17 Юли, 2024 10:54 5 430 40

Продажбите на електромобили в Германия се сриват, като най-пострадали са Tesla

  • електромобили-
  • продажби-
  • германия-
  • 2024
Продажбите на електромобили в Германия се сриват, като най-пострадали са Tesla - 1

Официалната статистика сочи, че продажбите на електрически автомобили в Германия са намалели средно с 16.4 процента през първите шест месеца на 2024 година. Този спад е особено голям за електромобилите с марка Tesla, като продажбите на Tesla от януари до юни в Германия са спаднали с 41.6 процента в сравнение със същия период на миналата година. Сравнявайки данните само за юни, продажбите са намалели с 42.2 процента.

Трудно е да се оценят положително такива показатели, особено като се има предвид, че германският автомобилен пазар като цяло отбеляза ръст през първата половина на 2024 година. Общите продажби на леки автомобили са нараснали с 5.4% до 1.47 милиона единици през първата половина на годината и са се подобрили през юни с 25.8% до 297 329 броя.

BMW, Volkswagen и Porsche са лидери в растежа, но не всяка немска марка има повод за радост. Продажбите на Audi са паднали със 17.1%, а резултатите на Mercedes са се влошили с 12.7%. На свой ред Seat доказа, че все още е рано да бъде отписван, като увеличава продажбите за първата половина на годината с 37.9 процента до 83 426 единици. Продажбите на Volvo са нараснали с 59.6 процента до 31 763 броя, вероятно до голяма степен поради добавянето на електрическия кросоувър EX30 към гамата.

За сравнение, китайците от BYD са продали 1 202 автомобила в Германия през шестте месеца от началото на годината, Ferrari изостава само с 80 автомобила, но тази цифра представлява скок за италианците от 427 процента в сравнение с резултатите от същия период за миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 5 Отговор
    Е бива ли толкова директно и груби 😒
    Сега наш Тесльо шъ реве и шъ дигни кръвно 😉
  • 2 Гаглей

    17 16 Отговор
    Москвич бележи ли ръст?

    Коментиран от #33

  • 3 карчи

    39 7 Отговор
    Дори с бесните темпове на производство на джендъpи пак не могат да покрият прекомерното производство на електрокари! 😉
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 6 Отговор
    Сравнявайки данните само за юни, продажбите са намалели с 42.2 процента.

    ТРУДНО Е ДА СЕ ОЦЕНЯТ ПОЛОЖИТЕЛНО ТАКИВА ПОКАЗАТЕЛИ....🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #32

  • 5 така е

    16 5 Отговор
    Ако Мъск бе толкова далновиден колкото ни облъчват, че Е, досега Тесла да бе извадила поне един модел с ДВГ. Мъск предпочете да съкрати над десет хиляди служители от Тесла.
  • 6 гост

    9 22 Отговор
    В Норвегия се продават като топъл хляб, особено Тесла

    Коментиран от #7, #9, #24, #28

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ

    13 4 Отговор
    ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ИМАТ БЪДЕЩЕ АКО
    БАТЕРИИТЕ СТАНАТ ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМИ (
    ВАДИШ И СМЕНЯШ В КВАРТАЛНИЯ ГАРАЖ)
    АМА ДО ТОГАВА
    БАЯ КОМПАНИИ ЩЕ ФАЛИРАТ:))
    ... И ТРЯБВА СЪЩО КАТО КИТАЙЦИТЕ ДА ИМАШ СВРЪХПРОИЗВОДСТВО НА ЕЛ.ЕНЕРГИЯ ОТ СОЛАР И ВЯТЪР:))
  • 9 Така е

    24 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    защото има дотация от държавата.А и пътуват на малки разтояния.В Германия дотацията я няма.А повечето пътуват всеки ден по 100/200 км.И вечерта като излезе и ток йок.А и тока на външни зарядни идва скъпичък.
  • 10 Явно

    8 7 Отговор
    Мъск няма да може да спонсорират Тръмп с 45 милиона на месец

    Коментиран от #16

  • 11 Митбъстър=идиот

    17 4 Отговор
    Не е верно.Това не е спад,а ръст от 42%,пак нещо не сте разбрали.
  • 12 тъй шъй

    19 1 Отговор
    Той спадът е временен. След 30 години може отново да има търсене. Време е да почнат хибриди да произвеждат, ама не остана ноухау. Всички чаркове за хибридите са измислени и трябва да вземат лиценз от някой.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 вие си ги избрахте

    17 5 Отговор
    бедността настъпва в ес, причините и русофобите ще си ги признаят
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 карчи

    11 4 Отговор

    До коментар #10 от "Явно":

    Ооо до изборите все, ще има, после Тръмпона, ще му върне жеста, като задължи европейците да ги купуват американските боклуци, както и да си плащат десеторно повече за "нато" охрана 😉
    Дон Тръмпон е бизнесмен😅
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Грета Тунберг

    4 2 Отговор
    Лъжеш, скъпи!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Митгеястър

    8 1 Отговор
    Даун да се чете Ъп.
  • 28 Иново

    12 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Я да погледнеш колко е населението на Норвегия....
  • 29 Анонимен

    10 3 Отговор
    МитЕ,чакаме обяснение.Къде изчезна прогнозируеми в от теб ръст на Тесла?
  • 30 Гост

    10 3 Отговор
    Теслю адреналинката електричка,как поне един път не позна,ей така за разнообразие.
  • 31 Колите на метан,

    16 2 Отговор
    пропан-бутан и водород както и сегашните електромобили не са подходящи за подземни гаражи(опасност от пожар) и това е огромен минус за тях особено в голям град. Зареждането с битов ток е подходящо ако имате гараж на поне 10м. от къщата по същите причини, а и ние ще минаваме на борсов ток. Когато(ако) електромобилите станат повече със сигурност ще се вземат мерки да се плаща някакъв акциз както сега за петрола. Нека позная - електромер на всяка елкола с дистанционно отчитане на еленергията и пломбиран като тия от Енергото. Само като минеш покрай катаджиите ще се разбере дали си платил.
  • 32 гост

    4 11 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Сравнявайки продажбите за каквото щеш , не ви излиза сметката !! В САЩ преди 5 години когато спряха субсидиите за Тесла продажбите паднаха дори с по-голям процент , след като преди това имаше рекордни продажби , естествено клиентите на са глупаци и издърпват покупките си по-напред от обикновено , за да хванат намалението , което си беше над 10 % и никой няма да го откаже !! Съответно след това продажбите за известно време намаляват , още повече , че всички останали производители си взимаха субсидията , защото в САЩ тя беше до броки продадени автомобили , а не във време !! Съответно в Германия субсидията приключи края на миналата година , като декември имаше рекордни продажби !! Естествено сега ще има намаление , защото част от купувачите са купили още декември , вместо сега !! Въпреки това Тесла в момента продава в САЩ над 30 % ПОВЕЧЕ , отколкото когато имаше субсидия !! Тоест и в Германия само до края на годината или най-късно началото на следващата продажбите ще се възстановят и даже увеличат спрямо миналата година !! Сори , че ви разбивам мечтичките , но това е реалността , отърване няма , нито мечтания крах на Тесла !! Само вижте ръста на акциите на борсата и ще разберете какво очакват едни мнооого по-осведомени и разбиращи хора от вас !!

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 33 Дедо

    12 3 Отговор

    До коментар #2 от "Гаглей":

    Да ти кажа аз лично предпочитам москвич пред чиста електричка, причните са повече от достатъчно ама ще изброя няколко, първо проблема със зареждането, второ проблема с прехода, трето един проблем който все още се замита под килима но е много актуален въпрос на време е да забранят на електрички и хибриди да паркират в закрити паркинги (горенето им няма нищо общо с това на другите, четвърто цената която след пъривите 6 месеца вече пада с 50% демек имат отвратителна ликвидност, пето липсата на поддръжка/сервизи с квалицирани работници. Има и още доста минуси (студеното или много горещото пак не им влияе добре, но тези пет по горе са повече от достатъчни.
  • 34 Грета Тунберг

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Лъжеш, скъпи!
  • 35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 4 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Толкова много ЩЕ и розово бъдеЩЕ,
    ама не пишеш, че 50% от закупили си Ел.кари в САЩ не искат новата им кола да е на ток ❗
    Парен каша духа ❗
  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Тесла колко камиона продава месечно от ОНЯ модел дето ИЛЮЗОН обеща да пусне в продажба
    В КРАЯ НА 2017.г. ❓❓❓
    /за един преАтел с ТИР питам/
  • 37 МЪСК

    4 9 Отговор
    Мили мои, резултатите ги даваме последното тримесечие.
    В момента клиентите ни чакат Model Y Highland - качество и комфорт от друго измерение.
    Не скачайте като пилци. Пилците се броят наесен. С лева ръка ги бием.

  • 38 💵ТУЗАРА МЪСК 🚀🥇🏆

    7 4 Отговор
    Видиш ли статия за TESLA да знаеш: отдолу е антропологична катастрофа.
    IQ по-ниско от стайна температура

    Коментиран от #39

  • 39 Видиш

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "💵ТУЗАРА МЪСК 🚀🥇🏆":

    ли статия за тРесла, по-долу винаги следват детски картинки и мечтите на тесличко….и едни и същи заучени шаблонни фрази…
    И имено защото тресларите сте с прекалено високо IQ, затова ви направиха ППС-та за хора с особени потребности….
    Колко ще са ви продажбите в края на Q4-ще успеят ли да надминат 2 млн с много…???
    Какво стана със скоковете по мин. 25% на година???
    Невиждано качество и комфорт спрямо кое…. предишния модел 3 ли…????
    Хайде започвай безкрайните протрити тиради…. знаем ти опорките….
  • 40 тъй шъй

    0 0 Отговор
    Както вървят работите, съвсем скоро ще има новина-Тесла произведе първи хибрид.