През годините BMW използва определена номенклатура, за да класифицира своите модели. Първоначалната идея беше първото число да показва серията от моделната гама, докато следващите две числа представляват обема на двигателя в литри, което по същество показва йерархията на мощността в гамата. Буквата в края пък показва технологията на двигателя.
Автомобилите с бензинови двигатели и инжекционни системи имаха буквата "i", докато дизеловите двигатели бяха обозначени с буквата "d". Буквата "e" означаваше енергийна ефективност и сега се използва в случай на хибриди.
миналата седмица още не беше съвсем ясно, дали абевиатурата "i" ще остане в гамата на автомоли с ДВГ. Но сега, баварската марка е взела решение окончателно да премахне буквата "i" от бензиновите автомобили, оставяйки я изключително за електрически автомобили.
Отказът от използването на буквата "i" върху бензиновите автомобили започна с появата на BMW i3. Новата тенденция се следва в случая с i4, i5, i7 и iX. Сега германският автомобилен производител потвърди, че ще спре да използва "i" на автомобили с дизелови двигатели в бъдеще.
„Въпреки че нашата интерпретация беше различна, сега бихме искали да запазим индекса "i" като подпис, за да покажем, че карате изцяло електрическа кола, и това е логично решение“, каза Бернд Кьорбер президент на управлението на марката и продуктите на BMW.
Окончателното премахване на "i" от моделното обозначение на бензиновите автомобили ще спре объркването сред клиенти на марката между автомобили като BMW i5, който е изцяло електрически, и BMW 540i, който не е.