8 Март, 2024 10:08 10 762 46

Защо трябва да избягваме китайски коли: Европейците се оплакват от трудности при ремонта на китайските автомобили

  • китайски автомобили-
  • ремонт-
  • застраховане-
  • европа

Застрахователните компании отказват да ги застраховат, а сервизите не знаят как да ги ремонтират

Защо трябва да избягваме китайски коли: Европейците се оплакват от трудности при ремонта на китайските автомобили - 1

Застрахователите отказват да застраховат китайски коли в Европа заради трудности с ремонти. Както пише изданието Auto Express, много често китайски коли се описват като „тотал щета“ за всякакви дреболии, докато моделите на американски или европейски марки с подобни повреди се ремонтират лесно. Марките от Китай страдат от хроничен недостиг на резервни части. Но още по-проблемна е липсата на ясни инструкции за ремонтите им.

Купувачите на китайски автомобили в Европа са изправени пред неочакван проблем: местните застрахователни компании отказват да подпишат договори или налагат изключително високи застрахователни премии. Застрахователите са отблъснати от проблеми с доставката на резервни части, но още повече от липсата на ясни инструкции за ремонт. Ной-честите случаи към момента са с автомобил, продаващ се и у нас. Става дума за GWM Ora 03 - компактен градски автомобил, за който няма необходимите части за ремонт.

Европейският пазар на автомобилно застраховане, както пише Auto Express, предполага, че всички ремонти ще бъдат извършени според стандартите на производителя. За повечето китайски модели обаче няма елементарни описания как и какво се прави в даден случай. В самия Китай те не са необходими, тъй като проблемът е частично решен от ниската цена на труда. Например при страничен удар се сменят всички панели, но в Европа това просто ще е нерентабилно и колата ще бъде обявена за "тотал щета".

И такива проблеми съществуват не само сред китайските марки, които наскоро навлязоха на европейския пазар, но дори и сред традиционно британския MG, който е собственост на китайския концерн SAIC от 2005 г. При някои от моделите му не е ясно как се прави реглаж, докато при други е трудно да се намерят резервни части. Новите играчи обаче все още се учат от грешките на своите предшественици. Omoda, която предстои да стъпи на европейския пазар с кросоувъра 5 , реши първо да разговаря с представители на сервизни центрове и застрахователни компании. В резултат на това компанията разработи логистичен план, който включва постоянна наличност на резервни батерии и наличност на други части в рамките на 48 часа.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    85 23 Отговор
    Защото са по-евтини и по-хубави от европейските!
    А трябва да се продават скъпите европейски боклуци
  • 2 Бонев

    79 17 Отговор
    С поръчкови статии не може да спреш по конкурентна стока. С измамата наречена зелена сделка икономиката в ЕС полека, лека умре.
  • 3 Мъжа на урсула

    56 14 Отговор
    Путин е виновен - страхурайте се
    Китайците са виновни - страхувайте се
    Страх тресе колективно-запад-нало--не-къ па ни те

    Коментиран от #9

  • 4 НАБЛЮДАТЕЛ

    71 6 Отговор
    Започнаха опорките. Преди 30 години така се смеехме на корейските па я ги виж сега. С две думи купувайте прескъпо защото ще ви е лесно да го ремонтирате още по-скъпо. Ще поживеем и ще видим дали е такъв проблем китайската кола
  • 5 Човек

    20 61 Отговор
    За сериозно нещо като автомобил е несериозно да се купува китайски боклук. Максимум хладилник или климатик.

    Коментиран от #10, #17

  • 6 Китайска кола

    47 2 Отговор
    да няма резервни части? Отворете алито и гледайте десетки страници с предложения. Опс, ама това не са наши търговци и парите отиват другаде

    Коментиран от #8

  • 7 тъй шъй

    15 38 Отговор
    Идването на китайски коли се чака от няколко десетилетия. И сега няма да дойдат, защото са некачествени като повечето стоки произвеждани от китайски марки. Странно е как не се разбира, че едно е да си фабриката на света и произвеждаш за истински марки, друго е собсвено производство.
  • 8 Механик

    20 21 Отговор

    До коментар #6 от "Китайска кола":

    Ти виждал ли си истинска сервизна документация? При китайчетата липсва. Липсва и сервизна логистична верига. Гаранционни коли не се ремонтират с части от Алиекспрес.

    Коментиран от #19, #22, #35

  • 9 Дааа

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мъжа на урсула":

    А от другаря Ким, направо се изпускат гащите!
  • 10 Или вибратор нали?

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Човек":

    Някой да е доволен.
  • 11 Пежо

    25 0 Отговор
    Всички вносители, и на европейски марки имат проблеми с наличието на резерви части.Хората изплащат лизинг, не могат да работят с колата си, заради лошо качество и повреди.И ги принуждават да чакат части понякога повече от 2-3 седмици.Може да се помисли за регламент, ако се бави ремонт заради липса на части за гаранционнен автомобил, да са задължени да осигуряват заместващ такъв

    Коментиран от #25

  • 12 Пилот на Ферари

    21 0 Отговор
    Това са пълни глупости . Имаше закон още преди 20 години - когато продаваш такова нещо , трябва да подсигуриш части за 10 години напред . Май самите европейци не го спазват това .
    И другото което са си го казали - трудът тук е скъп и е нерентабилно . Ми то най рентабилно тук е една бака КИТ и боя .
  • 13 Русофил

    5 22 Отговор
    Купувай те си само руски и китайски бахлуци,предпочитам да ходя пеш

    Коментиран от #15

  • 14 факуса

    15 0 Отговор
    щот са евтини, а сервизите и другите не могат да оправят

    Коментиран от #16

  • 15 мамул

    21 4 Отговор

    До коментар #13 от "Русофил":

    Че ходи пеш бе , кой те спира . Защото и велосипедите и тротинетките са пак китайски . Ние предпочитаме нов Китайски евтин автомобил , а не 15 годишен стар таралясник на същата цена .

    Коментиран от #46

  • 16 да бе

    16 0 Отговор

    До коментар #14 от "факуса":

    Че то кой сервиз вече прави нещо . Като оня от новините с новия автомобил и каското , дето му взели 18 бона за ремонт и накрая пак нищо .
  • 17 а ти като сериозен човек

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "Човек":

    Си купуваш 20 годишен дарак на който поверяваш сигурността на семейството си ?
  • 18 новото си е ново

    23 1 Отговор
    Имаше един стар лаф - Трабант да е , нов да е . Друго си е ти да му махнеш найлоните на седалките .
  • 19 каква документация

    19 0 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    До преди десет години като си купиш телевизор , вътре имаше схема на телевизора . Но това не значи че трябва да си го поправяш сам .
    Сега всичката документация отива в сервиза сключил договор с дилъра доставчик на тия автомобили .
  • 20 Прахосничество

    10 0 Отговор
    То пък кой ремонтира телефони и таблети със или без колела, независимо чие производство са? "Ядеш и хвърляш" е моделът на употреба при тези стоки.
  • 21 интересно

    17 0 Отговор
    А за автомобилите произведени в Ловеч , как има части и сервизи ? То Европейците какво ли вече ремонтират ? В Европа такава дейност няма . Там телевизори , компютри , телефони , хладилници .... като им свърши гаранцията и на боклука . Нашите ходят и ги събират от там и ги мъкнат тук за ремонта .
    При автомобилите също . Всеки втори в автокъщата е докаран ударен и се прави тук .
  • 22 Не бе пич

    24 1 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    От как си купих китайче 2.4 газ бензин не могат в сервизО да ме мамят с китайски части.................
  • 23 мумията джо

    25 3 Отговор
    Има още хора които не могат да различат , истината, лъжата и Пропагандата.? Това е Пропаганда- промиване на човешките мозъци с дезинформация и лъжи . Защото Западните коли почти всички ползват батериите на Китай и много от компонентите и една част от Европейските коли там се произвеждат. Излича ,че Китайските коли сякаш от друга планета идват, за тях нищо не се знае и за първи път човечеството се запознава с тях ---истината ,че трябва да платите 2-3 пъти повече за "цивилизованите и демократичните " Европейски коли . Докато при ДВГ имаха много опит в автомобилната индустрия повече от 100 години и бяха технологически напред. Но при ел. колите Китайските са по- добре както технологически така и------ цените им са много по ниски..

    Коментиран от #27

  • 24 реплика

    14 4 Отговор
    Защото Тесла е цвете за мирисане ,затова избягвайте китаиците

    Коментиран от #38

  • 25 ПЕЖО

    14 1 Отговор

    До коментар #11 от "Пежо":

    В Пежо на цариградско направо са трагедия откъм части и майстори.
  • 26 Васил

    4 12 Отговор
    За Китайските бракми не се надявайте на части като минат две години части йок на пудрени сапунерки които даже и гаранцията не могат да покрият без ремонти.
  • 27 О, нрави

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "мумията джо":

    О санкта симплиситас. На теория изказването за хубавите и евтини китайски стоки звучи чудесно. На практика разликата между лошите и скъпи европейско-американски стоки и чисто китайските такива си проличава, когато нещо се обърка. А то винаги се обърква. Дали ще пропадне при някое предварително тестване, дали ще има проблем при производството, дали някой компонент трябва да се подмени, постоянно има нещо, което не е съвсем, както би трябвало да е.

    Накратко, когато неминуемото настъпи, китайците като цяло най-често са на принципа, "абе, може и така" и замитат проблема или закърпват положението. При лошите западняци не е точно така. Харчат се доста повече пари и време да се проучи и коригира "проблемът". И крайният резултат е "консистентност", която е жизнено важна за всяко начинание, т.е. "нещото" винаги и във всички случаи да е едно и също. И тези неща ги говоря от първа ръка, което едва ли ще ми повярваш.

    Коментиран от #45

  • 28 Пари на вятъра

    7 11 Отговор
    Китайски боклуци не купувам.

    Коментиран от #30, #31

  • 29 незнайко

    19 2 Отговор
    Браво бе ! Китайците могат да го произведат а европейците даже не могат да го ремонтират ! Голяма трагедия ! Майсторите които не могат да ходят на курсове в Китай ! За разлика от ТЪПИТЕ европейци българските майстори не се оплакват !!!
  • 30 незнайко

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пари на вятъра":

    От какво устройство написа поста си ???

    Коментиран от #32

  • 31 Пежо

    20 4 Отговор

    До коментар #28 от "Пари на вятъра":

    Пиша от китайски лаптоп Леново, имам тел Шао ми.Качеството е високо, много съм доволен.Преди 15 години Нокиа беше на върха, ама май всичко се променя...Китайците още не са постигнали наяй-доброто при автомобилите, но до 8-10 години ще са недостижими.Който робува на стереотипи, ще пати

    Коментиран от #33

  • 32 Пари на вятъра

    5 7 Отговор

    До коментар #30 от "незнайко":

    Сони,никога китайски боклук.
  • 33 Пари на вятъра

    6 8 Отговор

    До коментар #31 от "Пежо":

    Това си е твой проблем,евтиния китайски боклук накрая излиза скъпо.

    Коментиран от #43

  • 34 То пък застрахователите

    12 0 Отговор
    плащат реални обезщетения за други автомобили? Плащам каско от 15 г за различни автомобили при един и същи застраховател и след завеждане на една единствена щета миналата година, застраховката с 250 лв нагоре за тази, защото съм предявил щета.
  • 35 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Точно монтьорите като теб по сервизите мамите най много хората, затова и се напъваш
  • 36 Аман от такива майстори и сервизи

    7 3 Отговор
    Ако наистина съществуват сервизи, които ремонтират като четат "инструкции за ремонт" , направо да затварят и да приключват с мъките си по-бързо. А механиците им да си хвърлят дипломите от ссср дълбоко в морето.

    Такива аматьори-читатели с книжки с упътване в ръце не могат една крушка и на велосипед да сменят

    Коментиран от #44

  • 37 дядо поп

    12 0 Отговор
    Най са си добри китайските коли , защото всички части са им оригинални!
  • 38 тесла

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "реплика":

    също са китайски!
  • 39 Николай II

    1 10 Отговор
    Уважаеми "коментатори", скъпи тъпаци, в европейските автомобили има вложен и български труд.
    Айде вместо заплата от 1500 лева за българина, който произвежда части за европейските коли, да му дадем 150 лева както е в Китай. И така европейските коли ще станат конкурентни на китайските. Никой от "коментаторите" не разбират от икономика. Това е учи, даже дават диплома за това. "Аз знам, че нищо не знам", а вие?

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 "коментатор"

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Николай II":

    В Руzия съм, в руzия съм....
  • 43 Да бе

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пари на вятъра":

    Е от 10 години съм с Шайоми. Повреди нула. Кога точно ще излезе сйъпо - на 25тата година ли? Кажи да знаем
  • 44 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Аман от такива майстори и сервизи":

    Ела смени фар на G30 без да си чел нищо. Ама искам след монтажа да обясниш на коата че има нов фар. Без да си чел нищо.
  • 45 Архитектор

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "О, нрави":

    Латинските мъдрости не създават достоверност на субективно мнение
    Идиотските клишета и обобщения на зомбираната представа за света от рода на и вменявана на китайците- "абе може и така", също не създават такава достоверност, както и голословните изхвърляния на мнима компетентност, предполагаща лично и задълбочено познаване на китайския манталитет и култура, както и пряко наблюдение на процесите им по създаване на каквото и да е. наблюдение
  • 46 Хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "мамул":

    Но най вероятно караш германски Баварец на около 20 години, докато разправяш какво предпочиташ