Прероденият офроуд авантюрист Ford Bronco вече се предлага и в Европа, а екипът ни направи обстоен тест драйв на тази европейска версия, като голяма част от него премина извън асфалта. Първоначалните ни впечатления са повече от отлични що се отнася до проходимост, но колата, като всяка друга, си има и своите недостатъци. Ето и как видяхме новото Bronco на Ford.
Откакто Ford Bronco беше представен за американския пазар, Европа жадува за този ретро-модерен съперник на Jeep Wrangler. Докато най-накрая в началото на 2023 г. Ford потвърди, че ще пусне Bronco на някои европейски пазари, сред които за щастие е и българският. Ощетени са англичаните, защото от Ford заявиха, че към момента няма да правят версия с обратен волан, но нас това пряко съвсем не ни вълнува.
Европа получава две версии с четири врати - Outer Banks и най-добрата хардкор офроуд спецификация Badlands. И двата варианта са оборудвани с 2.7-литров V6 бензинов двигател, разполагащ с мощност от 335 конски сили. Още в началото трябва да кажем, че такава покупка съвсем не е рационална, но пък колата изглежда страхотно и с нея ще стигнете навсякъде.
Екстериор
Като се има предвид колко SUV-та вече са над петметровата граница, Ford Bronco е почти среден по размер. С дължина 4.8 м и широчина 1.9 м колата е сравнително компактна отвън, но широка отвътре. това се дължи на почти правоъгълните форми, от което може би страда обтекаемостта, но не и динамиката. Автомобилът може да добие коренно различен вид, тъй като и вратите, и покривът се свалят.
Последният може да е подвижен мек или твърд и дори вратата на багажника се отваря настрани. Jeep продава повече от 200 000 Wrangler-а годишно, така че е разбираемо защо Ford пуска силно име в този клас. Но не само името е силно. Bronco е кола, създадена за приключения и определено можем да кажем, че що се отнася до качество на сваляемите панели и до цялостен дизайн, то според нас Bronco превъзхожда прекия си конкурент.
Интериор
Отвътре Bronco изглежда като автентична, здрава, но и комфортна кола. Позицията за шофиране е стабилна, с властна (разбирай от високо) гледка навън, подчертана от своеобразните дръжки на капака. Те служат за закрепване на каяк, поставен на покрива, или за монтиране на стоманени въжета, които да отместват клоните от пътя.
Ергономията е салона е отлична, при това за всички места, не само за това на водача. Има отделни масивни контроли за отопление и вентилация, както и аудио бутони, водоустойчиви на вид гумирани превключватели, плюс скромен сензорен екран и конфигурируем пакет с цифрови инструменти (чиито циферблати според нас можеха да бъдат по-кръгли и по-ясни). Но не това е акцентът в тази кола.
Иначе в салона има достатъчно място за главите, мрежести джобове за съхранение във вратите, които са проектиране неслучайно за да се предотврати дрънкането на нещата в тях. Отпред мястото е предостатъчно, а на втория ред двама високи възрастни също се чувстват добре, като единствения минус е, че при по-изтеглени назад предни седалки, пространството за краката отзад е леко компрометирано.
Европейското Bronco е с четири врати има 471-литров багажник, който е практичен и с прави форми. Странично отварящата се врата на багажника с половин височина, не е от най-практичните решения, но отделно отваряемото задно стъкло компенсира този недостатък и през него можете лесно да хвърлите по-леки неща в багажника, който е изцяло тапициран с гума.
Не само това, но има и „плъзгащ се товарен под“, който издърпвате изпод пода на багажника, за да създадете своеобразна пейка отзад. Симпатичен и наистина полезен аксесоар, ако ще пътувате с Bronco в отдалечени райони, където местата за сядане са или в колата, или на земята.
Двигател и ходови характеристики
2.7-литровият мотор е истинска класика. Отличен звук и в същото време лесен за модулиране - тоест и има много реакция, когато я поискате, и ускорява колата от място до 100 км/ч за 6.7 секунди. Не че Bronco по някакъв начин е кола за драг, но с този мотор със сигурност няма да усетите липса на тяга. По-важното е, че максималният въртящ момент идва при много ниски обороти, което е брилянтно решение за тежки условия извън пътя.
10-степенната автоматична скоростна кутия е достатъчно плавна, но на планински асфалтов път водачът може да се почувства, че трансмисията има толкова много съотношения, че сменя предавките по-често, отколкото е нужно. Превключването обаче, както казахме, е много плавно а при висока скорост (магистрална) оборотите остават сравнително ниски и моторът е безшумен и същевременно динамичен. Това, което ни изненада е, че и в града, и на магистрала Bronco се държи прекрасно. Тоест може да се ползва за всекидневна кола.
Но всъщност истинската му сила е извън асфалта. Едва ли някой се съмнява относно утилитарния характер на Bronco. Ако искате супер изискан луксозен SUV, то ориентирайте се към Range Rover, например. Bronco е нещо съвсем друго. Това е различен вид 4x4, забавен и приключенчески всъдеход с 850 мм дълбочина на газене и ъгли на атака от порядъка на 30 градуса. Клиренсът на колата също е впечатляващ - 261 мм. Така конструиран, бъдете сигурни (ние го изпитахме), че Bronco със сигурност ще отиде - в разумни граници - където искате да отиде. И ще се забавлявате много, докато го правите.
Bronco има средно претеглено кормилно управление, което се усеща положително, с онова приятно, естествено поемане на теглото на колата и реакция, което Ford винаги прави много добре - независимо от типа превозно средство. Всъщност Bronco се справя с нещата на пътя с повече изтънченост, отколкото можете да си представите. Разбира се, има почти нулев наклон на ветроупорното стъкло и повдигнато окачване, но това определено е много по-добра кола за движение по асфалтовите пътища от Wrangler.
Що се отнася до офроуд възможности обаче, то Bronco не отстъпва на никой от конкурентите си. Както при повечето съвременни 4x4 автомобили, и тук има режими на шофиране, в случая наречени GOAT, служещи за „преминаване през всякакъв терен“, но също и по аналогия с определението за спортистите „най-великите за всички времена“ и с препратка към планинските кози. Ефектно, нали, но и оправдано.
В тежък офроуд комфортът на возене е предвидим. Няма толкова много отскок на амортисьорите, колкото си представяте за такава кола, и въпреки това можете да почувствате окачването на Bronco, което работи постоянно. Но това действие не е натрапчиво, уморително изживяване.
Нека си го кажем честно – превозно средство с такова количество пътен просвет никога няма да бъде отлична магистрална кола, но това, което ще ви предложи този автомобил извън асфалта е несравнимо. Ако искате да отидете навсякъде, този приключенски SUV, който също е добър за да закарате децата до училище и за седмичното пазаруване, а и за всичко останало, определено ще ви очарова.
Ford Bronco е автомобил с много различен характер, който съзнателно избягва високотехнологичните тенденции. Става въпрос за възприемане на изживяването на открито в цялата му кална, колеблива, разхвърляна и шумна обстановка. А незначителните недостатъци, като леки аеродинамични шумове в купето при по-висока скорост и други подобни подсилват това, което го прави толкова пристрастяващо забавен.
Искаме да кажем, че и ако сте очаквали страхотен разход, значи сте в "грешната графа". Но ако наистина искате Bronco – и кой автомобилен фен всъщност не иска Bronco? – тогава в реалния свят трябва да сте подготвени за комбиниран разход от порядъка на 14 - 15 литра на 100.
Заключение и цени
Покупката на такава кола, както вече споменахме, не може да се определи, като рационална - или като лесна, като се има предвид, че трябва да платите съвсем немалка сума пари. Но ако се решите на такава стъпка, то знайте, че шофирането ще е страхотно удоволствие, особено извън асфалта.
Ако пренебрегнем всички разумни доводи - "дребни" неща като пари и по-рафинирани SUV-та за същата цена, то ако имате парите и приключенския дух, непременно ще искате това Bronco. Радостта, която ще ви донесе, си заслужава. А парите, които ще са ви необходими започват от 156 700 лв. с ДДС и в зависимост от версията могат да достигнат до 180 000 лв. с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #13
18:40 04.07.2024
2 Име
18:41 04.07.2024
3 МаКаТа
Коментиран от #5
18:43 04.07.2024
4 3535
Коментиран от #8, #10
18:56 04.07.2024
5 Гост
До коментар #3 от "МаКаТа":
Да де, ама кой мозък изправи кончето на предните му крака?!?Коментиран от #25, #34
19:09 04.07.2024
6 дедо..
19:25 04.07.2024
7 редник
19:37 04.07.2024
8 Гост
До коментар #4 от "3535":
Ти от Марс ли падаш ?19:46 04.07.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Ннн
До коментар #4 от "3535":
Стартиращата цена за пикапите и джиповете на Форд е от 100 хиляди нагоре.Ти колко искаш ? Това да не ти е Лада ? Качеството си има цена20:19 04.07.2024
11 Уеуе
20:35 04.07.2024
12 много груба цена
20:35 04.07.2024
13 Кой да знае
До коментар #1 от "Марио":
Нищо съществено, малко преразказан стандартния пр който изпращат до медиите. А „плъзгащ се товарен под" има във всяко американско сув, но Кой да знаеКоментиран от #15, #22
20:43 04.07.2024
14 Хубав кола
20:58 04.07.2024
15 ВикиЛексъсВарна
До коментар #13 от "Кой да знае":
Плъзгащ се под на багажника имат всички големи СУВ! Но Бронко не е СУВ! А истински офроудър! И похвално че дори за износ към Евро съюза Бронко 2024-2025 г. е със 6 цл. 24 кл. бензинов мотор със 335 коня! За сравнение за прекия му конкурент в ЕС - Вранглер Рубикон моторът е келяв 4 цл. 2.0 л. Битурбо - и за настоящият Европейски Вранглер с хибриден модул. Може разхода на Бронко ЕС вариант да е 15 литра...а на европейският Вранглер дълга база да 10.5 л. извънградски и до 20 км. в ел.режим...но дори ЕС варианта на Бронка е с над 150Нм. по-висок въртящ момент от скопения 4 цл. европейски Вранглер!21:01 04.07.2024
16 Гост
Коментиран от #23
21:27 04.07.2024
17 Фердо
22:04 04.07.2024
18 .....
Коментиран от #20, #33
22:14 04.07.2024
19 Цецо
22:41 04.07.2024
20 Цецо
До коментар #18 от ".....":
Колегата е много прав22:44 04.07.2024
21 Колю пърчъъъ
22:53 04.07.2024
22 Крис
До коментар #13 от "Кой да знае":
Ревюто на Славчев е супер. Макар и много готина, тук е показано, че и тази кола има недостатъци, което е рядкост по другите бг медии.23:02 04.07.2024
23 Ми къв,
До коментар #16 от "Гост":
с вътрешно горене ще да е23:04 04.07.2024
24 Оу Джей Симпсън
23:32 04.07.2024
25 Къч
До коментар #5 от "Гост":
Умишлено е на предни крака. Познай защо...23:41 04.07.2024
26 Киро казана
Приликата е че и двете може да ги чукнат.
Разликата е че ако ти чукнат колата ще забележиш.
00:38 05.07.2024
27 Луди жаби
Коментиран от #28, #30
08:13 05.07.2024
28 Хаха
До коментар #27 от "Луди жаби":
Те не биха го купили като цяло. Рейтингът му е на дъното в класациите- 30/100, и има само една кола с под неговия. Милионерът би купил бая по-хубава кола. Даже Тойтота имат с рейтинг 70/100. Единственото смислено използване е за офроуд кола, ама това значи да имаш друга за всекидневно и да го ползваш само по горите по 2-3000км годишно и да го продадеш преди да изтече гаранцията. Ако си милионер и не те притеснява подръжка и гориво, някак си ще купиш Кайен, Ауди, Мерцедес и т.н. Ако нямаш пари за лукс, то подръжка и горивото ще те съсипят. Просто е някакво недоразумение по отношение на това как се намества в пазара. Тойота улучиха с Хай Лукс, но там не гори толкова и на това е и бая по-надеждна откъм подръжка кола.Коментиран от #31, #37
09:13 05.07.2024
29 Буха ха
09:22 05.07.2024
30 Петко милионера от Белащица
До коментар #27 от "Луди жаби":
Много са ми забавни разни разбирачи, които знаят как постъпват милионерите.09:24 05.07.2024
31 дедо..
До коментар #28 от "Хаха":
На село имам хайлукс,2,4 дизелак-мисля че е от преди деветдесете години на миналио век,без номера,с него одим по черните пътища,за билки,гъби и джанковици за препичаньие- товарим го и с мокър песък от барата,като клекне-отзад има манивела за повдигане..само тойотааа-както вика оня бричката от тубата.10:08 05.07.2024
32 Анонимен
Коментиран от #36
11:17 05.07.2024
33 Факт
До коментар #18 от ".....":
Има високи мита и солидна надценка на местните дилъри.Няма как да струва колкото в ЮС и Кенъда12:40 05.07.2024
34 Кончето
До коментар #5 от "Гост":
се е набрало с пръ-дни, и затова хвърля къч-ове.14:42 05.07.2024
35 Язепак
08:02 06.07.2024
36 Да се
До коментар #32 от "Анонимен":
Махнеш с тоз кенеф ,, Дефендър,,Виж за кокошарник става .
19:41 14.07.2024
37 Не Гори
До коментар #28 от "Хаха":
Хайлукса 150 КС. Куц кон с голям разход .Рейнджър 170 КС .прилична мощност два литра надолу разхода .
Всички ,,недорожници,, съм карал , след L -200
По проходимост е Рейнджъра .
Мицубиши то е малко слабо с 136 КС.
19:49 14.07.2024