Отидете към основна версия

5 386 25

Забрана за паркиране на закрито на напълно зареден електромобил

  • електромобили-
  • зареждане-
  • пожар

Това обмислят и ще приложат властите в Сеул

След шумния скандал, предизвикан от пожар на Mercedes-Benz EQE в един от подземните паркинги в Корея, властите планират да забранят на обществените станции за зареждане в Сеул да зареждат електромобилите повече от 80% от капацитета на батерията.

Наскоро Mercedes-Benz EQE, който беше паркиран в подземен гараж на жилищен комплекс, се запали. Това се случи в Сеул, а пожарът нанесе щети на други превозни средства наблизо и остави 1 600 домакинства без ток и вода за една седмица.

За да избегне подобни инциденти в бъдеще, кметството на Сеул реши да се намеси. Властите смятат, че електрическите автомобили с напълно заредена батерия представляват голяма заплаха и опасност от пожар.

Въпреки факта, че не са провеждани проучвания за безопасността на електрическите автомобили с наполовина разредена батерия, служителите са доста загрижени за пожара и планират да въведат новите разпоредби.

Така градските власти в Сеул искат да забранят на собствениците на електрически автомобили, чиито батерии са заредени над 90%, да използват подземни гаражи. В допълнение към това, 80% таван за зареждане ще бъде определен и за зарядните устройства в целия град.

Според плана на служителите частните станции за зареждане също ще трябва да отговарят на тези изисквания в бъдеще. Корейските медии съобщават, че новите правила ще бъдат въведени през септември.

Собствениците на електрически автомобили са възмутени, защото властите всъщност ще принудят шофьорите да използват по-малък полезен пробег. Интересно е, че повечето учени също се обявиха в защита на шофьорите.

„Презареждането не е решаващ фактор за пожара. Електрическите превозни средства са проектирани от самото начало така, че никога да не достигат пълно зареждане, дори ако на таблото пише, че е 100 процента “, казва професор Юн Уон Суба от университета Sungkyunkwan.

Според статистиката от 139 пожара на електрически превозни средства, регистрирани в Южна Корея през последните три години, само 26 са възникнали по време на зареждане на автомобила.

За сравнение, 68 пожара са възникнали в движение на превозното средство, а други 36 - в паркирано електрическо превозно средство. Електрическият автомобил Mercedes-Benz, предизвикал скандала е бил паркиран и не се е зареждал.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 16 гласа.

Свързани новини