Още преди 5 години експертите на Geotab откриха, че батериите на електрическите автомобили се износват средно с 2.3% на година. Този факт още тогава бе "изненадващо добра новина" за феновете на колите на ток.
Скорошен анализ, включващ извадка от 10 000 електрически превозни средства, установи, че качеството на батерията се е подобрило през годините, при това сериозно. Сега, средно батериите се разграждат само с 1.8% на година.
Geotab прави заключение, че при тази скорост на разграждане батериите за електрически автомобили могат да издържат 20 или повече години. Ако батерията се влошава с 1.8% на година, тя ще бъде повече от 80% годна след 12 години, колкото е средният живот на една кола.
Разграждането на батериите е нормален резултат от употребата: всеки собственик на мобилен телефон може да потвърди, че нивото на заряд, който ви остава в края на деня, намалява значително от момента на покупката и след 2-3 години употреба.
Както Geotab обяснява, 60 kWh батерия, която започва живота си при 100 процента здравословно състояние (SoH) и след това се влошава до 90 процента здравословно състояние, „ще работи ефективно като 54 kWh батерия“.
Въпреки че степента на влошаване от 1.8% е сравнително добра, цялостното влошаване на батерията се очаква да намалява нелинейно, което означава, че след първоначален спад и период на стабилизиране, батерията ще претърпи по-стръмен спад към края на живота си.
В крайна сметка повече данни ще доведат до по-конкретни заключения относно поведението на батерията в края на живота ѝ, но засега от Geotab смятат, че батериите ще издържат по-дълго от самата кола, особено ако шофьорите следват практики за безопасно зареждане и шофиране.
Geotab също установи аще, че електромобилите с висока употреба не са имали значително по-високо износване на батерията в сравнение с други превозни средства и че мениджърите на автопаркове не трябва да се притесняват от подлагането на своите електромобили на тежки цикли на работа.
Въпреки това, когато анализират един и същ модел превозно средство при условия на интензивна употреба в различни климатични условия и с различен капацитет на зареждане, експертите виждат силна връзка между климат с високи температури, честотата на използване на висок капацитет на зареждане и намаляването на заряда на батерията.
По подобен начин те откриват забележима разлика в "здравето" на батерията между автомобили, които обикновено се зареждат на ниво 2, в сравнение с тези, които използват ниво 1, но тази разлика не е статистически значима.
„Бързото зареждане на батерията означава високи токове, което води до високи температури, като и двете натоварват батериите. Всъщност много производители на автомобили предлагат на шофьорите и мениджърите на автопаркове да ограничат използването на бързо зареждане с постоянен ток, за да удължат живота на своите EV батерии “, казват от компанията.