Отидете към основна версия

2 937 4

Как само с един модел Xiaomi влезе в топ 10 на най-големите производители на електромобили в Китай

  • xiaomi-
  • su7-
  • продажби

На първо място в класацията е BYD, която е продала 120 234 електрически автомобила през април

Технологичният гигант, благодарение на успешното пускане на пазара на единствения си досега модел, електрическият седан SU7, влезе в топ 10 на най-големите производители на електрически автомобили в Китай, пише Reuters.

Компанията зае осмото място през април, като продаде повече от седем хиляди еземпляра от SU7. През следващите месеци компанията възнамерява да увеличи обема на продажбите до 11 600 броя на месец и да завърши годината с резултат от 100 хиляди автомобила.

На първо място в класацията е BYD, която е продала 120 234 електрически автомобила през април. За сравнение, цифрата на Tesla е 31 421 коли. Освен Xiaomi, класацията по обем на продажбите включва и други сравнително млади марки, произвеждащи електрически автомобили, включително Xpeng, която е продла 9 868 електрически превозни средства през април, и Nio, която приключва месеца с 9 866 продадени коли.

Що се отнася до споменатия месечен план за продажби на Xiaomi от 11 600 автомобила, това е само малко по-малко от продажбите на електрически Volkswagen-и в Китай. През април 13 100 души са избрали „зелени“ модели на немската марка.

Анкетирани от агенцията анализатори прогнозират и по-нататъшно увеличение на продажбите на Xiaomi. Те смятат, че през 2025-а компанията има всички шансове да достигне нивото от 240 хиляди продадени единици, а през 2026 година да увеличи тази цифра до 348 хиляди коли на годишна база. За да стане това обаче факт, Xiaomi трябва значително да увеличи производствените си обеми.

Първите стъпки към това вече се правят: Cnevpost съобщава, че от юни заводът в Пекин ще работи на две смени, по 16 часа на ден. Известно е, че заводът в Пекин, благодарение на високо ниво на автоматизация, е в състояние да произвежда един електрически автомобил на всеки 76 секунди. Съответно около 40 електрически автомобила могат да слязат от конвейера на всеки час, а месечният обем с двусменен график ще бъде 20 хиляди автомобила.

До края на 2024 година Xiaomi ще пусне втори модел, електрически кросоувър, който все още неофициално се нарича SU8. Компанията вече е започнала тестово сглобяване на първите SUV-та, задвижвани от батерии, но практически няма информация за модела. Очаква се новият продукт да принадлежи към средноразмерния SUV сегмент и да се предлага с никел-кобалт-манганова CATL батерия и два електрически мотора.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Свързани новини