20 Септември, 2024 17:15 1 484 30

Доказано: Батериите на електромобилите ще издържат по-дълго от самата кола

  • електромобили-
  • батерии-
  • живот

До това заключение стигат експерти от канадската компания Geotab

Доказано: Батериите на електромобилите ще издържат по-дълго от самата кола - 1

Още преди 5 години експертите на Geotab откриха, че батериите на електрическите автомобили се износват средно с 2.3% на година. Този факт още тогава бе "изненадващо добра новина" за феновете на колите на ток.

Скорошен анализ, включващ извадка от 10 000 електрически превозни средства, установи, че качеството на батерията се е подобрило през годините, при това сериозно. Сега, средно батериите се разграждат само с 1.8% на година.

Доказано: Батериите на електромобилите ще издържат по-дълго от самата кола

Geotab прави заключение, че при тази скорост на разграждане батериите за електрически автомобили могат да издържат 20 или повече години. Ако батерията се влошава с 1.8% на година, тя ще бъде повече от 80% годна след 12 години, колкото е средният живот на една кола.

Разграждането на батериите е нормален резултат от употребата: всеки собственик на мобилен телефон може да потвърди, че нивото на заряд, който ви остава в края на деня, намалява значително от момента на покупката и след 2-3 години употреба.

Както Geotab обяснява, 60 kWh батерия, която започва живота си при 100 процента здравословно състояние (SoH) и след това се влошава до 90 процента здравословно състояние, „ще работи ефективно като 54 kWh батерия“.

Въпреки че степента на влошаване от 1.8% е сравнително добра, цялостното влошаване на батерията се очаква да намалява нелинейно, което означава, че след първоначален спад и период на стабилизиране, батерията ще претърпи по-стръмен спад към края на живота си.

В крайна сметка повече данни ще доведат до по-конкретни заключения относно поведението на батерията в края на живота ѝ, но засега от Geotab смятат, че батериите ще издържат по-дълго от самата кола, особено ако шофьорите следват практики за безопасно зареждане и шофиране.

Geotab също установи аще, че електромобилите с висока употреба не са имали значително по-високо износване на батерията в сравнение с други превозни средства и че мениджърите на автопаркове не трябва да се притесняват от подлагането на своите електромобили на тежки цикли на работа.

Въпреки това, когато анализират един и същ модел превозно средство при условия на интензивна употреба в различни климатични условия и с различен капацитет на зареждане, експертите виждат силна връзка между климат с високи температури, честотата на използване на висок капацитет на зареждане и намаляването на заряда на батерията.

По подобен начин те откриват забележима разлика в "здравето" на батерията между автомобили, които обикновено се зареждат на ниво 2, в сравнение с тези, които използват ниво 1, но тази разлика не е статистически значима.

„Бързото зареждане на батерията означава високи токове, което води до високи температури, като и двете натоварват батериите. Всъщност много производители на автомобили предлагат на шофьорите и мениджърите на автопаркове да ограничат използването на бързо зареждане с постоянен ток, за да удължат живота на своите EV батерии “, казват от компанията.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мда

    51 3 Отговор
    Животът на автомобил бил 12г. Базирано на автопарка у нас, смело заявявам, че има живот след смърта.

    Коментиран от #3

  • 2 А какво става

    20 8 Отговор
    При леко наводнение с батериите.... БУМ

    Коментиран от #16

  • 3 БГ майстор

    28 2 Отговор

    До коментар #1 от "Мда":

    На 12 г е все още нова.

    Коментиран от #4

  • 4 VW завинаги

    18 1 Отговор

    До коментар #3 от "БГ майстор":

    На 500 000 км пробег в нея има още 1 милион достъпен само у нас.
  • 5 О, иронио

    17 1 Отговор
    А долната статия под тази е със заглавие, "Продажбите на електрически автомобили в ЕС спадат за четвърти пореден месец. У нас има ръст на дизелите". Ха-ха-ха, ирония ли бе да я опишеш.

    Чичковците от "Телевизионен пазар Ве Ес Телешоп" обясняват ли обясняват и показват ли показват какви "невероятно-страхотно-велики" продукти са ел. колите, обаче публиката ги не ще. Тя публиката и универсалното ренде Вьорнер не иска да пазарува по същите причини, нищо че и него го хвалят безспирно.
  • 6 Сталин

    17 2 Отговор
    Спада на покупка на EV в Германия спрямо миналата година е 69%
  • 7 Верно ли

    20 0 Отговор
    Гледам в обявите втора ръка - няма много ел коли на по 300 хил. км.

    Коментиран от #10

  • 8 Гост

    6 1 Отговор
    Ще издържат.... има-няма към 10 000 години. Това, което за природата е голям проблем, някои хора си го правят на предимство.
  • 9 тъй шъй

    12 3 Отговор
    Нищо по-перфектно няма от малкия бензинов автомобил с около 1.0 мотор, атмосферен.
    Екологичен, бърз, маневрен, с огромен пробег, удобен за 4души с багаж в бокс на покрива. Това трябваше да налагат с политика а не елкарите.
    Лошото, че човешката суета е неконтролируема и се карат безмислено огромни, мощни, машини. Казвам го от дълъг и настоящ опит с 3.60м. кола и 5м. С 53кс и 250кс.

    Коментиран от #17, #19, #27

  • 10 Диян

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Верно ли":

    И от другите няма. Обикновено всички са на 123000 км.
  • 11 Марко

    12 2 Отговор
    "Ще" е магическо двубуквие.
    Компенсира всяка липса, универсално стредство е за халюцинативно саниране на действителността...
    Смешно е, но цяла сюрия насекоми утре ще си купят електрокари, защото са прочели този текст, основан на "ще". А после ще се жалаят така, както днес се жалят насекомите, закупили тези недоразумения при предишните няколко вълни на внушения от типа "ще".
    Вижте котировките на пазара втора употреба. Ще разберете защо тия инсекти сега плачат.
    Вижте опашките пред зарядните станции в посока от/до морето. Два часа гарантиран кибик във всяка посока. Вижте репатраците, извозващи електрокари тръгнали с 80% батерия и прогнозен пробег от около 300 км с него, които са закъсали след 150. Вижте електричките, които се търкалят с 40, защото капацитетът е паднал драматично за минути и собственикът се опитва да се добере до зарядна станция преди да чуе финалните фанфари.
    Това е положението.
    Лапайте "Ще" и бъдете рахат😉😂
  • 12 0ъ6т5р

    13 3 Отговор
    Я да смятаме:
    2,3% на година са 23% за 10 години... Не е съвсем вярно, но не издребняваме...
    Значи 100квт батерия след 10г. ще има използваема мощност от 77квт...
    И пробега от 500км. в началото ще слезе на 385км. след 10 години...
    Само дето за да живее дълго батерията производителя ПРЕПОРЪЧВА да се ползва само диапазона от 20 до 80%- да не зареждаш докрай и да не изтощаваш прекалено...
    Тоест "ползвайте 60% от батерията- хубаво, ама 60% от онези 385км. са 231км...

    За чий ми е тая "нова ел.кола втора ръка" като ще имам пробег от 231км.? Нещо ми убягва схемата при която след 10г. резервоарът ми се смалява с 23% и за да работи добре (не мотора- РЕЗЕРВОАРА да работи добре) да трябва да му ползвам само 60% от капацитета... Но дори и да беше така от 80л. пак щях да разполагам с 37л. нафта... При разход от 6/100 извънградско това са 600+км. пробег- пак е ПОВЕЧЕ отколкото електрокара е изминавал като нов...

    Коментиран от #18

  • 13 Малко уточнение

    3 3 Отговор
    Този пример с телефонните батерии не е удачен. Телефонната батерия на практика е с една клетка 3.7 V. И е много по - лесно да се предвидят нещата при нея и да се пишат програми с определени алгоритми. При автомобилните батерии където има няколко хиляди такива управлението им е многократно по сложно.
    Батерията на електроавтомобил е консуматив с дълъг период на употреба. Замяната на батерията на автомобила е скъпа процедура но не е невъзможна. Електромобилите на са еднодневки да се захвърлят при спадане капацитета на батерията до 80% от първоначалния. При Тесла стойността на подменящата батерия е с около 50% по - евтина от цената на батерията когато автомобила е бил нов поради поевтиняване на батериите.
  • 14 Варненец

    4 1 Отговор
    Абееее, ток в туби няма🤣
  • 15 ДрайвингПлежър

    2 1 Отговор
    Доказано? Сериозно?
    Доказано от? Едни платени пропагандатори.

    В друга публикация посочваха 400 км като базова точка за изследването, горе долу толкова дава 60 кВатова батерия. И от тук нататък вече "изследването тръгва в грешната посока, защото никой никога не постига тези изцяло лабораторни километри - следва, че зареждането е по-често - следователно циклите намаляват, деградацията се увеличава.

    Да, 12 години е средния живот на един автомобил в Европа... само, че това означава, че има и такива и на 22 има и такива, които дават фира на 2. Според "изследователите" явно солидна част от потребителите ще трябва да карат с 80% от капацитета и то ако вярваме, че след 12тата година деградацията по някакъв чудотворен начин спира!!!

    ПЪЛНИ ДИВОТИИ!!!
    Още по-лошото е, деградацията не е константен процес, в даден момент (дори да приемем, че ще е след 80те %) кривата рязко пада надолу. А както казахме не може да приемем 80% за тези 12 години защото циклите на зареждане са много повече от посочваните!

    Поредно "проучване" за балъци, които просто искат някой да ги излъже!
  • 16 Какво става с наводнените коли знаеш ли?

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "А какво става":

    Тотална щета.
  • 17 црфтгжбх

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "тъй шъй":

    Бензин, 1000 кубика, атмосферен???? Туй нящу пряко сили ще е 60 коня...
    Малка кола разбирам Корса, да кажем около 207-2010г... Около 1 тон тежи...
    4 човека по 80 кила + багаж са едни 350 кила... Бокса на покрива никак не помага в случая, вервай ми...

    60 коня (с близък до нулата въртящ момент) да дърпат кола около 1400 коня е всичко друго, но не и "Екологичен, бърз, маневрен, с огромен пробег, удобен за 4души с багаж в бокс на покрива"...
    Разумният вариант за здрав, обемен, евтина поддръжка и не особено скъп автомобил е Дачия Джогър с 1,5л. дизел 110 коня- мотора от Дъстър...
    СЛУЖЕБЕН Дъстър 4х4 каран от който го хване и както им падне даваше среден разход до 6,5/100 при каране 50/50 градско/извън града. Аз го карах 10 дни строго градско- над 7/100 не отиде разхода... Сега познай що изчезват малките дизели които при Евро 6 нормите са ПО-ЧИСТИ от бензиновите коли...

    Коментиран от #22

  • 18 Марко

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "0ъ6т5р":

    Друже, проблемът не е толкова в обема на резервоара, проблемът е, че дори с класическо автомобилче с 60 кс и 35 л резервоар ще стигнеш до морето по-бързо от електричка с няколкостотин кс двигател, защото дори да ти се наложи да дозаредиш таратайката си, можеш да го направиш много често и само за няколко минути, докато с електричката си застопорен за поне 30-40 минути / без да броим чакането за освобождаването на порт за зареждане и много по-малкото точки на достъп по маршрута/.

    Коментиран от #20

  • 19 Няма да е тъй

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "тъй шъй":

    И аз започнах с Трабантче, но сега ми се кара и карам кола с висока седалка и мощен мотор, който не ме кара да се притеснявам ще успея ли да изпреваря този отпред. Ако погледнеш газовите емисии в autodata ще разбереш, че атмосферният 1.0 никак не щади околната среда.

    Коментиран от #21, #24

  • 20 45гъухйико

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Марко":

    Проблемът е там, че математиката на тези "изследвания" много яко куца и даже не съм убеден, че е същата математика дето аз и ти сме учили някога...
    Изводите са много прости и много отдавна направени:

    Електрокара е ИДЕАЛЕН за градски условия (таксита, автобуси, доставки)- не цапа и не шуми... Трябва да отидеш в Китай и ще се изумиш как в град с 15+млн. жители въздуха е по-чист отколкото в София и е странно тихо...
    Извън града- леките коли хибриди. Бусове/ванове/джипки- може и дизел, при тях често има нужда от нютони и пълна независимост от контакта

    Коментиран от #28

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Има какво да се изисква от електричките

    2 0 Отговор
    Това спад до 80% от капацитета може да е приемливо за 3 годишен телефон но не е приемливо за електромобил. Уморил съм една електрическа батерия на ел.велосипед и знам какво е на практика. Така е и при автомобилите - няма разлика. Докато е нова батерията всичко е наред. Предвидима е. Знаеш колко енергия има в нея и какво може да очакваш. Като минат обаче няколко години вече не е така. Показва ти коректно колко енергия имаш е нея обаче на практика от една определена стойност капацитета намалява много бързо. И ако с нова си минавал определен маршрут при долу-горе линеен спад на батерията със старата не изминаваш е 20% по- малко. А пробега може да намалее с 40-50% и то нелинейно. Това е на практика.
    Това идва да каже, че батерията на електромобил трябва да се подменя някъде около 90% за да е приемливо използването на електровозилото /каквото и да е то/. Да се надяваме, че с новите технологии ще се подобрят батериите и замяната им след определена употреба е нещо нормално
  • 24 чай че ме изтриха

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Няма да е тъй":

    основен фактор при измерване колиеството на отработили газове е ходовия обем на двигателя, друг фактор е натоварването и разбира се честотата на въртене .... предвит това малолитражката има предимство ...
  • 25 Трап

    0 2 Отговор
    Без да мразя електрокарите трябва да кажа, че тука просто нямат бъдеще. Как виждате напр. 50-60% да са на електрокари в Бг.? От панелките в “елитните” квартали на бетонното гето вечер ще висят разклонители по 50-70 м. до близките улици, тротоари, зелени площи ли? Това просто няма да стане.
  • 26 Име

    2 1 Отговор
    Това няма как да е вярно! На 5-тата година батерията е леш, няма как да задържи капацитета си толкова дълго!
  • 27 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "тъй шъй":

    Еднолитров мотор, и бърз са две несъвместими неща!
  • 28 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "45гъухйико":

    Основният шумов замърсител при автомобилите е шумът от гумите. Градско 30-50км/ч, гумите "плющят" по един и същи начин. До 30км/ч шумът е един и същи. В София въздухът е мръсен поради други причини.

    Коментиран от #30

  • 29 Йонко

    3 0 Отговор
    Искам да си напрая застраховка на батерията при тая компания.
    Скяпе ли се на 19 -тата година заменят ми я. С нова.
  • 30 ДрайвингПлежър

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Име":

    .... и да добавим, че вече има редица проучвания, че и замърсяването с финни прахови частици в градовете е основно фин прах от гумите - а ел. "аде" много повече гума от традиционните автомобили - както заради високото тегло така и заради "стоварването" на целия въртящ момент изведнъж дори при леко натискане на педала.
    В общи линии екологичната полза от ЕЛ не просто граничи с 0, а може да поспорим дали не е отрицателна стойност...