23 Юли, 2024 11:21 2 450 54

Продажбите на Tesla в САЩ и Европа рязко спадат

  • tesla-
  • продажби-
  • спад-
  • европа-
  • сащ
Продажбите на Tesla в САЩ и Европа рязко спадат - 1

Изглежда тази година не е започнала много добре за Tesla. След рекордната 2023-а., когато американският автомобилен производител беше най-добре представящият се производител на електрически автомобили, 2024-а не изглежда толкова розова.

Последните данни, събрани от JATO Dynamics за първата половина на тази година, показват, че Tesla губи позиции както в Съединените щати, така и в Европа, където продажбите са спаднали съответно с 8% и с 13%.

Въпреки че широката общественост вече не е напълно влюбена в електромобилите, общото им търсене всъщност се е увеличило и в двата региона. По-новите, по-конкурентни модели на други марки обаче привличат повече хора, въпреки нарастващата несигурност относно стимулите и бъдещите планове на автомобилните производители.

Намаляването на продажбите не винаги означава загуба на пазарен дял, но това не е така за Tesla. В Европа продажбите на марката са спаднали от 185 200 единици през първата половина на 2023 година до 161 300 единици през същия период на 2024-а. През същия период обаче общият брой на регистрациите на електрически превозни средства се е увеличил с 1.7 процента.

Това означава, че делът на Tesla на европейския пазар е спаднал от 19.8 процента на 17.2 процента тази година. Tesla всъщност е автомобилният производител с втория най-голям спад на пазарния дял на електрически превозни средства в Европа през първите шест месеца на 2024 г., след Volkswagen Group, чийто дял спадна от 22% на 18.7%.

Tesla и Volkswagen отстъпват пред Geely Group, която бе подкрепена от добрите резултати на Volvo EX30, и BMW Group, която продължава да жъне успехи с най-новите си модели. Китайските марки на Стария континент също се разрастват, главно благодарение на BYD.

Подобно е положението и в САЩ. Продажбите на Tesla са спаднали от 324 900 единици през първата половина на 2023 година до 299 200 единици тази година. Междувременно общите продажби на електрически превозни средства зад Океана са се увеличили със 7.6% за същия период.

В резултат на това делът на Tesla пада от 59.8 процента през 2023-а на 51.2 процента през 2024 година. Компанията все още е доминиращият играч на американския пазар, но си струва да се отбележи, че корейските и американски конкуренти показват значителни печалби на фона на загубите на Tesla.

Hyundai увеличава продажбите си с 34%, докато електрическите автомобили на Ford показват ръст от 48%. Rivian пък е още по-добър със 77 процента, докато Kia удря всички в земята, като успява да скочи със 110 процента.

Първата причина за упадъка на Tesla е очевидна. Растежът не може да продължи вечно, особено когато моделната линия е доста малка и вече доста остаряла. Да, Tesla Model 3 получи обновяване през 2023 г., но колата се произвежда от 2017-а, Model Y е на пет години, а Model S ни връща в началото на 2010 г.

Освен това конкуренцията става все по-голяма. В Европа Tesla изпитва натиск от премиум немските марки и китайската индустрия. Както споменахме по-рано, Ford, корейците и Rivian пък имат силни позиции в САЩ.

Според пазарни анализатори в момента Tesla се нуждае не само от големи отстъпки и атрактивни актуализации на съществуващи модели, но и от по-свежи автомобили в повече пазарни сегменти.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами

    19 5 Отговор
    Джендъpите рязко се изчерпаха!
  • 2 Делфийския оракул

    5 18 Отговор
    Спуска ми се отгоре, че сега ще се появят антиелектриците, които не разбраха, че търсенето на електромобили тази година спадна заради субсидиите и изоставането на изграждане на зарядна инфраструктура, както и заради повишаването на лихвените проценти. С други думи в перфектна буря.

    Сега няма да разберат и защо клиентите на Тесла не искат да си купят стария модел, а ще изчакат обновяването на модел У в края на годината и ще злорадстват. Давайте, не се срамувайте! Нека се лее злоба от сърце!

    Коментиран от #7, #8, #10, #12, #14, #21

  • 3 окийухъгтф

    19 5 Отговор
    Конкретно за огромният спад на ТеслЪ (въпреки лекият ръст в продажби на ел. коли) причините са много:

    - остарели и най-вече скучни модели
    - отвратително ниско качество
    - високи цени без нищо насреща
    - мина времето в което беше модерно да караш ТеслЪ и всеки се обръщаше да види кой е зад волана

    Както всяко ново нещо в началото има интерес, после става нещо нормално... А когато стока Х вече НЕ Е МОДЕРНА хората почват да се заглеждат какво получава за парите си и избира това което му е най-изгодно на джоба и е най-подходящо за нуждите му... А какво предлага една ТеслЪ- освен едното ускорение получаваш едно НИЩО... Но пък е НИЩО ЗА МНОГО ПАРИ... Е, хората вече искат да получат НЕЩО за парите си... И тук ТеслЪ моментално отпада...
  • 4 отегчен

    11 5 Отговор
    Основния проблем на Тесла може да бъде директно назован. Това е Илон Мъск. Този човек от възхваляван визионер се превърна в токсичен корпоративен актив.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 4 Отговор
    А кръвното на Тесльо рязко се вдига‼️

    Коментиран от #13

  • 7 Некой си

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    Твърдиш, че без субсидии, без ниски лихви и без инфраструктура (отново субсидирана от държавите), електросектантите нямат интерес към електрофетишите?

    Коментиран от #24

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    Ти си оракул, колкото камъкът е параход ❗
    Половината от закупилите си веднъж Ел.кар не иска да повторят ‼️
    Какво кафе, какви пет лева, каква буря🤔

    Коментиран от #9

  • 9 Хехе

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Недей така, треснал го е тока, искрите му говорят 😅
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 4 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    Никой не злобее, никой не завижда❗
    Ел.карите може да станат коли на бъдещето, но то не е тук и сега ❗
  • 11 Хохо Бохо

    4 5 Отговор
    Продажбите на БИД и Донгфен рязко се увеличават за сметка на това
  • 12 Хохо Бохо

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    Умен, докато времето на зареждане не стане съизмеримо с пълненето на резервоар електрокарите нямат бъдеще, ама хич

    Коментиран от #15

  • 13 Кръвното ми е добре

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А твоето как е, като прочете, че има ръст на продажбите на електромобили и тази година? Гледам че продължаваш да се самозаблуждаваш, че продажбите падат и да го обясняваш на останалите злобари. Злобейте си, напълно очаквано е от индивиди като вас. Аз предпочитам да ви се смея, защото смеха е по-полезен от злобата.

    Предпочитам да се сруточавам върху положителните неща и решенията на проблемите,

    Коментиран от #18

  • 14 ха ха

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    Я, па тоа електрик! Каква злоба, бре?!?! Това си е справедливо негодувание от данъкоплатците, чиито пари се използват за субсидиране на електрокари и обогатяване на сенчести индивиди. Гняв към политиците, които пак са яхнали гражданите и им налагат какво да правят. На прост език, хората пищят от зелен куманизъм, щото знаят, че е като динята - отвън зелен, а отвътре е червен.

    Коментиран от #17, #19

  • 15 Ще ми го обясниш ли това

    3 9 Отговор

    До коментар #12 от "Хохо Бохо":

    Как средностатистическия шофьор ще се откаже да си купи електромобил единствено и само защото ако си купи бензинов ще го зарежда веднъж В месеца , а електромобила трябва да го зарежда два пъти?

    Особено ако може да го остави да се зарежда веднъж на две седмици на паркинга пред блока или на работното място за няколко часа докато спи или работи и въобще да не посещава някаква си станция?

    Или пък да го бърка да спре за десетина минути за зареждане за да стигне до морето или до която и да е далечна точка в България на някоя от 50-те зарядни станции покрай които ще мине, които до края на годината ще станат 100 А след още няколко години, като навлязат електромобилите, ще са 500 с по няколко колонки ?

    Коментиран от #16, #25

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Кръвното ми е добре":

    Яяяя, БЕЗ.НИК.ОВЧИ,
    ти ли си бил и Тесльо, бре ‼️
    Е, тогава всичко е ясно ‼️
  • 19 Злобен си

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "ха ха":

    Какво лошо виждаш Да глобяват замърсителите и да плащат на тези, които чистят?

    Като искаш да сepeш по улиците Ще си плащаш за почистване. Иначе ползва и тоалетната.

    Коментиран от #42

  • 20 Пред вашия

    2 5 Отговор

    До коментар #16 от "мхм":

    Викаш гига чарджър и ти инсталират зарядна станция свързана към собственият ти електромер. За цялата процедура не плащаш нищо, а само 10 лв абонамент на месец, като можеш да продаваш и ток на комшиите. Но злобар като тебе няма как да е в добри отношения със съседите и нарочно ще ти паркират пред зарядната станция, за да ти върнат злобата. Каквото повикало такова се обадило. Познах ли за паркомястото? Спестих ли ти писането как нямало да стане? Истината боли нали?

    Коментиран от #23

  • 21 Ако само

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Делфийския оракул":

    знаеш само колко ни е все тая на нас “индивидите”
    за вас електрофилистиците…. пищите само и все на черното-бяло казвате….в последно време и хапливо-нападателни ставате….
    Ще успеете ли да продадете 2 млн коли до края на тази година…?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Прочете ли статията

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Некой си":

    "Твърдиш, че без субсидии, без ниски лихви и без инфраструктура (отново субсидирана от държавите), електросектантите нямат интерес към електрофетишите?"

    Всъщност твърдя че въпреки всички тези пречки, тази година са се продали повече електромобили от миналата година. И ще е така с всяка изминала година.

    Колко бързо ще преминат 50% дял зависи от изброените неща. Въобще не стои въпросът дали. Въпросът е само в кога.

    Краткият отговор е, две-три години след като се изравнят цените. Първо ще го видим в Китай, после и в останалия свят. Още от тази година в Китай емисиите започнаха да намаляват въпреки че никой не го очакваше преди 2030 година. Повечето аналитици смятаха че и 2030 е прекалено оптимистичен срок и е практически невъзможно.

    Коментиран от #45

  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ще ми го обясниш ли това":

    Я пак съм сметките ❗
    То верно че от Варна до София я видя десетина коли БЕЗ УАСПУХ , я не ❗
    Ама имаш ли идея колко коли минават през точка "Х" по магистралата за един час ❓ Тие заредиш само ШЕСТ от тях за по десет минути❗
    А как ще заредят "пред дома си" хора живеещи на шестия, осмия, десетия.... етажи ❓

    Коментиран от #28

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ти малоумен ли си

    2 7 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Втори път ти написах че срещу 10 лв на месец ти изграждат зарядна станция пред входа и си зареждаш на нея независимо дали живееш на първия или 101 етаж. Остана да се разберете със съседите само собственици на електромобили които зареждат Да паркират пред нея. Но злобни хора като тебе е абсурдно да се разбират със съседите си. На тебе всяка втора дума ти е обида към събеседника, което си е навик и характер и не вярвам да е нещо различно съседите. Всички те мразят нали? Или поне ти така си мислиш.

    А ако искаше да зададеш смислен въпрос Да беше казал някакви цифри да ги сметнем? Да видим колко енергия трябва да се зареди за час и за денонощие и дали е толкова невъзможно колкото си мислиш?

    Коментиран от #30, #35, #40

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ти вярно ли

    1 7 Отговор

    До коментар #29 от "логиката е проста":

    Ти мислиш че който е дал 100 000 лв да си купи чисто нов електромобил няма 10 лв на месец за наем на собствена зарядна станция, на която може да продава ток на комшиите и дори да печели? За четвърти път се правиш на малоумен. Пробвай още 10 пъти с обясненията че пред блоковете няма зарядна станция защото никой не ги е поръчал да си зарежда дизеловия автомобил за да не ходи на бензиностанция.

    Пред блоковете все още няма зарядни станции защото няма електромобили. В България проблем със зарядните няма, поне засега, докато не са решили и тук да сложат бюрократични с тънки като на запад и да се чака по две години за разрешително.

    Коментиран от #34

  • 33 Този

    6 1 Отговор
    Взе да омръзва кога кой, кво вдига и сваля. Едно е ясно, че даже прогнозата на Тойота за 30 процента електрически дял е грешна. Ще има десетина процента и толкова.
  • 34 стига с тия 10 лева бе ...тен

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Ти вярно ли":

    Какъв ми е келепира от десетте лева, ако чакам 3 часа ред да си заредя колата на чарджъра?
  • 35 фтгъхуйичч

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ти малоумен ли си":

    Давай да я видя тая оферта дето ти изграждат зарядна станция срещу 10лв./месец, че ми стана интересно...


    И да те открехна по темата с тея станции- наредбите са такива, че там НЕ МОЖЕШ да паркираш... Можеш да си зареждаш колата, но НЕ МОЖЕШ да си държиш колата там с включен кабел СЛЕД КАТО СЕ Е ЗАРЕДИЛА... Бъркаш "обществена" станция с "лична" такава...

    Електрокара има смисъл само ако разполагаш с ЛИЧНА зарядна станция- или в двора на къщата, или монтирана на ЛИЧНОТО ТИ ПАРКОМЯСТО и захранена от личният ти електромер...

    Коментиран от #37

  • 36 Едно и също

    3 7 Отговор
    Една и съща манджа топлите през ден, а ви се каза: предстои фейслифта Juniper на най-продаваното МПС досега Model Y.
    Juniper е еквивалента на Model 3 Highland с нова техника, нов интериор и активно меко окачване.

    Коментиран от #38, #39, #41

  • 37 Бла

    11 2 Отговор

    До коментар #35 от "фтгъхуйичч":

    Защо му обръщате внимание, на многониковия теслар ? Каквото и да му кажете, той се обръща на 200 градуса, отговаря съвсем различно нещо и може да спори без край. Просто му подминавайте коментарите и така.. :)
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Българин

    5 2 Отговор

    До коментар #36 от "Едно и също":

    Пич не трябва някой да ме убеждава нещо! Аз (и съответно всеки клиент) трябва да види нещо изгодно за да го купи. В момента има 700 000 електрички в Германия които никой не ги иска. Проблемът е ,че Урсулата и такива като нея искат да променят света. В това няма нищо лошо стига да е правилно и възможно. Не е правилно защото забраняват нещо за да се купува нещо. И не е възможно защото тази идиотска идея е само в ЕС.9695

    Коментиран от #43

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Отговори моля

    7 1 Отговор

    До коментар #36 от "Едно и също":

    с какво и колко тРеслата 3 от другото измерение е подпомогнала продажбите за Q1 и Q2 на тази година??? Пък после пиши за Юпитер-Марс-Сатурн какво щял да направи…
    2 млн продажби ще ги стигнете ли тази година…??? Какво стана с 3-4-5 млн и нагоре проджаби в близките години???
  • 42 ха ха

    9 1 Отговор

    До коментар #19 от "Злобен си":

    Кой решава кой е замърсител? Дядо Шваб в Давос или леля Урсула?... А, чакай! Тя определяше заразителите.
  • 43 ха ха

    5 2 Отговор

    До коментар #39 от "Българин":

    Ама, нека променят света! Само да не е с нашите пари. Каква е разликата един диктатор да реши, че е добре да купувате електрокари и една клика да ви задължи да ги купувате? И в двата случая е за ваше добро. ;)
  • 44 тъй шъй

    7 3 Отговор
    Скоро ще има новина- Тесла произведе първи хибрид.
  • 45 В момента, в който

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Прочете ли статията":

    им разнат превилегиите за незплато паркиране и чат-пат зареждане+ данък и продажбите ще спаднат още повече. Поне у нас вече има дискриминация по вид автомобил, дори и чисто нова А8 ил Ес клас трябва да плаща за паркиране докато ел дачия заема парко място в зоната, а ЦГМ инкасира загуби
  • 46 Гост

    5 1 Отговор
    Теслю му дай само мозък да ръси.Ама няма нито електрокар ,нито зарядна станция за 10 лева.
  • 47 Гост

    5 2 Отговор
    На нашия спейшълист визионер Теслю му мина мерака да публикува Екселските таблици с 50% ръст на продажбите на Тесла.
    2023 г.- 1 945 685 броя.
    2024 г.- 3 060 562 броя.

    Коментиран от #48

  • 48 Ти сега ще видиш

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    като пуснат на пазара чаканите нови модели…..2025-та напрао закръгяме на 5 мил. продажби… минимум!!! За после да не говорим….
    Така и преди 1-2 години чакахме някаква революция при батериите, която щеше да им осигури поне 10 мил. продажби….

    Коментиран от #49, #52

  • 49 Анонимен

    6 1 Отговор

    До коментар #48 от "Ти сега ще видиш":

    Давай новите прогнози,да се посмеем.Старите прогнози вече се видя,не важат.

    Коментиран от #50

  • 50 Много силно

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Анонимен":

    се надявам, че разбираш поста като крайно ироничен към тРесльо...
  • 51 МЪСК

    0 2 Отговор
    Проучванията на световния пазар се правят от JATO Dynamics и към юли 2024 резултатите са тези:

  • 52 МЪСК

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Ти сега ще видиш":

    6 милиона искаше да кажеш. Направихме ги миналата година. А ти кво свърши?

    Коментиран от #53

  • 53 За една

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "МЪСК":

    година ли това, КАСЪМ-е???
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.