Отидете към основна версия

10 849 46

Защо трябва да избягваме китайски коли: Европейците се оплакват от трудности при ремонта на китайските автомобили

  • китайски автомобили-
  • ремонт-
  • застраховане-
  • европа

Застрахователните компании отказват да ги застраховат, а сервизите не знаят как да ги ремонтират

Застрахователите отказват да застраховат китайски коли в Европа заради трудности с ремонти. Както пише изданието Auto Express, много често китайски коли се описват като „тотал щета“ за всякакви дреболии, докато моделите на американски или европейски марки с подобни повреди се ремонтират лесно. Марките от Китай страдат от хроничен недостиг на резервни части. Но още по-проблемна е липсата на ясни инструкции за ремонтите им.

Купувачите на китайски автомобили в Европа са изправени пред неочакван проблем: местните застрахователни компании отказват да подпишат договори или налагат изключително високи застрахователни премии. Застрахователите са отблъснати от проблеми с доставката на резервни части, но още повече от липсата на ясни инструкции за ремонт. Ной-честите случаи към момента са с автомобил, продаващ се и у нас. Става дума за GWM Ora 03 - компактен градски автомобил, за който няма необходимите части за ремонт.

Европейският пазар на автомобилно застраховане, както пише Auto Express, предполага, че всички ремонти ще бъдат извършени според стандартите на производителя. За повечето китайски модели обаче няма елементарни описания как и какво се прави в даден случай. В самия Китай те не са необходими, тъй като проблемът е частично решен от ниската цена на труда. Например при страничен удар се сменят всички панели, но в Европа това просто ще е нерентабилно и колата ще бъде обявена за "тотал щета".

И такива проблеми съществуват не само сред китайските марки, които наскоро навлязоха на европейския пазар, но дори и сред традиционно британския MG, който е собственост на китайския концерн SAIC от 2005 г. При някои от моделите му не е ясно как се прави реглаж, докато при други е трудно да се намерят резервни части. Новите играчи обаче все още се учат от грешките на своите предшественици. Omoda, която предстои да стъпи на европейския пазар с кросоувъра 5 , реши първо да разговаря с представители на сервизни центрове и застрахователни компании. В резултат на това компанията разработи логистичен план, който включва постоянна наличност на резервни батерии и наличност на други части в рамките на 48 часа.

Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 37 гласа.

Свързани новини