Застрахователите отказват да застраховат китайски коли в Европа заради трудности с ремонти. Както пише изданието Auto Express, много често китайски коли се описват като „тотал щета“ за всякакви дреболии, докато моделите на американски или европейски марки с подобни повреди се ремонтират лесно. Марките от Китай страдат от хроничен недостиг на резервни части. Но още по-проблемна е липсата на ясни инструкции за ремонтите им.
Купувачите на китайски автомобили в Европа са изправени пред неочакван проблем: местните застрахователни компании отказват да подпишат договори или налагат изключително високи застрахователни премии. Застрахователите са отблъснати от проблеми с доставката на резервни части, но още повече от липсата на ясни инструкции за ремонт. Ной-честите случаи към момента са с автомобил, продаващ се и у нас. Става дума за GWM Ora 03 - компактен градски автомобил, за който няма необходимите части за ремонт.
Европейският пазар на автомобилно застраховане, както пише Auto Express, предполага, че всички ремонти ще бъдат извършени според стандартите на производителя. За повечето китайски модели обаче няма елементарни описания как и какво се прави в даден случай. В самия Китай те не са необходими, тъй като проблемът е частично решен от ниската цена на труда. Например при страничен удар се сменят всички панели, но в Европа това просто ще е нерентабилно и колата ще бъде обявена за "тотал щета".
И такива проблеми съществуват не само сред китайските марки, които наскоро навлязоха на европейския пазар, но дори и сред традиционно британския MG, който е собственост на китайския концерн SAIC от 2005 г. При някои от моделите му не е ясно как се прави реглаж, докато при други е трудно да се намерят резервни части. Новите играчи обаче все още се учат от грешките на своите предшественици. Omoda, която предстои да стъпи на европейския пазар с кросоувъра 5 , реши първо да разговаря с представители на сервизни центрове и застрахователни компании. В резултат на това компанията разработи логистичен план, който включва постоянна наличност на резервни батерии и наличност на други части в рамките на 48 часа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
А трябва да се продават скъпите европейски боклуци
10:13 08.03.2024
2 Бонев
10:16 08.03.2024
3 Мъжа на урсула
Китайците са виновни - страхувайте се
Страх тресе колективно-запад-нало--не-къ па ни те
Коментиран от #9
10:16 08.03.2024
4 НАБЛЮДАТЕЛ
10:19 08.03.2024
5 Човек
Коментиран от #10, #17
10:27 08.03.2024
6 Китайска кола
Коментиран от #8
10:31 08.03.2024
7 тъй шъй
10:44 08.03.2024
8 Механик
До коментар #6 от "Китайска кола":
Ти виждал ли си истинска сервизна документация? При китайчетата липсва. Липсва и сервизна логистична верига. Гаранционни коли не се ремонтират с части от Алиекспрес.Коментиран от #19, #22, #35
10:48 08.03.2024
9 Дааа
До коментар #3 от "Мъжа на урсула":
А от другаря Ким, направо се изпускат гащите!11:09 08.03.2024
10 Или вибратор нали?
До коментар #5 от "Човек":
Някой да е доволен.11:22 08.03.2024
11 Пежо
Коментиран от #25
11:29 08.03.2024
12 Пилот на Ферари
И другото което са си го казали - трудът тук е скъп и е нерентабилно . Ми то най рентабилно тук е една бака КИТ и боя .
11:42 08.03.2024
13 Русофил
Коментиран от #15
11:42 08.03.2024
14 факуса
Коментиран от #16
11:46 08.03.2024
15 мамул
До коментар #13 от "Русофил":
Че ходи пеш бе , кой те спира . Защото и велосипедите и тротинетките са пак китайски . Ние предпочитаме нов Китайски евтин автомобил , а не 15 годишен стар таралясник на същата цена .Коментиран от #46
11:46 08.03.2024
16 да бе
До коментар #14 от "факуса":
Че то кой сервиз вече прави нещо . Като оня от новините с новия автомобил и каското , дето му взели 18 бона за ремонт и накрая пак нищо .11:48 08.03.2024
17 а ти като сериозен човек
До коментар #5 от "Човек":
Си купуваш 20 годишен дарак на който поверяваш сигурността на семейството си ?11:50 08.03.2024
18 новото си е ново
11:51 08.03.2024
19 каква документация
До коментар #8 от "Механик":
До преди десет години като си купиш телевизор , вътре имаше схема на телевизора . Но това не значи че трябва да си го поправяш сам .Сега всичката документация отива в сервиза сключил договор с дилъра доставчик на тия автомобили .
11:53 08.03.2024
20 Прахосничество
12:02 08.03.2024
21 интересно
При автомобилите също . Всеки втори в автокъщата е докаран ударен и се прави тук .
12:07 08.03.2024
22 Не бе пич
До коментар #8 от "Механик":
От как си купих китайче 2.4 газ бензин не могат в сервизО да ме мамят с китайски части.................12:14 08.03.2024
23 мумията джо
Коментиран от #27
12:37 08.03.2024
24 реплика
Коментиран от #38
13:31 08.03.2024
25 ПЕЖО
До коментар #11 от "Пежо":
В Пежо на цариградско направо са трагедия откъм части и майстори.13:34 08.03.2024
26 Васил
13:35 08.03.2024
27 О, нрави
До коментар #23 от "мумията джо":
О санкта симплиситас. На теория изказването за хубавите и евтини китайски стоки звучи чудесно. На практика разликата между лошите и скъпи европейско-американски стоки и чисто китайските такива си проличава, когато нещо се обърка. А то винаги се обърква. Дали ще пропадне при някое предварително тестване, дали ще има проблем при производството, дали някой компонент трябва да се подмени, постоянно има нещо, което не е съвсем, както би трябвало да е.Накратко, когато неминуемото настъпи, китайците като цяло най-често са на принципа, "абе, може и така" и замитат проблема или закърпват положението. При лошите западняци не е точно така. Харчат се доста повече пари и време да се проучи и коригира "проблемът". И крайният резултат е "консистентност", която е жизнено важна за всяко начинание, т.е. "нещото" винаги и във всички случаи да е едно и също. И тези неща ги говоря от първа ръка, което едва ли ще ми повярваш.
Коментиран от #45
14:55 08.03.2024
28 Пари на вятъра
Коментиран от #30, #31
15:46 08.03.2024
29 незнайко
16:18 08.03.2024
30 незнайко
До коментар #28 от "Пари на вятъра":
От какво устройство написа поста си ???Коментиран от #32
16:19 08.03.2024
31 Пежо
До коментар #28 от "Пари на вятъра":
Пиша от китайски лаптоп Леново, имам тел Шао ми.Качеството е високо, много съм доволен.Преди 15 години Нокиа беше на върха, ама май всичко се променя...Китайците още не са постигнали наяй-доброто при автомобилите, но до 8-10 години ще са недостижими.Който робува на стереотипи, ще патиКоментиран от #33
17:04 08.03.2024
32 Пари на вятъра
До коментар #30 от "незнайко":
Сони,никога китайски боклук.17:19 08.03.2024
33 Пари на вятъра
До коментар #31 от "Пежо":
Това си е твой проблем,евтиния китайски боклук накрая излиза скъпо.Коментиран от #43
17:22 08.03.2024
34 То пък застрахователите
17:39 08.03.2024
35 Гост
До коментар #8 от "Механик":
Точно монтьорите като теб по сервизите мамите най много хората, затова и се напъваш23:28 08.03.2024
36 Аман от такива майстори и сервизи
Такива аматьори-читатели с книжки с упътване в ръце не могат една крушка и на велосипед да сменят
Коментиран от #44
04:56 09.03.2024
37 дядо поп
09:40 09.03.2024
38 тесла
До коментар #24 от "реплика":
също са китайски!10:08 09.03.2024
39 Николай II
Айде вместо заплата от 1500 лева за българина, който произвежда части за европейските коли, да му дадем 150 лева както е в Китай. И така европейските коли ще станат конкурентни на китайските. Никой от "коментаторите" не разбират от икономика. Това е учи, даже дават диплома за това. "Аз знам, че нищо не знам", а вие?
Коментиран от #42
10:45 09.03.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 "коментатор"
До коментар #39 от "Николай II":
В Руzия съм, в руzия съм....22:50 10.03.2024
43 Да бе
До коментар #33 от "Пари на вятъра":
Е от 10 години съм с Шайоми. Повреди нула. Кога точно ще излезе сйъпо - на 25тата година ли? Кажи да знаем06:49 13.03.2024
44 Хаха
До коментар #36 от "Аман от такива майстори и сервизи":
Ела смени фар на G30 без да си чел нищо. Ама искам след монтажа да обясниш на коата че има нов фар. Без да си чел нищо.06:51 13.03.2024
45 Архитектор
До коментар #27 от "О, нрави":
Латинските мъдрости не създават достоверност на субективно мнениеИдиотските клишета и обобщения на зомбираната представа за света от рода на и вменявана на китайците- "абе може и така", също не създават такава достоверност, както и голословните изхвърляния на мнима компетентност, предполагаща лично и задълбочено познаване на китайския манталитет и култура, както и пряко наблюдение на процесите им по създаване на каквото и да е. наблюдение
11:21 10.04.2024
46 Хахахаха
До коментар #15 от "мамул":
Но най вероятно караш германски Баварец на около 20 години, докато разправяш какво предпочиташ22:28 22.04.2024