11 Октомври, 2024 11:40 3 982 30

Собствениците на електромобили оставят по-голям въглероден отпечатък от тези на коли с двигатели с вътрешно горене

  • въглероден отпечатък-
  • електромобили-
  • собственици
Собствениците на електромобили оставят по-голям въглероден отпечатък от тези на коли с двигатели с вътрешно горене - 1

Ново проучване, проведено от учени от университета в Турку (Финландия), разкри парадоксален факт: собствениците на електрически автомобили оставят по-голям въглероден отпечатък от тези, които управляват конвенционални коли с ДВГ.

Въпреки екологичността на електрическия транспорт, изследователите установиха, че по-високите доходи и съответният начин на живот на собствениците на електрически автомобили водят до увеличаване на общия им въглероден отпечатък.

Проучването, публикувано в PLOS Climate, анализира данни от проучването CLIMATE NUDGE, проведено сред повече от 3 800 души.

Резултатите показват, че собствениците на електрически автомобили EV обикновено са по-богати и по-образовани от средния потребител и карат повече километри годишно. Така техният въглероден отпечатък остава по-висок от средния, защото използват повече енергия, купуват повече стоки и пътуват повече.

Изследователите отбелязват, че въпреки липсата на директни емисии от електрически превозни средства, техните собственици често консумират енергия, произведена от електроцентрали, работещи с въглища, което в крайна сметка увеличава общия въглероден отпечатък.

Проучването подчертава важността на интегрирания подход за решаване на проблема с изменението на климата, който трябва да отчита не само технологичните иновации, но и промените в общото потребление на ресурси.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калитко

    38 6 Отговор
    А добро утро.
  • 2 Трол

    28 4 Отговор
    Затова трябва да се наложат данъци на всички и да са двойно по-големи.
  • 3 знаех си

    14 19 Отговор
    Да се забранят парите, като отвратително капиталистческо зло! За всеки да има безплатна сива рубашка и по една купа ориз дневно. Многото ядене води до лош холестерол и преждевременна смърт!

    Коментиран от #16

  • 4 много интересно

    11 7 Отговор
    Проучване на Фоксваген пък показа, че собствениците на електромобили изминават годишно ЗНАЧИТЕЛНО по-малко километри от тези с ДВГ. На кого ли да вярвам?

    Коментиран от #6

  • 5 име

    19 5 Отговор
    Абе, златната кокошка на автомобилостроенето е двигателя с вътрешно горене. Продажбата на резервни части е най-печаливша, повече от продажбата на нови автомобили. Няма да се откажат лесно от тази печатница за пари.

    Коментиран от #27

  • 6 име

    13 1 Отговор

    До коментар #4 от "много интересно":

    Взимай пример от авторите на разните изследвания, ще вярваш на тези, които ти платят.
  • 7 Антимилиционер

    4 5 Отговор
    Нормално. Другите са милиционери и охранители в голямата си част.

    "Резултатите показват, че собствениците на електрически автомобили EV обикновено са по-богати и по-образовани от средния потребител и"

    Коментиран от #8

  • 8 Мммммм

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "Антимилиционер":

    Така е. За това в България електрическите коли не се търсят, защото територията, се населява от необразовани! А изследването взел ли е в предвид, че по-богатите, които не карат електрически коли, купуват коли с по-големи двигатели и също изминават повече километри от останалите?

    Коментиран от #13

  • 9 Чичо Сам

    3 9 Отговор
    Тъй, тъй.... Руско-саудитско-шелската пропаганда не спира... Да одерат кожата на хората, докато могат.... Бъдещето е ясно - няма да има двг - та и петрол

    Коментиран от #14

  • 10 сектант

    3 3 Отговор
    трябва да се облагат с еко такси по-високи и данъци по-високи от двг
  • 11 Бати

    4 6 Отговор
    Университета. Дори и да оставят по голяв въгл. отпечатък, поне не го оставят пред детските градини в центъра на градовете, а някъде далеч от хората. И какво лошо има заможните хора да си харчат парите? Така хем плащат данъци, хем се разпределят парите по веригата между всички останали
  • 12 Да,бе

    9 3 Отговор
    Да не забравяме и какво ще се случи с батериите,къде ще се утилизират и въобще каква екология има в цялата схема.

    Коментиран от #24

  • 13 Нннннннн

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Мммммм":

    Колкото е по-голям двигателя,
    Толкова е по- малка чур....ата на притежателя!
  • 14 сектант

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Чичо Сам":

    много от коментиращите, казващи, че това е пропаганда на шел и другите там картели забравят, че тия картели доставят същите горива които трябва за производството на ел. автомобили - сиреч те печелят и в двата случая дори повече печелят с електричките, защото не им се налага да рафинират гориво до ниво бензиностанция и да го транспортират а само да го доставят на едро към компанийте ползващи го за производство на такива и други продукти

    Коментиран от #15

  • 15 сектант

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "сектант":

    а и да плащат такси и данъци все тая е защото замърсенията от един 20 годишен дизел да кажем са в пъти по-малко особенно ако е с ДПФ - кой ще глобяват - компаниите за рециклаж на батерии ли? или доставчиците - и какво като ги глобят? тя планетата вече е замърсена с тия помии на ток
  • 16 Глоба за маска

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "знаех си":

    Никъде не се споменава, какви точно промени е имало в някои показатели изследвани по време на локдауните, които бяха само една загрявка за силовите структури.
  • 17 факуса

    6 0 Отговор
    забрави ли сте частните самолетчета и чартъри с по 5 6 човека,изобщо требе коренно се промени системата,тва с печалбите докара всичко това,нема как с печалби да намалиш замърсяване
  • 18 За Всяко нещо е Нужен .............

    0 1 Отговор
    За Всяко нещо е Нужен Дизайнерския Подход!

    Защото той Отчита Всичките Фактори!

    Докато Овцата псде интересува само от Тревата!
  • 19 един неудобен въпрос

    3 1 Отговор
    Кой движи цялата тази електрическа ИСТЕРИЯ?
    До колко е добре за Земята, да си сменяш изцяло автомобила на всеки 4-5 години?

    Коментиран от #21

  • 20 Въпросче

    2 0 Отговор
    Значи не електромобили оставят по-голям въглероден отпечатък отколкото ДВГ , а собственици- богаташи . Ако караха бензинки и дизели по-малък отпечатък ли щяха да оставят ?
  • 21 Неудобен въпрос-отговор

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "един неудобен въпрос":

    Що бе, ти искаш да си купиш 20 годишен дизел, да го чипираш и да го къткаш още поне 10 години ли?
  • 22 Яяяяя

    0 0 Отговор
    Добър ден
  • 23 Верно

    0 0 Отговор
    И на плажа оставят по-голям отпечатък, като седнат на пясъка.
  • 24 А маслото от твоя дизел къде отива?

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Да,бе":

    Само питам?

    Коментиран от #29

  • 25 хаха

    0 1 Отговор
    Тази статия какво иска да каже всъщност? Че след заигравката с електромобили следват квоти какво потребляваш? От електрокари изведнъж се удря на това, че богатите пътували повече, купували повече дрехи, храна и други стоки и така имали висок въглероден отпечатък. Ами, направо да забранят всичко освен по половин хляб, 100г смлени скакалци и листо маруля на ден, а дрехите да са по 1 чифт на 2 години максимум.
  • 26 тъй шъй

    0 1 Отговор
    Съсипахте ги тези електрокари. Реклама, реклама, сега критики, проблеми.Те са по-вредни за природата, но имат и предимства- горят много красиво.
  • 27 хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "име":

    Всъщност много се лъжеш. Вече е събрана статистика. Даже още в гаранционен период електромобилите имат 80% ПОВЕЧЕ РЕМОНТИ от ДВГ. Гумите за ЕВ са специални за по-голям товар и се износват и те по-бързо. Батериите имат ограничен живот и от там като цяло никой не кара ЕВ повече от 3-4 години преди смяна, а на старо пазар няма- мечтата на производителите да сменяш колата като телефоните и на лизингодателите цял живот всъщност да плащаш наем на кола. Застраховките на ЕВ са бая високи от година насам- заради самозапалването ремонтите им са много по-скъпи, а и трябва да се плащат щети за изгорели къщи, десетки, че и има случаи на стотици коли наоколо.
    ЕВ го въведоха с идея да се отърват от зависимостта от петрола и да намалят влиянието на Русия и арабите. Поне от там го прегърнаха така яростно политиците, както и идеята за борба с Китай откъм "замърсяваща" промишленост и т.н. Автопроизводителите и те бяха много по-навити- по-евтино производство и печалби, спиране на продажбите на старо и от там повече приходи и т.н.
  • 28 Ви йъебем журналята

    0 1 Отговор
    Тоест, щото са богати и си купуват квото искат оставят по голям отпечатък, ако нямаше електрички, по-малък ли щеше да е?
  • 29 вседрфтгъхуй

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "А маслото от твоя дизел къде отива?":

    Ами маслото се връща там откъдето е дошло- в рафинерията която го пречиства и добавя като суровина за преработка в ново масло...

    За всеобща ваша изненада старото масло много успешно и изгодно се преработва в куп неща... Имате нет, образовайте се ама в общи линии целият двигател и скоростна кутия в една кола се рециклират на 100% (и е финансово изгодно- около 70% икономия)- нещо което НЕ СЕ ПРАВИ С БАТЕРИИТЕ... А там където се прави е само за ПР щото финансово е НЕИЗГОДНО- да кажем е около 7 ПЪТИ ПО-СКЪПО да рециклираш една батерия отколкото да я произведеш от нулата. И ако добивът на литий и производството на батериите е мръсно нещо, то рециклирането им е над 5 ПЪТИ ПО-МРЪСНО и вредно...
  • 30 Иронично

    1 0 Отговор
    С една дума да няма богати а само бедни. Средна и висока класа оставят голям въглероден отпечатък....да се закрият. Само бедни и бездомни.