22 Април, 2024 11:23 6 257 28

ADAC: Китайските автомобили вече са наравно с конкуренцията

  • китайски автомобили-
  • качество-
  • европа-
  • adac

Силно нарастващ пазарен дял, особено за електрически автомобили

ADAC: Китайските автомобили вече са наравно с конкуренцията - 1

Автомобилите от китайски производители стават все по-популярни в Европа. Техният пазарен дял рязко нарасна през последните години, особено в сегмента на електрическите автомобили. Почти девет процента от акумулаторните електрически превозни средства в Германия идват от Nio, BYD и MG. „Затова е още по-важно за нас да следим еднакво внимателно тези нови марки – било то в рамките на Euro NCAP или нашите собствени тестове за защита на потребителите“, подчертава президентът на ADAC Technology Карстен Шулце, който също ще постави темата в дневния ред на предстоящото общо събрание на клуба (4 май 2024 г. в Бремен).

Резултатите от ADAC Autotest за 13 модела от последните три години рисуват ясна картина: китайските автомобили са сериозни конкуренти и убеждават в много от тестовите категории. С две изключения, всички автомобили постигат пет от пет звезди в краш теста на Euro NCAP. Дори в т.нар. "лосов тест", в който се проверява поведението на безопасност и по-специално правилното функциониране на ESP, китайските кандидати не показват никакви слабости.

Много автомобили от европейски производители постигат по-лоши резултати. Експертите на ADAC също отличиха най-вече доброто качество на материалите и квалифицираната изработка на каросерията и интериора. „Нашите тестове показват: китайските производители наваксаха значително през последните години и вече могат да се мерят с традиционните европейски марки“, казва президентът на ADAC Technology Шулце.

Клубът обаче отчита един повтарящ се недостатък в асистиращите системи. Системите за разпознаване на пътни знаци, поддържане на лентата и дистанция често работят ненадеждно при китайските коли. Тук европейските производители се възползват от своя десетилетен опит с тези изключително сложни системи. Можете обаче да видите колко бързо китайските производители реагират на критиките: в по-новите модели на Nio, например, системите вече са значително подобрени.

Китайските модели почти винаги подбиват европейските производители по отношение на цената, често с няколко хиляди евро. Но кола с ниска покупна цена може по-късно да се окаже по-скъпа, например поради неочаквано висока загуба на стойност или разходи за ремонт. Освен това дилърската мрежа понякога не е толкова добра, колкото тази на установената конкуренция. Докато BYD, Maxus и MG имат широка база, не е ясно как останалите ще доставят нови коли. Към момента китайските производители често си сътрудничат с доставчици като ATU и Euromaster за поддръжка и ремонт. Тук Nio използва собствен подход, който, подобно на Tesla, разчита на собствени партньори.

Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в ADAC Technology Center в Ландсберг, противоречи на образа, който често се предава в медиите за „наводняване на европейския пазар“: „Измерено чрез общите продажби, китайските автомобили в момента представляват по-малко от два процента в Германия ." Границата между европейските и китайските производители обаче вече не е толкова ясна, колкото беше преди няколко десетилетия. BMW и Citroën, например, произвеждат някои от моделите си изцяло в Китай, а марката Smart е лансирана отново в съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    29 1 Отговор
    Учат се! Много бързо!

    Коментиран от #14

  • 2 Вервайте ми!

    11 17 Отговор
    От европейските автомобили,само Мерцедес конкурира китайските автомобили!

    Коментиран от #12

  • 3 Пежото 🇨🇵

    12 25 Отговор
    Нямат бъдеще в ЕС. Заради високите мита са скъпи колкото европейските. Нямат същата сервизна мрежа, представителства. Непознати марки никой не рискува.

    Относно електричките, всички европейци чакат новото Пежо е3008 и Рено 5.

    Коментиран от #8

  • 4 карчи

    23 6 Отговор
    Ами нормално, европейските свалиха качеството, а китайските го повишиха и някак си се поизравниха да не кажем, че и годините крадене на иновации от световните производители също си казват своето😉
  • 5 тъй шъй

    7 8 Отговор
    Те вече са наравно и с цените. А да се обобщава за всички китайски, не е умно. Тези, които са по-качествени са с цени като европейски, японски или корейски. А някои с година залежават на пристанищата в Северно море.

    Коментиран от #7

  • 6 нео

    20 2 Отговор
    Преди да си взема моята кола (втора ръка ,бензин) , започнах да правя проучване за модела който търся , колко струва от магазина . Какво установих ? В америка тази кола (японска ) струва около 25 000 долара ,чисто нова , в останалия свят горе-долу толкова .В България тази кола струва над 50 000 долара

    Коментиран от #9, #10

  • 7 Пилот на Ферари

    19 3 Отговор

    До коментар #5 от "тъй шъй":

    Къде точно залежават , че да отидем да си купим ?
    А иначе залежали Фолксвагени има в щатите . И залежават още от дизелгейт . Вече и с трева са обрасли .
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Тая същата кола

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "нео":

    в Дания ще струва още повече.
    Заради всякакви данъци с които я товарят.
  • 10 Едно Поло в България струва

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "нео":

    42000, в Дания струва 62000.
    Яко дране пада в ЕС.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 вседрфтгъхуи

    11 8 Отговор

    До коментар #2 от "Вервайте ми!":

    Оптимист... Взимаш един Май(тенае)бах по избор за €200 000+, слагаш го до китаец за €85-90 000, сравняваш ВСИЧКО ОТ-ДО и ти гарантирам, че повече НЯМА ДА ДОБЛИЖИШ онова немско лаѝно...

    Лично съм го изпълнявал упражнението при дилъра на Май(тенае)бах в Пекин- човека потъна в земята от срам като чу как "върховният Мерцедес" скърца като 30 годишна Лада, а китаеца не издава и звук... И упорито не искаше да отговори дали всичката кожа в колата е естествена- накрая се оказа, че няма и половината кожа е истинска... Не е особен проблем, но за кола струваща 3 пъти по-малко- като давам €200 000++ за кола е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО всичката кожа да е естествена... Желателно- от топките на син кит...

    Коментиран от #13, #18

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Така е

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Учат се бързо, но ще им трябват още 8-10 години за да изравнят качеството с европейското. Даже и скъпите китайски коли трбва да доработят:
    - окачването, много е "дървено" и усещаш всяка нравност по пътя, даже и малка такава.
    - обезшумяване на купето, вътре е доста шумно и все пак не караш Ферари за да се радваш на звука.
    - електрониката, масово при температури под -5/-10 оС електрониката се бъгва.
    - закрепването на елементите от интериора, например седалката вибрира по 5 см и се тресе като в стара ГАЗ-ка ако никой не е седнал на нея.

    Коментиран от #15

  • 15 Китайски ганстер

    12 6 Отговор

    До коментар #14 от "Така е":

    Карам Dongfeng T5 EVO Forthing и нищо от това което сте написал не е вярно. Колата е супер пъргава, безшумна, окачването е супер, качеството на изработка е отлично. Нямам забележки, вие китайска кола даже на снимка не сте виждал, камо ли да сте карал. Не ви обиждам, съдя по написаното от вас. Факти, не ме трийте.

    Коментиран от #17

  • 16 Митев

    5 0 Отговор
    Да го наречем "поръчкова журналистика", пазарната икономика е в застой.....
  • 17 Хайде да

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Китайски ганстер":

    направим сравнение на живо със среден клас европейска кола на 2 години…и после да напишем резултата тук….карал съм LynkCo хибрид….
  • 18 Грейтол

    2 6 Отговор

    До коментар #12 от "вседрфтгъхуи":

    Мерцедес и всички други!

    Коментиран от #19

  • 19 Тод

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Грейтол":

    Е-Е-Ех....спомени!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Бай той Толстой

    1 0 Отговор
    Ще доубият европейските производители на автомобили.После ще ни продават те.А ние какво ще им предложим в замяна?Суровини нямаме,музика и изкуство нямаме,икономика да не говорим.Може да им напечатване евро.Или да си подмием задните части и да се хванем за палците.
  • 28 сдфс

    0 1 Отговор
    За европейските незнам, но нямат никакъв шанс да доближат японските и дори корейските автомобили като качество на изработка. Това, че европейците сами си скапаха производството на автомобили няма отношение към надеждността на новопрълнали се Тесла, грейт уол. То си е казано - залагай на добре утвърдените производители и имаш по-голям шанс при днешните евтинджоси. Не примерно на колата на Xiaomi. то е все едно да си вземеш телефон Mitsubishi или телевизор BMW. Все пак си има фирми специалисти все още.