Официалната статистика сочи, че продажбите на електрически автомобили в Германия са намалели средно с 16.4 процента през първите шест месеца на 2024 година. Този спад е особено голям за електромобилите с марка Tesla, като продажбите на Tesla от януари до юни в Германия са спаднали с 41.6 процента в сравнение със същия период на миналата година. Сравнявайки данните само за юни, продажбите са намалели с 42.2 процента.
Трудно е да се оценят положително такива показатели, особено като се има предвид, че германският автомобилен пазар като цяло отбеляза ръст през първата половина на 2024 година. Общите продажби на леки автомобили са нараснали с 5.4% до 1.47 милиона единици през първата половина на годината и са се подобрили през юни с 25.8% до 297 329 броя.
BMW, Volkswagen и Porsche са лидери в растежа, но не всяка немска марка има повод за радост. Продажбите на Audi са паднали със 17.1%, а резултатите на Mercedes са се влошили с 12.7%. На свой ред Seat доказа, че все още е рано да бъде отписван, като увеличава продажбите за първата половина на годината с 37.9 процента до 83 426 единици. Продажбите на Volvo са нараснали с 59.6 процента до 31 763 броя, вероятно до голяма степен поради добавянето на електрическия кросоувър EX30 към гамата.
За сравнение, китайците от BYD са продали 1 202 автомобила в Германия през шестте месеца от началото на годината, Ferrari изостава само с 80 автомобила, но тази цифра представлява скок за италианците от 427 процента в сравнение с резултатите от същия период за миналата година.