaguar ще претърпи радикална трансформация, преминавайки към гама само от SUV-та. I -Pace, E-Pace и F-Pace ще станат единствените предложения на марката за 2024 г., отразявайки развиващите се предпочитания на потребителите към превозните средства с по-полезно предназначение.

Въпреки че ентусиастите все още могат да закупят XE или XF

Производството на тези модели е ограничено до предварително определени спецификации през последните седмици, което изключва възможностите за персонализиране. Джо Еберхард, главен изпълнителен директор на северноамериканското подразделение на Jaguar, разкри стратегическото пренасочване пред Road & Track, потвърждавайки, че въпреки че производството на по-голямата част от настоящите модели на Jaguar приключва през юни, те ще останат достъпни за покупка за определен период.

„По-голямата част от нашите продукти спират производството през юни, но ще бъдат в продажба още дълго време“, казва Еберхард пред американското издание. „Ще имаме производствен график, който ни позволява да имаме непрекъснато снабдяване с превозни средства, докато не дойдат новите автомобили... Опитваме се да го направим така, че да имаме достатъчно обем, преди да се появят новите продукти. Дали ще бъде толкова перфектно планирането, ще видим - може би ще разпродадем леките коли по-бързо или може би ще отнеме малко повече време, за да продадем текущия инвентар. Но планът е да спрем настоящото продуктово портфолио и след това да пуснем нови модели.”

Междувременно Jaguar Land Rover потвърди пред Autocar прекратяването на производството на автомобили в своя завод в Castle Bromwich

Това ще се случи от юни, въпреки че продължителността на доставките за съществуващите модели остава несигурна. Фабриката, позата в историята като бивш център за производство на самолети от военно време, е синоним на Jaguar от придобиването ѝ през 1977 г. През годините тя е допринесла за създаването на известни модели като XK, XJ и S-Type. Първоначално предназначени за производството на електрическия XJ, плановете бяха променени през 2021 г., пренасочвайки бъдещите EV начинания на Jaguar към алтернативни места.

„Очевидно е, че не искаме да изоставим никого, особено след като марката има такава история, но наистина идва момент, в който просто трябва да се съсредоточим върху бъдещето. Не мога да ви кажа точно какъв процент от настоящите собственици на Jaguar ще оставим зад гърба си.

Очевидно, предвид позиционирането на марката и превозните средства, ще загубим някои клиенти.

Трудно е да се вземе такова решение, но марките трябва да бъдат фокусирани и да решат каква е тяхната цел. Просто знаехме, че не искаме да бъдем още една масова луксозна марка, това не е нещо, което е в съответствие с философията на Jaguar“, уточнява Еберхард.

Докато 2024 г. изглежда като преходна година за автомобилния производител само с по-стари модели в продажба, нахлуването на Jaguar в сегмента на електрическите превозни средства, планирано да започне през 2025 г., е това, за което компанията се готви. EV инвазията ще започне с въвеждането на електрически четириместен GT автомобил с мощност 600 к.с. , като прави паралели с уважавани конкуренти като Porsche Taycan. Следващият, който ще пристигне, ще бъде луксозен SUV, напомнящ на Bentley Bentayga с грандиозен луксозен салон, всички изградени върху специалната платформа JEA , която е различна от тази на съществуващите модели на марката.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини