Електрическа кола или автомобил с ДВГ? Много параметри могат да наклонят везните кое от двете е точно за вас - включително, разбира се, оперативните разходи. Verivox се опита да разбере дали и как разходите за заряден ток се различават в сравнение с разходите за бензин и дизел при зареждане на кола двигател с вътрешно горене и кое е по-изгодно.
Ако можете да зареждате у дома, то можете да спестите
Порталът Verivox определено стигна до заключението, че въз основа на цените през 2024 година разходите за зареждане на електрически автомобили са значително по-ниски от сравнимите разходи за гориво на коли с двигатели с вътрешно горене. Но само при едно условие - че можете да зареждате колата у дома с помощта на wallbox.
Тогава средният разход на електроенергия ще е с 47 процента по-нисък в сравнение с парите, ниобходими ви за бензин. А в примерното изчисление за дизелови автомобили все зареждането на електромобили от дома излиза 38 процента по-евтино.
Оценката се основава на потреблението на електроенергия на модерен електрически автомобил от 20 kWh на 100 километра. Някои съвременни електрически превозни средства сега консумират значително по-малко, но големите електрически SUV-та консумират повече - така, че е търсен среден показател.
Ценовото предимство обаче отива "по дяволите" при обществените станции за зареждане
Уловката: Ако не можете да зареждате у дома, трябва да бръкнете по-дълбоко в джобовете си . При зареждане на обществени зарядни станции картината не е никак розова. При нормално зареждане на бавна зарядна станция ценовото предимство в сравнение с бензина е 15 процента, а в сравнение с дизела - само 4 процента.
Но при по-скъпо зареждане на обществени бързи зарядни устройства порталът откри, че ви е по-скъпо да зареждате електромобил, отколкото банзинова и дизелова кола. При това е бързо, но не по-бързо отколкото да заредите кола с ДВГ на бензиностанция.
Заключението:
С вашата собствена wall box зарядна у дома можете да спестите разходи за шофиране с електрическа кола в сравнение с автомобили с двигатели вътрешно горене. Но тези, които често разчитат на обществени зарядни станции, нямат никакво ценово предимство.
*Verivox уточнява, че средните цени на бензина и дизела са взети от ADAC, а средната цена на електроенергията за домакинствата е събрана с помощта на индекса на потребителските цени на Verivox за електроенергия. А доставчикът Lichtblick предоставя средните цени на зарядните станции през 2024 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Бай Пешо - Карбуратора
Коментиран от #6
14:14 14.01.2025
3 карчи
14:19 14.01.2025
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Затова ги налагат със закони. Уж за наше добро!
14:20 14.01.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
КОЛКО КОЛИ С НОМЕР " ЕА...." видяхте да карат с над 120км/ ч ❓
За това колко такива Ви изпревариха с над 150км/ч няма да питам❗
Коментиран от #13
14:25 14.01.2025
6 Ъъъъ
До коментар #2 от "Бай Пешо - Карбуратора":
Не е, а добро утро. Има държави, където цената на бензина е висока и даже и да зареждаш на бързи зарядни, пак е по-евтино на ток. Така, че зависи от държавата в която е човек.14:26 14.01.2025
7 ццц
Коментиран от #9, #11, #14
14:28 14.01.2025
8 Ванков
.Аре назад към пещерите!...Бързо!
14:30 14.01.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "ццц":
🤣🤣2030г София:
Поради замърсяване на въздуха над нормата електромобили с четни номера няма да могат да запалят❗🥸
14:34 14.01.2025
10 Хдкхпзпдзс
Фантасмагориите с големите батерии, които да поемат нощното натоварване засега са си наистина фантастика. След десителтия може и да не са, ама до тогава много ток ще изтече.
14:43 14.01.2025
11 Пич
До коментар #7 от "ццц":
Браво ! Вие виждате повече от само " утре " !14:46 14.01.2025
12 Митбъстър=идиот
15:04 14.01.2025
13 карчи
До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тъй де няма да видим електричка да ни мига с фарове отзад🤣15:07 14.01.2025
14 Мдда
До коментар #7 от "ццц":
Искате да идете на море? Да, ама компютъра казва НЕ! Пушите цигари, ядете месо, казали сте нещо против властта...Социалния ви кредитен рейтинг е нисък да ходите на море. Така ще бъде, ако спите, преживни!15:11 14.01.2025
15 Хаха
Ама зависи на къде си тръгнал,ако е на някой баир като язовир Батак,зарежи да се върнеш обратно вкъщи
15:15 14.01.2025
16 До долните
Въобще даже не се разбрали че не става въпрос за България, където тези 20 киловата се зареждат за 3 лв. Ако този дизел харчи 6 на 100 същите 100 км Ще струват 15 лв, което е 500% по-скъпо. Така ли пише В статията?
Беееееее! Стадото си върви накъдето го води пастира.
Коментиран от #17, #22, #23
15:28 14.01.2025
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "До долните":
Ей додолния, знаеш ли, че нафтата беше пет пътиДА ТОЧНО 500%
по- евтина от бензина,
когато нямаше масово коли на дизел❓
Можеш ли сам да проумееш защо ти го пиша ❗
Коментиран от #18, #19
15:59 14.01.2025
18 Предположение
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вероятно ми го пишеш защото сам не можеш да си произведеш нафта и я плащаш на колкото ти кажат, докато тока и сам можеш да си го произведеш и няма как да ти го вдигнат 5 пъти. Не случайно не е много домашни покривни централи има в Германия, където токът е 5 пъти по-скъп от България, ако си го купиш а не си го произведеш сам.Коментиран от #20
16:02 14.01.2025
19 Бочо хоьо
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Германците са напът да осъществят нова енергийна революция със слънчеви панели на балконитеПрез 2024 г. броят на инсталациите, монтирани на балкона, се е увеличил повече от два пъти в Германия, надвишавайки 800 хил. броя
12.01.25 г.
През 2024 г. броят на инсталациите, монтирани на балкона, се е увеличил повече от два пъти в Германия, официално надвишавайки 800 000 броя, или десет пъти повече спрямо 2022 г.
Реалният им брой е много по-голям, тъй като "много от тези малки инсталации не са декларирани", подчертава Леонхард Пробст от Института за иновационни проучвания Fraunhofer.
Лесни за поставяне от потребителите, с директно включване в конвенционален контакт и по-евтини от соларните покривни панели, балконските станции процъфтяват в цялата страна.
Като се има предвид общият фотоволтаичен капацитет в Германия, който сега е близо 100 гигавата, делът на балконските слънчеви панели може да се оцени "между 1,6 и 2,4 гигавата", или около 2 на сто, според Леонард Пробст.
Коментиран от #21, #25
16:16 14.01.2025
20 Будител
До коментар #18 от "Предположение":
Тока в Германия е 0,32 цента.Колко е в България?Коментиран от #24
16:26 14.01.2025
21 Този
До коментар #19 от "Бочо хоьо":
Извинявам се господине, да не би да говорите за държавата на масовите фалити и масова миграция на де що има индустрия... Или пък за държавата дето си спря атомната и възобнови ТЕЦ енергията...16:39 14.01.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Не 20 киловата,
До коментар #16 от "До долните":
а 20 киловат часа. Киловат е единица за мощност, киловат час е количество енергия. Пример - зареждаш си колата с 20 киловата, за 30 минути си заредил 10 киловат часа.16:55 14.01.2025
24 Събуден
До коментар #20 от "Будител":
В Германия тези 100 км се зареждат за 6,40 евро, а в България за 3 лв. Затова като им свършиха местата по покривите, германците продължиха с фотоволтаици по балконите и скоро ще си ги качат и на главите.Като ни опре и в България до главата, като стане тока левче за киловатчас, при нас поне е по- слънчево и ще си произвеждаме повече ток.
Както виждаш при тях са инсталирали само един АЕЦ Козлодуй по балконите като мощност. Отделно още няколко АЕЦ Козлодуй на покривите. Ние чакаме държавата да ни построи АЕЦ Белене на готово и да раздава тока без пари
16:58 14.01.2025
25 ПЗпзпсз
До коментар #19 от "Бочо хоьо":
Панели по балконите, революции в производството на ток в Германия, обаче същевременно миналата седмица имаше статия от Дойче Веле, "Защо токът в Германия е толкова скъп?".Ха сега де, на Електрическата Тротинетка ли да вярваме или на Дойче Веле... Проблеми с ВЯРА-та, а Тротинетка?
Коментиран от #27
17:13 14.01.2025
26 Богомил
17:14 14.01.2025
27 Хйфххгкгйгкгнгйъглфйфкфкзгитх те64иг6й6х
До коментар #25 от "ПЗпзпсз":
И какъв беше отговора на въпроса за скъпия ток?Коментиран от #31
17:36 14.01.2025
28 Торо
17:45 14.01.2025
29 Я па я !
18:19 14.01.2025
30 Перушан
18:25 14.01.2025
31 Гйййу
До коментар #27 от "Хйфххгкгйгкгнгйъглфйфкфкзгитх те64иг6й6х":
Ходи чети какъв е отговорът в сайта на Дойче Веле. Подсказвам обаче, че не е защото имат много излишен ток.Коментиран от #32
19:28 14.01.2025
32 Йгйехфъмрйитйс1545646 йкгклххй 4иг45
До коментар #31 от "Гйййу":
Щом не можеш да отговориш с няколко думи Какъв е извода, значи или няма такава статия или не си я чел или не си разбрал. В такъв случай каква точно ти е твоята теза, че не разбрах? Че някой е писал нещо? Всеки ден някой пише нещо.Та защо е скъп тока в Германия? Ще ти подскажа един факт - германците плащат около четири пъти по-скъпо отколкото българите дори когато цената на тока е отрицателна.
Още един факт. Това е така от десетилетия. Много преди зелената сделка.
Тока в Германия никога не е бил евтин.
19:43 14.01.2025
33 бай Даньо
тока нощна 31 цента на квтч , за 100 мили ( не км, така поне е модел 3 - около 240 мили се минава с 50 квч батерия) не както се казва, горе . С 20кВт х 0.31 = $6.2 за 100 мили , по американски 30 мили на галон ( гори нормална кола Тойота Камри) за 100 мили се иска грубо 3 галона х $4.5 = $13.5, тоест се вижда над 2 пъти по евтино на ток в Калифорния.
В България е още по евтино на ток защото бензина е по скъп а тока по евтин:
Нощна тарифа България - 15 стотинки , цена на бензина - 2.60лв .
За 20кВ х 0.15 = 3лв. С 20кВ се минава 165км , но изгаряш около 13 литра ( 8 на 100 х 1.65) х 2.60 = 34 лв. В България излиза 10 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО НА ТОК . Дано не ме изтрият защото изглежда като реклама , но тоя пойнт трябва да се разбира който си прави сметката другото са празни приказки...
Коментиран от #34
20:16 14.01.2025
34 бай Даньо
До коментар #33 от "бай Даньо":
Ха-ха-ха! Минуси ясно не ви харесват теслите но нещо във сметките горе да не е верно!? Очевидно аудитрията тук не разбира много от сметки , бакалски сметки , карайте си дизеларките със здраве дрогаре това си заслужавате .... ха-ха-ха!02:04 15.01.2025