Отидете към основна версия

106 954 35

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

  • torres-
  • evx-
  • kgm-
  • ssangyong-
  • тест

Бившият SsangYong вече се казва KGM, а моделът, който ви показваме е Torres EVX

Турция, Истанбул. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Повечето от вас помнят всъдеходите на корейската марка SsangYong, които в близкото минало бяха доста популярни у нас, основно с модела си Rexton. От края на 2022 година обаче контролният пакет на SsangYong (62%) стана собственост на корпорацията KG Group, която се зае да върне позабравения имидж на тези автомобили. Те вече са под новата марка KGM, но логото на SsangYong е запазено, а първият модел, който новата марка налага на европейския пазар е Torres.

Този SUV се предлага и у нас, като интересното е, че го има, както с ДВГ, така и с хибриден силов тракт, а и изцяло електрически. От KGM направиха силно представяне пред всички водещи европейски автомобилни медии, като избраха изцяло електрическата версия. Екип на mobile.bg бе на мястото на събитието, откъдето ви разказваме за това, което ни направи впечатление от първата кола на новата стара марка у нас. Ето и впечатленията ни.

Torres е автомобилът, избран да въведе новата марка KGM на европейския пазар и въпреки някои дребни недостатъци, електрическият модел показва обнадеждаващи признаци... Електрическият кросоувър на тази възродена марка, ни впечатли с отлично пространство в салона и с щедри списъци с оборудване. За всеки е ясно, че съвсем не е лесно да ремонтираш цяла автомобилна компания, но точно това се опитва да направи KGM с марката, известна преди като SsangYong. Старт на процеса дава смяната на името, но същинското начало е сега с пристигането на първия изцяло нов модел, лансиран под новата марка.

Екстериор

Torres не е нито малка кола, нито изтънчена. Компанията казва, че иска да „гради върху наследството на SsangYong“ и разбира се, първото ѝ ново предложение е SUV с дължина 4.7 метра (това е по-дълго както от Nissan X-Trail, така и Skoda Kodiaq, и двата седемместни) . Ако пък го сравним с моделите на SsangYong, то този е проектиран да се нареди между Korando и Rexton (и двата все още се продават като част от ребрандираното портфолио на KGM).

От гледна точка на дизайна, Torres е малко смесица от влияния, с подобни на Jeep вертикални решетки отпред и отчетлив полъх на Range Rover в начина, по който задните светлини се извиват около ъгъла на вратата на багажника. Но въпреки тези дизайнерски сходства, автомобилът определено има свое, собствено лице и привлича погледите. Изглежда мускулест и достатъчно внушителен на фона на предимно скучните и до болка уеднаквени преки конкуренти.

KGM твърди, че Torres е базиран на нова платформа, въпреки че работата по колата е започнала преди компанията да поеме Ssangyong, така че е ясно, че базата просто е модернизирана, но е свързана със старата архитектура на Korando. Така или иначе хубавото е, че платформата е направена така, че да побере различни задвижвания и моделът се лансира с избор между двигател с вътрешно горене или чисто електричество.

Двигател и ходови характеристики

Изцяло електрическата версия, която тествахме е обозначена като Torres EVX и ще се появи при българските дилъри съвсем скоро - най-вероятно още преди началото на лятото. Това, с което ни изненада приятно този автомобил, като изключим интересната външност, е т.нар. технологичен пълнеж. Автомобилът е оборудван с „ Blade батерия“, произведена от BYD , която е с капацитет 73kWh и осигурява пробег с едно зареждане от порядъка на 460 километра.

За електромобил, колата съвсем не е тежка, като чистата маса е под два тона (1940 кг.) Нискоразположената батерия под пода осигурява и нисък общ център на тежестта, което прави иначе високия кросоувър, сравнително стабилен. Крен в завоите се усеща, но това е заради по-меките настройки на окачването. Що се отнася до динамиката, тя не е умопомрачаваща, но е напълно в нормите за такъв автомобил.

Torres EVX се задвижва от един електромотор (също дело на новите законодатели при електромобилите BYD) с мощност 207 конски сили, който разполага с отличен максимален въртящ момент от 334 Нм. Всичко това позволява уверено ускорение от място, като до отметката 100 км/ч, колата достига за 8.1 секунда. Разходът, който показа бордкомпютъра, по време на нашето тестово шофиране бе малко над 22 kWh, което можем да определим като "златната среда". С други думи колата не е нито много икономична, нито много "лакома".

@mobile.bg_official Запознайте с новата стара марка у нас #ssangyong #torres #kgm #kg #mobilebg #carsofbulgaria ♬ original sound - mobile.bg

Интериор

KGM залага на опростена гама в интериора, която може да се определи по-скоро, като стилна и изчистена. Голям общ екран пред водача и над централната конзола и никакви физически бутони. Това, според нас, е и един от основните недостатъци на модела, но в негово оправдание ще кажем, че много от съвременните електромобили (включително Tesla и VW) правят същата грешка. Друг проблем, свързан обаче най-вероятно с т.нар. предсерийни образци, които карахме, е разбърканото меню в мултимедията, което предполагаме, че ще бъде оправено още с първия ъпдейт.

Иначе пространството вътре е огромно, седалките са и големи, и ергономични, а използваемото багажно пространство е 703 литра. Отопляеми предни седалки и волан, безключов достъп, предни и задни сензори за паркиране, 12.3-инчова информационно-развлекателна система с Android Auto и Apple CarPlay свързаност, двузонов климатроник и круиз контрол са още от приятните изненади, които открихме в KGM Torres evx.

Повдигнатата кабина на Torres и по-конкретно високото разположение на водача предоставя завладяваща гледка към пътя отпред, а острите ръбове на масивния екстериорен стил означават, че това е лесно за маневриране превозно средство, въпреки размера му. Уредите са информативни и отлично видими от мястото на водача. Както вече споменахме, таблото е доминирано от чифт 12.5-инчови дисплеи, интегрирани в един чист панел, който съчетава информационно-развлекателната система и инструментите. И макар първоначалните "бъгове" в системата, не може да се отрече, че дисплеите са достатъчно ясни и системата работи сравнително бързо.

Поглеждайки отвъд дигиталните технологии, можем спокойно да кажем, че салонът определено се усеща, сякаш има място за седем пътника, въпреки че Torres се придържа твърдо към конфигурацията с пет места. Има много място за четирима възрастни с голямо пространство за краката, коленете и главите на втория ред.

Цени

Все още не са известни цените за България, но по непотвърдени данни този автомобил ще бъде по-евтин от преките си конкуренти у нас, а първоначалното ни впечатление е, че не им отстъпва по никакъв друг начин.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 125 гласа.

Свързани новини